Auto&Techno

Najsilnejší elektromobil sveta púta pozornosť každým detailom

"NanoFlowcell Quant F je považovaný za elektrickú alternatívu k benzínovému Bugatti Veyron. Vrásky bude robiť aj automobilke Tesla, ktorá je dnes lídrom v elektromobilite. "

Erik Stríž, 17. februára 2015 14:00
NanoFlowcell Quant F (2015) Foto: NanoFlowcell


Spoločnosť s názvom nanoFlowcell je považovaná za startup, avšak púta pozornosť širokej odbornej verejnosti. Automobil QUANT F chce byť revolučný a ikonický, potenciál na to rozhodne má. Oficiálne fotografie vozidla a množstvo informácií o ňom kolujú internetom už teraz, avšak skutočnej premiéry sa dočká až budúci mesiac na autosalóne v Ženeve.

Vývoj vozidla prebieha nečakane rýchlo a priebehu niekoľkých mesiacov sa jeho vlastnosti významne polepšili aj napriek tomu, že tie pôvodné pôsobili prakticky neprekonateľne. V porovnaní s pôvodným automobilom Quant e-Sportlimousine narástol výkon, rýchlosť i dojazd. Do prezentácie v Ženeve ešte ostáva niekoľko dní, je teda možné, že niektoré detaily sa dodatočne vylepšia.

NanoFlowcell Quant F (2015) Foto: NanoFlowcell

Neurčitý dizajn karosérie


Vzhľad elektromobilu Quant F už sám o sebe napovedá, že pôjde o niečo jedinečné a nedostupné. Samotná karoséria je niečím medzi kupé, limuzínou či hatchbackom. Vozidlo je rozmerné, odvezie celkovo štyroch pasažierov vrátane vodiča, ale veľkosť batožinového priestoru nebude jeho doménou. Koniec-koncov, superšporty a hyperšporty nie sú na to, aby sa nimi jazdilo do obchodu, ale na pracovné stretnutie s generálnym riaditeľom medzinárodnej finančnej skupiny.

Quant F má dvojicu krídlových dverí, zdanlivo krátku kapotu, rozmerné kolesá a nízky profil. Expresívne tvary karosérie sa snažia naznačiť už na prvý pohľad, že toto nie je bežné auto do rodiny. S dĺžkou 5,2 metra je problémom už samotné parkovanie.

Jednou z mnohých zaujímavostí tohto automobilu sú aj predné svetlomety. Tie využívajú patentovanú technológiu s názvom QUANTeYES. Podľa dostupných informácií by mali okrem vysokej efektivity disponovať aj celkom novou technológiou osvetlenia cesty - namiesto nasmerovaných LED diód alebo iných svetlometov sa tu využívajú podsvietené tekuté kryštály, ktoré dodatočne smerujú svetelné lúče.

NanoFlowcell Quant F (2015) Foto: NanoFlowcell

Štyri motory pre perfektnú jazdu


V porovnaní s pôvodnou štúdiou športovej limuzíny si Quant F značne polepšil. Disponuje štyrmi elektrickými motormi, každý poháňa jedno koleso. Celkový výkon tohto kvarteta je až 1090 koní, pričom dojazd vozidla sa pohybuje medzi 600 až 800 kilometrami. To sú prekvapivo dobré čísla, predovšetkým pri uvedomení si skutočnosti, že automobil váži mimoriadnych 2300 kilogramov.

NanoFlowcell Quant F (2015) Foto: NanoFlowcell

Pohon zahalený tajomstvom


Aj na terénne auto je 2,3 tony priveľa. Prekvapení budete ešte viac vtedy, keď prezradíme, že karoséria je vyrobená z karbónu, ktorý je typický pevnosťou a nízkou hmotnosťou. Za vysokú hmotnosť môže práve pokrokový elektrický pohon so štyrmi motormi a dodnes neupresneným palivom. Samozrejme, že elektromotory sú živené elektrinou, ale tú je potrebné niekde uskladňovať.

Spoločnosť NanoFlowcell síce technické detaily tají, ale prezradila, že vyvinula celkom novú technológiu akumulátorov a palivových článkov. V nich sa uschováva energia potrebná pre pohon vozidla. Jej riešenie obsiahlo tekutinu elektrolyt so špeciálnymi vlastnosťami, ktorá je schopná uchovať viac energie, ako v prípade bežných elektromobilov.

Zaujímavým parametrom tohto elektrického športového unikátu je zrýchlenie. Z nuly na rýchlosť 100 km/h vystrelí (a slovo “vystrelí” je celkom správne) za 2,8 sekundy.

Je to totiž údaj, na ktorý nie sme zvyknutí ani pri čítaní údajov o superšportových automobiloch.

ODPORÚČAME AJ:
Najnovší James Bond príde do kín už budúci rok, s názvom Spectre
Desať najzaujímavejších áut Jamesa Bonda
Aston Martin a jeho 5 luxusných modelov
Prvé auto na svete má 130 rokov
Ikona automobilovej drsnosti končí po 32 rokoch

Komentáre