Auto&Techno
Najmenšie SUV z Mníchova sa modernizovalo, stále je tu však jedno ALE
TASR, 8. júna 2015 14:00BMW X1 (2015) Foto: BMW
Druhá generácia modelu X1 prichádza nielen s modernizovaným vzhľadom, ale aj upraveným podvozkom a so štandardným pohonom prednej nápravy. Najlacnejšie SUV od BMW by sa po novom mohlo zbaviť aj povesti prvého neprémiového automobilu od mníchovskej automobilky.BMW uviedlo na trh model X1 v roku 2009 a vyslúžilo si tým rôzne reakcie. Odborníci boli občas nemilo prekvapení skutočnosťou, že automobil nepôsobil tak luxusne a prémiovo, ako by sa na BMW patrilo, napriek tomu mal model X1 veľmi priaznivé predajné čísla. Základným predpokladom na úspech nového modelu bol vyvážený a triezvy dizajn karosérie a prednej masky a pomerne nízka cena.
BMW X1 (2015) Foto: BMW
Čoraz menšie rozdiely medzi modelmi
Nové BMW X1 je na pohľad agresívnejšie, nadväzuje na preferované ostré línie väčších modelov triedy X. Je zreteľne menší ako taký model X3, ale menej trénované oko si tieto dve vozidlá môže popliesť. Menší model X1 má však na pohľad ostrejší tvar predných svetlometov, ponášajú sa na najnovšiu generáciu sedanov radu 3.Bavorák X1 vstupuje do druhej etapy svojej existencie s viacerými inováciami. V základnej verzii sa bude najmenšie SUV predávať s pohonom prednej nápravy, čo je pomerne prekvapujúce. Pohon prednej nápravy nachádzame zatiaľ jedine v triede 2 Active Tourer, čo je na pohľad a aj technicky celkom iný typ automobilu.
BMW X1 (2015) Foto: BMW
Predný pohon bude možné za príplatok rozšíriť na pohon všetkých štyroch kolies s prívlastkom xDrive. Na internetových stránkach venujúcich sa automobilizmu sa často skloňuje využitie trojvalcových motorov v novej generácii X1, k nim však zatiaľ automobilka oficiálne stanovisko nepovedala.
V základnom modeli sa budú môcť budúci vodiči tešiť z benzínového štvorvalca s výkonom veľmi dobrých 192 konských síl. Ten možno nie tak kultivovaný, aby sa stal voľbou zákazníkov orientovaných na komfort, poskytne však skvelý základ pre dobré reakcie vozidla na rôzne štýly jazdy. Ponúkať sa bude pod názvom sDrive20i.
V ponuke budú tradične aj naftové pohony a možnosť kombinovať ich s automatickými prevodovkami a pohonom xDrive. Zaujímavé je najmä tvrdenie výrobcu, že priemerná spotreba celej modelovej palety vozidiel X1 klesla až o 17 percent v porovnaní s prvou generáciou.
Rázvor kolies sa v novej generácii zmenšil až o 9 centimetrov, napriek tomu automobilka hovorí o zväčšení priestoru pre pasažierov v interiéri. Dalo by sa povedať, že BMW model X1 navonok zmenšilo, ale zvnútra zväčšilo. Vonkajšie rozmery vozidla sú 4439, 1821 a 1612 milimetrov.
BMW X1 (2015) Foto: BMW
Interiér bez razantných zmien
Interiér druhej generácie BMW X1 neprekvapuje, ale zdá sa, že poteší o niečo kvalitnejšími materiálmi a pocitom prémiovosti. Zmeny sa udiali skôr iba v detailoch, celkovo ide o rovnaký dizajn a rozloženie ovládacích prvkov, ktoré poznáme z ostatných automobilov od BMW.Výraznejšie zmeny v porovnaní so základom budú viditeľné až po inštalovaní príplatkovej výbavy. Tá obsiahne nielen krajší volant a centrálny displej v tvare tabletu, ale aj head-up displej.
BMW X1 (2015) Foto: BMW
Každého fanúšika väčších a drahších vozidiel od BMW sklamú snáď iba dva detaily: aj v novej X1 stále chýba robustnejšia lakťová opierka v štýle BMW X3 a krásny volič automatickej prevodovky s kompaktnými rozmermi. Namiesto neho sa v X1 aj naďalej nachádza vysoká prevodová páka. Minimálne v tomto ohľade ešte nie je BMW X1 natoľko prémiové, ako by sme chceli.
Zdroj: tlačová správa spoločnosti BMW
ODPORÚČAME AJ:
Kráľovské kombi pre hlavu rodiny
Isetta: Zabudnuté povojnové auto so spotrebou iba tri litre
Nová krásavica z Talianska jazdí rýchlosťou vyše 330 km/h
Krajší Passat s elektrickým pohonom, to je nové C Coupé
SYNONYMUM ÚSPECHU: Toto je jedno z najúžasnejších áut súčasnosti