Auto&Techno

Jaguar XJ: Chladný luxus z upršaného Anglicka

"Najluxusnejší Jaguar na svete prešiel modernizáciou. Aj naďalej sa tak bude uchádzať o pozornosť najnáročnejšieho spektra zákazníkov, ktorému nevoňajú nemecké automobilky. "

Erik Stríž, 21. júna 2015 12:00
Jaguar XJ (2015) Foto: Jaguar
Jaguar XJ, najluxusnejšia lumuzína tejto britskej automobilky, prešla miernou modernizáciou dizajnu karosérie a technickými vylepšeniami. Novinky nie sú tak výrazné, aby si ich všimol laik, pretože Jaguar sa chce zavďačiť najmä konzervatívnym zákazníkom. Tí nemajú radi, keď sa ich model často zásadne inovuje, pretože sa tým znižuje spoločenská hodnota ich kusu a vôbec, časté zmeny nie sú vždy zárukou pokroku.

Nový Jaguar XJ má mierne vylepšený zadok, ten po novom nie je tak členitý ako v minulosti. Vpredu pribudla nová grafika svetlometov, ktoré sú navyše kompletne z LED diód.

Jaguar XJ (2015) Foto: Jaguar
Vo vnútri kokpitu s prémiovo vypracovnaným interiérom už v štandardnej verzii nachádzame rozhranie InControl Touch Pro, ktorým môže vodič a spolujazdec ovládať infotainment systém, detailnú navigáciu, Wi-Fi a 1300-wattový audiosystém Meridian.

Novinkou bude aj variant s prívlastkom Autobiography, ktorý poznáme z modelov značky Land Rover. Už aj Jaguar bude takto označovať najluxusnejšie modely. V prípade kúpy tejto verzie získate štandardne dlhší rázvor kolies, dvojicou 10-palcových displejov pre zadných pasažierov a 20-palcovými diskami kolies.

Druhé modelové označenie R-Sport sme už v portfóliu Jaguaru videli aj v minulosti a pod označením XJR bude ponúkať športový paket s vizuálnymi úpravami karosérie. Ich cieľom je však nielen upútať pozornosť, ale aj zlepšiť jazdné vlastnosti a aerodynamiku vozidla. Ani v prípade športového prevedenia by však XJ nemal prísť ani o kúsok z luxusu a komfortu, pre ktoré si ho zákazníci vyberajú. Bude iba o niečo lepšie reflektovať na potreby vodičov s dynamickejším štýlom šoférovania.

Jaguar XJ (2015) Foto: Jaguar
Pod prednou kapotou limuzíny XJ sa bude aj naďalej objavovať naftový motor V6, avšak po novom so zvýšeným výkonom na maximálnej úrovni 300 koní a s krútiacim momentom 700 Nm. Pred modernizáciou tento motor ponúkal nanajvýš 275 koní a 600 Nm. Práve od silnejšieho krútiaceho momentu očakávame ešte svižnejšie reakcie na stlačenie akceleračného pedála, na stovku by sa mal veľký XJ dostať už za 5,9 sekundy.

Jaguar XJ (2015) Foto: Jaguar

Alternatíva k najlepším nemeckým autám


Briti možno nie sú charakteristickí takou dôslednosťou a precíznosťou ako Nemci, ale v ich automobiloch sa tieto vlastnosti prejavujú. Či už nasadnete do vozidla značky Land Rover, Jaguar alebo Aston Martin, budete cítiť nielen radosť z jazdy, ale aj potešenie z ultimatívne luxusného interiéru.

Jaguar je považovaný za alternatívu k Mercedesom či Audi, odlišuje sa však od nich najmä charakterom. Britská limuzína je možno emocionálne chladnejšia, ale technicky na špičkovej úrovni, poskytuje nadštandardný komfort a jej jazdné vlastnosti nemožno považovať zaradiť na nižšiu úroveň v porovnaní s nemeckými vozidlami.

Vlastne si myslíme, že jediný dôvod, prečo na našich cestách vidíme viac Mercedesov ako Jaguarov tkvie v tom, že Briti majú u nás menej intenzívny marketing.

Jaguar XJ (2015) Foto: Jaguar
Najlacnejší Jaguar XJ dnes stojí 76 889 €, najdrahší až 97 638 €. Ako sa tieto cenové hladiny upravia po uvedení modernizovaného modelu, to dnes ešte Jaguar nespomína. Očakávame však, že cena variantu XJ Autobiography prekročí ešte aj dnešných závratných 97-tisíc eur.


ODPORÚČAME AJ:
Na elektrinu jazdia aj veterány Shelby Daytona a Trabant
Krásavica, ktorá sa nehanbí za plnšie tvary
Lietajúce autá: Existujú už sto rokov, ich vývoj nabral na obrátkach
Škoda Octavia RS: Športová a agresívna, no nepotrebuje veľa paliva
Vodíkový pohon má budúcnosť, automobilky sa preň dokonca spájajú

Komentáre