Auto&Techno

Celkom nový Mini Cooper SD s piatimi dverami

"Mini Cooper SD je päťdverovým variantom klasického Cooper S. Ponúkne objemný batožinový priestor a výkonné motory vhodné najmä do mesta. "

Erik Stríž, 18. septembra 2014 14:00
Foto: Mini


Len niekoľko mesiacov po predstavení celkom nového Mini Cooper automobilka predstavuje aj variant s úplne novou karosériou. Päťdverové Mini Cooper DS rozhodne nie je také mini, ako by sa mohlo zdať z prvých fotografií.

Automobil má v skutočnosti dĺžku (bez nejakých 20 milimetrov) štyri metre. Zväčšenie dĺžky vozidla je priamym dôsledkom nového rozostupu náprav navýšeného o 72 milimetrov a skutočnosti, že sa v porovnaní s trojdverovým Cooperom pridali dve zadné dvere.

Foto: Mini

Veľmi dôležitým parametrom nového Coopera DS je veľkosť batožinového priestoru. V porovnaní s trojdverovým modelom narástol o 67 litrov na konečných 278 litrov. To sú veľmi uspokojivé čísla, predovšetkým pri fakte, že ide o automobil s názvom Mini. O to lepšie potom vyzerá ďalší parameter batožinového priestoru po sklopení zadných sedadiel, vtedy dosahuje kapacitu až 941 litrov. No nie sú to krásne čísla?

Napriek tomu, že Mini mierne narástlo, podarilo sa zachovať jeho typické rysy a dokonca sa ani nesnaží dôrazne informovať okolie o tom, že nie je klasickým miniatúrnym automobilom. V porovnaní s modelom Countryman zdieľa oveľa menej, ako s menším trojdverovým Cooperom. Základom sú okrúhle predné svetlomety, vizuálne oddelený základ karosérie od časti s oknami a strechy. Nápadný pyramídový koncept poznáme z iných vozidiel Mini, avšak tu je ešte výraznejší.

Foto: Mini

Luxusnejšia motokára


V interiéri nachádzame to, čo v ostatných modeloch výrobcu. Ústredným motívom je kruh. Interiér vozidla na prvých oficiálnych fotografiách je ladený do čiernej farby s koženým čalúnením s kontrastným červeným prešívaním. To sa nachádza nielen na sedadlách, ale aj volante a rýchlostnej páke. Jej dizajn je skôr klasický, ale akoby sa snažil naznačovať športový charakter vozidla, ktorý je nepopierateľný.

Volant nového Mini pôsobí dizajnovo vyvážene a až trocha luxusne. Pravdou je, že staršie Mini vnímame skôr ako malé uvrešťané motokáry, avšak novšie kusy oplývajú značnou mierou komfortu a snáď aj luxusu. Volant v Cooper SD má rozumné rozmery, nesnaží sa byť prehnane kompaktný, ponúka tiež prehľadné funkčné tlačidlá. Tachometer s otáčkomerom pred volantom je prehľadný, informácia o stave palivovej nádrže je zobrazená pod otáčkomerom.

Foto: Mini

Kruhové motívy v interiéroch automobilov zvyčajne nevyzerajú veľmi dobre, avšak tvorcovia Mini akýmsi zázrakom výborne odhadli mieru. Napriek tomu, že sú kruhy skutočne všade, kam sa pozriete, nepôsobia gýčovo a práve naopak, prispievajú k prehľadnosti celého interiéru. Efektne vyzerá predovšetkým centrálny 8,8-palcový farebný displej (zasadený opäť do kruhovej platformy) a štartovacie tlačidlo motora pred rýchlostnou pákou.

Centrálny počítač môže byť na želanie zákazníka permanentne pripojený na internet prostredníctvom vstavanej SIM karty, prípadne sa dokáže napojiť na mobilné zariadenia v aute.

Foto: Mini

Maximálny výkon 192 koní, minimálna spotreba 3,6 l/100 km


Motory v automobiloch Mini sú síce výsledkom dlhého vývoja a aktuálneho technologického pokroku, avšak stále od nich očakávame aj trocha hrubosti, nekultivovanosti a agresivity. Úlohou päťdverového Coopera SD síce nie je napĺňať túžbu po extrémne dynamickej jazde, mal by ju však umožňovať bez väčších drahôt.

V ponuke automobilky budú dva benzínové a dva naftové motory, základná 6-stupňová manuálna a automatická 6-stupňová prevodovka Steptronic. Najslabším benzínovým motorom bude 1,5-litrový trojvalec s výkonom 136 konských síl. Silnejší 2-litrový 4-valec ponúkne výkon 192 koní pri spotrebe okolo šesť litrov paliva na 100 kilometrov jazdy.

Foto: Mini

Naftové pohonné jednotky budú takisto dve, lepší 2-litrový tubrodiesel ponúkne výkon 170 koní, menší 1,5-litrový trojvalec bude disponovať 116 konskými silami a kombinovanou spotrebou niekde medzi 3,6 a 3,9 litrov paliva na 100 kilometrov.

ĎALŠIE ČLÁNKY


Limuzína budúcnosti Aston Martin Lagonda bude len pre šejkov
Samsung predáva aj autá, najnovší model je SM7 Nova
Mercedes S-Guard neprepustí ani náboje z automatických zbraní
Dan Bilzerian a jeho autá: Inšpirácia alebo demotivácia?
Jaguar F-Type pre Tour de France

Komentáre