Auto&Techno
Značka Maybach má budúcnosť ako verzia limuzíny Mercedes S
Erik Stríž, 13. novembra 2014 14:00Mercedes-Maybach S600 Foto: Mercedes-Benz
Značka Maybach sa do pozornosti verejnosti dostáva prakticky stále aj napriek tomu, že jej najlepšie časy už dávno pominuli. Najnovšie správy hovoria o tom, že ju použije automobilka Mercedes-Benz ako symbol luxusu.
Mercedes-Maybach S600 Foto: Mercedes-Benz
Symbol najvyššej výbavy
Najlepšia a zrejme aj najdrahšia verzia limuzíny Mercedes-Benz triedy S bude niesť označenie Maybach. Malo by ísť o rovnaký spôsob označovania, na aký sme zvyknutí u verzií Mercedesov s prívlastkom AMG.
Maybach bude v limuzíne triedy S symbolizovať nielen vrchol luxusného prevedenia interiéru, ale aj určité zmeny na samotnom vozidle. Bude o niečo dlhšie, pribudne jedno bočné okno, zväčšený bude dokonca aj samotný rázvor kolies. Skrátka, tieto Mercedesy budú mať o niečo bližšie k automobilom Maybach 62, ktoré v skutočnosti vychádzali práve z limuzíny triedy S.
Názov automobilu, ktorý sa predstaví na autosalóne v Los Angeles, bude Mercedes-Maybach S600. Pohonnou jednotkou bude ohromný 12-valec s objemom šesť litrov a výkonom na úrovni až 390 kW (~522 koní) a krútiacim momentom 830 Nm.
Hovorí sa už aj o tom, že neskôr by Mercedes mohol predstaviť aj verziu Maybach AMG.
Mercedes-Maybach S600 Foto: Mercedes-Benz
Klenot minulosti, s ktorým budúcnosť nepočíta
Automobilka Maybach je skutočným klenotom, ktorého cena bola taká vysoká, až o ňu ľudia stratili záujem. Takto nejako môže pre väčšinového pozorovateľa vyzerať status značky Maybach, avšak pravda bude, ako zvyčajne, niekde inde, kam jeho oko nedovidí. Zdanlivý neúspech automobilky Maybach nemusí nutne spočívať v nezáujme klientov, napovedá skôr o komplikovanosti biznisu so super luxusnými vozidlami.
História značky Maybach siaha až do roku 1909, kedy ju založil Wilhelm Maybach so svojím synom Karlom. Značka pôvodne patrila pod spoločnosť Luftschiffbau Zeppelin GmbH. Dnes je vlastníctvom takisto nemeckej firmy Daimler, ktorá má svojom portfóliu okrem iných aj automobilku Mercedes-Benz.
Spoločnosť spočiatku nebola automobilkou, vyrábala predovšetkým benzínové a naftové motory pre nemecké vzducholode Zeppelin, neskôr aj pre železničné vagóny a dokonca pre lietadlá a vzducholode využívané v priebehu prvej svetovej vojny.
Prvý experimentálny automobil však Maybach vyrobil ešte v roku 1919, pričom o dva roky na autosalóne v Berlíne predstavil skutočný “sériový” model. V rokoch 1921 až 1940 sa logo dvojitého M objavilo na viacerých automobiloch s klasickým dizajnom, avšak najväčšia vojna sveta prinútila spoločnosť produkovať opäť iba motory.
Maybach SW 42 (1939) Foto: Maybach
V 40. rokoch 20. storočia, ktorých prvá polovica bola poznamenaná druhou svetovou vojnou, vyrábal Maybach motory pre stredne ťažké a ťažké nemecké tanky. Mnohé z nich, ktoré neboli počas bojov zničené, sú dnes stálymi expozíciami múzeí v Nemecku.
Moderná história značky Maybach sa začala písať až v 60. rokoch minulého storočia, kedy ju akvizovala iná nemecká spoločnosť, Daimler. Potom sa už Maybach venoval iba produkcii upravených Mercedesov pre bonitných klientov.
Maybach 62 BMK Foto: Maybach
Najznámejšie vozidlá pod značkou Maybach boli vyrábané od roku 1997. Modely Maybach 57 a 62 boli predstavené na autosalóne v Tokiu. Išlo o vozidlá vyrábané ešte aj v roku 2010, ktoré napriek vysokej miere ponúkaného luxusu a priam extrémnym výkonom motorov nedokázali konkurovať britskému Rolls-Royce, ktorý sa považoval za najväčšieho konkurenta pre Maybach. V tomto roku (2010) sa celosvetovo predalo iba 157 kusov limuzín Maybach, pričom jeho britský konkurent za rovnaké obdobie predal až 2711 vozidiel rovnakej cenovej kategórie.
Dnes už vieme, že s Maybachom, ako samostatnou značkou, sa v blízkej budúcnosti nestretneme. Uvidíme ju však ako pripomienku nadštandardného luxusu v limuzínach triedy S. Existuje predpoklad, že aj toto bude jeden zo spôsobov, ako punc luxusu Maybach opäť dostať do povedomia verejnosti a pripraviť ho tak na prípadný návrat v budúcnosti.
ODPORÚČAME AJ:
Bentley a Audi ukazujú novinky, stále však veľa taja
AUTOmoto: Nové BMW Cabrio a liftbacková Octavia so 4x4
Audi Q3 prešlo viditeľným faceliftom, očakávania sa však nenaplnili
Šialený 50-ročný Ford Mustang s 845 koňmi pod kapotou
Audi R8: Naprieč dekádami takmer bez zmeny