Auto&Techno
Generačná modernizácia automobilu znamenala jeho absolútnu zmenu
Erik Stríž, 22. júna 2015 8:00Mercedes-Benz GLC (2015) Foto: Mercedes-Benz GLC (2015)
Mercedes-Benz GLK bol v portfóliu automobilky pútavým zjavom. Mal výrazne hranaté tvary, atypické rozmery a výborný podvozok. Jeho cena nebola tak prehnaná, vďaka čomu sa stal jedným z najdostupnejších Mercedesov a mohol sa tak stať jedným z modelov, ktoré určujú imidž tejto nemeckej automobilky.S hranami a ostrými líniami je však nadobro koniec. Nové GLK sa volá GLC, čím sa podriaďuje novému spôsobu označovania modelov. Písmenom C naznačuje okrem iného aj technickú spriaznenosť s kombi variantom triedy C. Zdieľaných prvkov nachádzame v týchto dvoch modeloch pomerne dosť.
Kompaktné SUV je postavené na modernizovanej platforme triedy C, mierne narástol rázvor kolies na 2 873 milimetrov. V porovnaní s poslednou generáciou GLK je nové GLC v každom ohľade väčšie, aj napriek tomu jeho hmotnosť klesla o 80 kilogramov. Väčšie rozmery naznačujú, že GLC bude chcieť konkurovať nemeckým BMW X3 a Audi Q3. Dodnes sa GLK považovalo skôr za rivala modelu X1, najmenšieho SUV-čka od BMW.
Mercedes-Benz GLC (2015) Foto: Mercedes-Benz GLC (2015)
To, čo sa zmenilo na prvý pohľad najviac, je celkový vzhľad karosérie. Tá má oveľa kompaktnejšie tvary, svetlomety s príplatkovou možnosťou využitia LED technológie sa držia dizajnového manuálu nastaveného poslednými modelmi výrobcu. GLC už nie je typické hranami ako jeho predchodca, Mercedes tentokrát stavia na ladných tvaroch, oblých líniach a muskulatúre. Nové GLC je ako trieda C kombi na steroidoch. SUV-čko si od luxusného kombi prezvalo nielen vzhľad prednej masky a svetlometov, ale aj dizajn zadnej časti a svetiel.
Výraznejšej modernizácie sa dočkal aj interiér, ktorý sa bude po novom uchádzať o pozornosť náročnejšej klientely. Doteraz bol interiér v GLK síce na vynikajúcej úrovni, ale s lepšími vozidlami od Mercedesu sa akoby ani nechcel rovnať. Radikálna úprava modelu však znamenala aj vylepšenie interiéru vo viacerých ohľadoch, počnúc rozmermi až po vzhľad a použité materiály.
Mercedes-Benz GLC (2015) Foto: Mercedes-Benz GLC (2015)
Interiér nového GLC je príbuzný s modelmi triedy C a s ostatnými SUV-čkami. O našu pozornosť sa uchádza masívny stredový tunel s robustnou konzolou na ovládanie infotainment systému, lesklá plocha s drevenou textúrou a displej s dizajnom tabletu na samom vrchole stredového panela.Mercedes-Benz predstavil interiér nového GLC v tmavom prevedení s čiernou a hnedou kožou, pričom rozsah čalúnenia je veľmi pôsobivý. Automobilka potvrdzuje svoj status prémiového výrobcu aj tým, že do finančne relatívne dostupného modelu zakomponoval do kože (alebo jej imitácie) čalúnenú prístrojovú dosku pod predným sklom.
Interiér je členitý, pôsobí luxusne a honosne, napriek tomu nezaprie záujem o športový charakter. Predovšetkým trojramenný volant s vypuklým stredom a funkčnými tlačidlami evokuje pocit, že by si za neho mohli sadnúť aj mladšie ročníky so záujmom o dynamický štýl jazdy. Súčasťou príplatkovej výbavy bude okrem iného aj moderný head-up displej.
Mercedes-Benz GLC (2015) Foto: Mercedes-Benz GLC (2015)
Ponuka motorizácií pri uvedení do predaja nebude práve najrozsiahlejšia, avšak mala by pokryť dopyt v prvých mesiacoch. Občas si kladieme otázku, pre koho vlastne automobilky pripravujú jeden model v toľkých variantoch motorizácií, keď by asi väčšine zákazníkov stačili na výber tri skutočne dôsledne nastavené možnosti. V každom prípade, či už bude GLC poháňané naftovým alebo benzínovým agregátom, do všetkých konfigurácií Mercedes vloží pohon všetkých štyroch kolies 4MATIC. V modeloch GLC 220 d 4MATIC, GLC 250 d 4MATIC a GLC 250 4MATIC bude súčasťou štandardnej výbavy automatická prevodovka 9G-TRONIC.
Pre fanúšikov ekologicky zodpovedných značiek bude dobrou správou, že aj nové GLC sa bude objavovať v konfigurácii hybrid. Ten bude vybavený 7-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Od ostatných variantov sa bude líšiť prítomnosťou písmena “e” za označením vozidla - presnejšie GLC 350 e 4MATIC. Výkon plug-in hybridu bude 211+116 konských síl, dovedna 327 koní.
Tí, ktorí by radi minuli svoje peniaze na originálne vylepšenia, budú môcť využiť ponuku využitia športového paketu AMG. Ten spolu s úpravami karosérie obsiahne aj až 20-palcové disky kolies či akčnejší dizajn grilu chladiča.
Zdroj: tlačová správa Mercedes-Benz
ODPORÚČAME AJ:
Na elektrinu jazdia aj veterány Shelby Daytona a Trabant
Krásavica, ktorá sa nehanbí za plnšie tvary
Lietajúce autá: Existujú už sto rokov, ich vývoj nabral na obrátkach
Škoda Octavia RS: Športová a agresívna, no nepotrebuje veľa paliva
Vodíkový pohon má budúcnosť, automobilky sa preň dokonca spájajú