Auto&Techno
Rodinná cesta autom so športovým duchom a eleganciou
Erik Stríž, 30. januára 2015 10:00Mercedes-Benz C450 AMG 4MATIC (2015) Foto: Mercedes-Benz
Mercedesy už nie sú len pre vyvolených
Mercedes sa snaží oslovovať čo možno najširšiu skupinu zákazníkov a vyzerá to tak, akoby sa snažil poprieť predsudok, že Mercedes patrí len do garáže bohatého človeka. V skutočnosti taký model GLA kúpite už za 26 940 eur a triedu A dokonca za 23 460 eur. Ak berieme do úvahy fakt, že množstvo ľudí si auto nekupuje v hotovosti, ale využíva iné formy financovia, dostávame sa k ešte zaujímavejším číslam. Mesačná splátka za taký Mercedes už nemusí byť vôbec škrt cez rodinný rozpočet.
Trieda C sa vo variante kombi predáva za cenu o niečo vyššiu ako 35-tisíc eur, pričom vo verzii AMG sa nejaké tie tisícky ešte nazbierajú. Aj tak však Mercedes tvrdí, že rozširuje platformu AMG do novej cieľovej skupiny, ktorá nemusí vždy vlastniť zlatú kreditku.
Mercedes-Benz C450 AMG 4MATIC (2015) Foto: Mercedes-Benz
Automobilka rozširuje AMG na celú modelovú paletu
“Po boku modelu GLE 450 AMG kupé značky Mercedes-Benz je model C 450 AMG 4MATIC druhým variantom novej modelovej ofenzívy. V budúcnosti budú nasledovať ďalšie emocionálne príťažlivé športové modely AMG” tvrdí Mercedes-Benz vo svojej tlačovej správe.
C450 AMG s pohonom oboch náprav 4MATIC je najvýkonnejším variantom automobilov triedy C, pričom je k dispozícii nielen ako sedan, ale aj ako kombi. Ten je stelesnením kombinácie komfortu, úžitkovosti, vysokého výkonu a bezpečnosti.
Mercedes-Benz C450 AMG 4MATIC (2015) Foto: Mercedes-Benz
Výborný základ z C400 rozšírený o skvelý podvozok
C450 AMG 4MATIC je založený na najsilnejšom sériovom modeli Triedy C (C400 4MATIC), avšak zaradenie pod značku AMG obsiahlo viacero zásadných úprav. Vozidlo je na ceste vďaka športovému podvozku AMG Ride Control suverénnejšie, akčnejšie a stabilnejšie. Na tomto podvozku je nepochybne zaujímavých veľa vecí, určite vás však osloví najmä elektronicky regulovaný tlmič pruženia s trojstupňovým rozsahom. Tieto tri nastavenia chcú pokrývať všetky štýly jazdy, ktorými môže šofér vozidlo riadiť. Od športového až po ten, počas ktorého chce dopriať pasažierom vysokú úroveň komfortu.
Mercedes-Benz C450 AMG 4MATIC (2015) Foto: Mercedes-Benz
Automatická prevodovka s pridanou hodnotou
Zaujímavá je aj automatická prevodovka 7G Tronic Plus. Podľa slov automobilky radí mimoriadne efektívne v programe „Sport Plus“ vodiča nadchne krátky reakčný čas. Príkazy vodiča na zmenu prevodového stupňa sa plnia rýchlosťou blesku. V tomto prípade Mercedes poskytuje svojim zákazníkom možnosť jazdiť vozidlo bez potreby manuálneho preraďovania, ale ponúka aj príležitosť rozhodovať, ktorý stupeň automatickej prevodovky sa má zaradiť.
Ďalšiu funkciu poskytuje krátkodobý program M: je kombináciou výkonu manuálnej zmeny prevodového stupňa s automatickým radením na nižšie a vyššie prevodové stupne. Vodič môže pomocou radiacich páčok kedykoľvek manuálne zaradiť nižší alebo vyšší prevodový stupeň.
Mercedes-Benz C450 AMG 4MATIC (2015) Foto: Mercedes-Benz
Interiér kombinuje svet limuzín a športových modelov
Nech je vzhľad vozidla a jeho výkon akýkoľvek, pri každodennej skúsenosti s vozidlom vodič najviac ocení kvalitu spracovania interiéru. Ten v modeloch triedy C je všeobecne na veľmi vysokej úrovni a nemožno povedať, že by mal ďaleko od interiéru v luxusných limuzínach.
V modeli C450 AMG je posunutý na ešte vyššiu úroveň, nadchne exkluzivitou a športovým charakterom. Príjemný pocit z dotyku použitých materiálov a kvalita spracovania vyvolávajú v cestujúcich presvedčivý pocit z hodnotného vzhľadu a emocionálny zážitok.
Vizuálne príťažlivé sú predovšetkým kožené poťahy s ostro kontrastným prešívaním, na oficiálnych fotografiách v čiernej farbe s červenými detailmi. Volant má kompaktnejšie rozmery, avšak s pomerne hrubým vencom a masívnym stredom s bočnými multifunkčnými ramenami pôsobí pohodlne a pripravený na akýkoľvek štýl jazdy.
Uvedenie modelu C 450 AMG 4MATIC na trh začne v polovici roka 2015.
ODPORÚČAME AJ:
Sexi malé bavoráky majú nový vzhľad
Míľniky dopravy: Semafory, evidenčné čísla a benzínky tu neboli vždy
Má iba tri kolesá, malú spotrebu a nízku cenu. Zmení tvár dopravy?
Lamborghini malo vlastné SUV už pred 25 rokmi: Rambo Lambo
Lamborghini venovalo výrobcovi pneumatík 690-koňový Aventador