Autá

Lamborghini malo vlastné SUV už pred 25 rokmi: Rambo Lambo

"Lamborghini LM002. To je názov veľkého automobilu do náročného terénu, ktoré získalo prezývku Rambo Lambo vďaka svojej odolnosti a jazdným vlastnostiam. "

Erik Stríž, 2. januára 2015 12:00
Lamborghini LM002 "Rambo Lambo" Foto: RM Auctions


Titulky internetových stránok venujúcich sa automobilovému priemyslu už nejaký čas zapĺňajú správy o tom, že Lamborghini pripravuje svoje prvé SUV. Má mať názov Urus, odvážny dizajn karosérie, mimoriadne jazdné vlastnosti a nezameniteľný charakter. Je však dobré pripomenúť si, že Lamborghini už nejedno také SUV vyrobilo.

Označenie ako SUV však nie je celkom na mieste, pretože na konci 80. rokov minulého storočia ešte koncept športovo-úžitkových vozidiel neexistoval. Model LM002 predstavoval skôr alternatívu k armádnemu Hummeru H1 a vyrobilo sa ho iba 328 kusov. Niektoré zdroje uvádzajú, že dnes je na svete už iba 301 kusov.

Lamborghini LM002 "Rambo Lambo" Foto: RM Auctions

Lamborghini LM002 sa vyrábalo v rokoch 1986 až 1993. Vo svojom čase išlo o jedinú prémiovú alternatívu k veľkým vozidlám typu Jeep, vďaka čomu sa toto Rambo Lambo stalo atraktívnym pre zákazníkov na Blízkom východe. Tí si potrpeli na luxus, prémiové a exkluzívne automobily vždy; nielen dnes, keď majú možnosť prezentovať sa na YouTube a Instagrame.

Lamborghini pôvodne vyrobilo takéto armádne vozidlo s názvom Cheetah už v roku 1977. Vzniklo ako jediný prototyp, z ktorého neskôr vychádzal model LM001. Ten sa stal základom pre neskoršie uvedenie modelu LM002, ktorý už nebol iba prototypom alebo konceptom, ale skutočným automobilom s možnosťou komerčného zakúpenia.

Lamborghini LM002 "Rambo Lambo" Foto: RM Auctions

Rambo Lambo sa prvýkrát ukázalo svetu na autosalóne v Bruseli v roku 1986 a aby pútalo pozornosť ešte väčšmi, výrobca mu doprial množstvo luxusných vychytávok. Napriek očividnej robustnosti, odolnosti a drsnosti sa v interiéri nachádzalo kožené čalúnenie sedadiel, klimatizácia, prémiový stereo audiosystém, tónované okná s elektrickým ovládaním.

To sú veci, ktoré dnes nepovažujeme za súčasť vyššej triedy, avšak v 80. rokoch bolo také stereo v aute mimoriadne cenné. LM002 ho mal navyše nainštalované v strope, čo pridávalo na atraktivite.

Lamborghini LM002 "Rambo Lambo" Foto: RM Auctions

Automobil bol postavený na pneumatikách Pirelli Scorpion, špeciálne vyvinutých pre tento model. Zaujímavosťou je, že sa vo vozidle nachádzala až 290-litrová nádrž na palivo. Bolo to dôležité nielen preto, že šejkovia si radi s týmto Lamborghini vyšli do púšte, kde o čerpacích staniciach nie je ani chýru (ropu v čistej forme by asi nezvládlo ani Rambo Lambo), ale predovšetkým pre mimoriadnu spotrebu motora.

Pod kapotou pracoval 12-valcový motor Lamborghini L804 s objemom valcov 7,2 litra. Začiatkom tohto roka sa bude konať aukcia jedného z kusu Lamborghini LM002, ktorý je poháňaný motorom s výkonom 444 konských síl. V automobile bola štandardne osadená manuálna 5-stupňová prevodovka.

Lamborghini LM002 "Rambo Lambo" Foto: RM Auctions

Pri príležitosti podujatia Paris Dakar Rally v roku 1988 bol výkon Lamborghini LM002 navýšený až na 600 konských síl, čo občas vytvára dezinformácie o výkone štandardnej predajnej verzie vozidla.

Lamborghini LM002 sa vyrábalo v prevedení pickup a “Sport Utility Truck”. Vyvolávacia cena vozidla vo vyššie spomenutej aukcii bude 175-tisíc amerických dolárov, predávať sa bude vo verzii pickup v červenej farbe. Koľko za toto nezvyčajné Lamborghini vyplatí nový majiteľ, to by sme sa mali dozvedieť po 16. januári, kedy aukcia prebehne v Spojených štátoch.

ODPORÚČAME AJ:
Nezvyčajné bicykle do mesta zažívajú boom
Lamborghini venovalo výrobcovi pneumatík 690-koňový Aventador
Jednokolesová náhrada za skateboardy zvládne aj jazdu po schodoch
Vianočný špeciál: Sú Vianoce rýchlejšie ako Renault Twingo?
Bentley alebo Lamborghini na Vianoce? Stačí vám pár stoviek

Komentáre