Auto&Techno

Najvýkonnejší Range Rover je prísľubom automobilky do budúcnosti

"Robutstný Range Rover Sport SVR je v tejto chvíli najvýkonnejším vozidlom, aké kedy vzišlo z výrobných pásov britskej automobilky. "

Erik Stríž, 14. augusta 2014 12:00
Land Rover Range Rover Sport SVR (2015) Foto: Land Rover


Nový Range Rover Sport s prívlastkom SVR, ktorý je prísľubom vysokého výkonu a precíznych jazdných vlastností, je obdivuhodným automobilom z každého uhla pohľadu. Je jedno, či budete dôkladne sledovať dizajn jeho prednej masky, profilu, zadku alebo interiéru, vozidlo si zachováva svoj drsný britský charakter prakticky v každom detaile. Automobilka tvrdí, že platforma SVR je určitým prísľubom do blízkej budúcnosti, v ktorej sa chce viac sústrediť na silné Land Rovery a Jaguare.

Range Rover Sport SVR stavia na úspechoch svojho predchodcu (Range Rover Sport), využíva hliníkový monokok so zvýšenou odolnosťou a teda aj ochranou pasažierov. Medzigeneračne sa však automobilke podarilo hmotnosť tohto monokoku znížiť o takmer neuveriteľných 39 percent pri zachovaní vysokej úrovne pevnosti, odolnosti a bezpečnosti. Ľahká konštrukcia má zásadný vplyv na to, že sa z nového Range Rover Sport SVR stáva jedno z najdynamickejších a najšportovejších SUV na svete, avšak najviac preberanou témou je jeho motor.

Land Rover Range Rover Sport SVR (2015) Foto: Land Rover

Nový Range Rover Sport SVR sa z nuly na rýchlosť 100 km/h dostane za najmenej 4,5 sekundy, čo je na robustné SUV mimoriadny výkon. Maximálna rýchlosť tohto automobilu je elektronicky obmedzená na 260 km/h a na Nürburgring Nordschleife sa mu podarilo dosiahnuť čas 8 minút a 14 sekúnd, teda jeden z najlepších spomedzi všetkých SUV na svete.

Motor typu V8 obsiahol osem valcov s celkovým objemom päť litrov, čo je už sama o sebe taká hodnota, ktorá dáva tušiť o mimoriadnom výkone automobilu. Range Rover Sport SVR zatlačí vodiča a pasažierov do sedadiel silou 542 koní a 680 Nm. Silu motora využívajú obe nápravy, prenášaná je na ne prostredníctvom automatickej 8-stupňovej prevodovky ZF 8HP70. Silný automobil je postavený na 21 a 22-palcových kolesách Continental SportContact 5.

Land Rover Range Rover Sport SVR (2015) Foto: Land Rover

Automobilka označuje svoj model Range Rover za najluxusnejšie SUV na svete. Dokazuje to nielen úrovňou výbavy, za ktorú si každý zákazník zaplatí pre bežného smrteľníka celkom nepredstaviteľné čiastky, ale aj kvalitou spracovania interiéru. Ten obsiahol veľké displeje, množstvo koženého čalúnenia, masívnu stredovú konzolu a maximálne komfortné sedenie.

Ústredným motívom prednej časti interiérov nových Land Roverov je volant, ktorý akoby sa celkom vymykal z aktuálneho trendu miniaturizácie ich stredových panelov. Riešenia, ktoré máme možnosť sledovať v najnovších BMW či Audi, sú pre Land Rover v tejto chvíli zrejme neprijateľné, preto je volant pomerne veľký, s hrubým vencom, štyrmi ramenami a s členitým vnútrom.

Čierno-biele prevedenie interiéru nového Range Rover Sport SVR má evokovať športovosť. Očakávali by sme, že sa v takomto automobile objaví aj väčšie množstvo pripomenutí, že ide o športovú verziu Sport SVR, naše očakávania však ostávajú nenaplnené. Akoby sa automobilka neunúvala svojim zákazníkom aktívnejšie pripomínať, v akom výnimočnom automobile to sedia, avšak možno, že práve oni o to ani nemajú záujem pre vlastnú konzervatívnosť.

Interiér nového Range Roveru je výrazne orientovaný na vodiča, ktorý má na dosah rúk všetky potrebné ovládače. Zvyšok interiéru si ponecháva luxusné prevedenie, ale v otázke dizajnu má veľké rezervy.

Land Rover Range Rover Sport SVR (2015) Foto: Land Rover



Land Rover Range Rover Sport je celkom úspešný projekt aj napriek tomu, že týchto automobilov veľa na našich cestách nevidíme. Od roku 2005 sa vyrobilo a predalo viac ako pol milióna kusov. Objednávky na najnovší model s prívlastkom SVR bude možné posielať od októbra tohto roka s očakávanou dodávkou v prvom kvartáli 2015, cena tohto monštra bude po prepočte 117-tisíc eur.

ĎALŠIE ČLÁNKY


Fiat 500L padol do rúk surferom, takto do dopadlo
Mercedes S-Guard neprepustí ani náboje z automatických zbraní
Dan Bilzerian a jeho autá: Inšpirácia alebo demotivácia?
Porsche Cayenne dospel, bude jazdiť aj na baterky
Jaguar F-Type pre Tour de France
Jaguar XE osloví najmä mladých podnikateľov
"Pripravovaný Jaguar XE bude napriek svojmu hierarchicky

Komentáre