Auto&Techno
Toto je koncept mestského vozidla ako zo sci-fi filmu
Erik Stríž, 13. marca 2015 14:00Lexus LF-SA (2015) Foto: Lexus
Automobilka Lexus tvrdí, že koncept LF-SA je významným míľnikom v histórii značky a vznikol pri príležitosti 25. výročia uvedenia vôbec prvého vozidla tejto automobilky - modelu LS 400. Aj napriek tomu, že Lexus je japonská značka, úlohou vyrobiť koncept mimoriadne kompaktného automobilu poverila dizajnové štúdio ED2 z Európy. Lexus svoj nový prístup k dizajnu automobilov nazval L-finesse, jeho prioritou je vyjadrovať progresívny luxus značky Lexus a potešenie z jazdy. Ako automobilka uvádza vo svojej tlačovej správe, práve skutočný zážitok z jazdy zostane najväčším luxusom aj v budúcnosti.
Lexus LF-SA (2015) Foto: Lexus
Hranatý vzor vychádzajúci z centrálneho loga Lexus, sa rozvíja z dvojrozmernej grafiky do výraznej, trojrozmernej formy. Silne ovplyvňuje tvar predných blatníkov a bočnej časti karosérie a súčasne posilňuje široký, pevný postoj celého koncepčného vozidla, uvádza Lexus vo svojom vyjadrení k modelu LF-SA.
Koncept LF-SA má kompaktné rozmery, ktoré ho určujú do väčších miest, v ktorých už dnes nie je veľa priestoru na parkovanie a osobnú dopravu ako takú. Má dĺžku 3 450 mm, šírku 1 700 mm a výšku 1 430 mm.
Lexus LF-SA (2015) Foto: Lexus
Napriek neveľkým vonkajším rozmerom by mal byť interiér vozidla pomerne veľkorysý. Je výrazne orientovaný na vodiča, čo je ešte väčšmi zdôraznené odlišnou farbou čalúnenia sedadla a skutočnosťou, že prakticky žiadny displej v interiéri nie je určený pre pasažierov. Všetky slúžia v prvom rade vodičovi, aby mal lepší prehľad o aktuálnom stave automobilu. Prítomný je aj head-up displej nad stredovou konzolou.
Aj v interiéri nachádzame motívy diamantov, hrotov a hrán. Napriek tomu by však mal byť pohodlný a zdanlivo členité a ostré prvky by v skutočnosti mohli byť vyrobené z mäkkých materiálov.
Čo je ešte zaujímavejšie, ako odlišné čalúnenie vodičovho sedadla, je nemožnosť jeho nastavovania. Sedadlo je skrátka pevné a vodič si ho nemôže prispôsobiť. Touto možnosťou disponuje iba volant a prekvapivo pedále. Toto riešenie je veľmi atypické a v tejto chvíli nevieme celkom dobre posúdiť, či je aj správne - máme takú predstavu, že keď si niekto nastavuje sedadlo, robí to aj preto, aby mal lepší výhľad.
Lexus LF-SA (2015) Foto: Lexus
Dizajn karosérie môže pripomínať automobily Toyota iQ alebo Smart Fortwo, avšak jej tvar a celkové pôsobenie sa od nich zásadným spôsobom odlišuje. Lexus LF-SA je veľmi expresívny, oslovuje v prvom rade mladšie ročníky a púta pozornosť okolia. Je však určitým vzorom, ktorého by sa mali dizajnéri Lexusu držať pri dizajnovaní nových modelov vozidiel rôznych druhov, od kompaktov po SUV.
ODPORÚČAME AJ:
Koncept nového športového Bentley púta pozornosť. Aj negatívnu
Britská automobilka chce redefinovať koncept GT novým crossoverom
Nové Audi R8 je hranatejšie, silnejšie a kontroverznejšie
Apple vyvíja nový elektromobil, ktorý by mal byť na trhu do roku 2020
Táto pätica áut vás presvedčí o budúcnosti elektrického pohonu