Auto&Techno
Kompaktné SUV sa v Indii predáva už za 4 tisíc eur, u nás bude drahšie
Erik Stríž, 11. júna 2015 14:00Renault Kwid (2016) Foto: Renault
Model Kwid je v portfóliu Renaultu novinkou. Má však symbolizovať niečo, čo je pre túto automobilku vlastné už viac ako sto rokov. Predstavitelia Renaultu hovoria o snahe robiť automobilu dopravu dostupnejšou a v tomto duchu by sme sa mali pozerať aj na nový Kwid. Nachádzame na ňom podpisy Renaultu, Nissanu a Dacie. Dacia s modelom Duster aj u nás žne úspechy a práve na jeho platforme je nový Kwid postavený. Nissan sa na projekte zúčastňuje pod záštitou aliancie Renault-Nissan. Kwid bude najskôr uvedený do predaja v Indii, neskôr sa však dostane aj k nám - bude však patriť do portfólia automobilky Dacia.
Renault Kwid (2016) Foto: Renault
Vizuálna i technická podobnosť s mestským SUV Duster je nepopierateľná a až do očí bijúca. Profil automobilu možno ešte trocha nabáda na úvahy o tom, že sa dizajnéri s novým vozidlom skutočne vyhrali, ale pohľad na jeho prednú masku jednoznačne napovedá o svojom pôvodcovi.
Aj napriek zrejmej podobnosti však nový Kwid nie je celkom ten Duster, ktorý vidíme jazdiť po našich cestách. Kwid chce byť najmä interpretáciou potrieb mladého aktívneho človeka, zatiaľ čo Duster chce osloviť aj tých starších, stabilnejších a rozvážnejších zákazníkov.
O cenovej dostupnosti nového modelu napovedá aj výrazné oplastovanie blatníkov a podvozka. Zaujímavosťou je, že do týchto plastových blatníkov zasahujú aj smerové svetlá. Ochranný plast nachádzame aj na dverách, je určený na zamedzovanie poškodenia laku karosérie pri drobných nehodách.
Renault Kwid (2016) Foto: Renault
Hoci sa nový Renault bude pohybovať v cenovej kategórii populárneho Dustera, pôsobí oveľa modernejšie a expresívnejšie. Ladné a miestami svalnaté línie karosérie sa vydarili, ale ich úlohou je možno odlákať pozornosť od interiéru, ktorý sa v porovnaní s Dusterom veľmi nezmenil.
Interiér chce byť moderný, prehľadný a vzdušný. To znamená, že v ňom nenájdeme veľa prvkov, ktoré by ho približovali k väčším SUV-čkam. Chýba nám tu masívny stredový tunel, čalúnené plochy, volant je jednoduchý a aj vzhľad stredovej konzoly s ovládacími prvkami neosloví nápadným luxusom.
Poteší však možnosť vybaviť si toto malé SUV-čko multimediálno-navigačným systémom s veľkým dotykovým displejom. Druhý displej, ale oveľa lacnejší a jednoduchší, sa nachádza aj priamo pred volantom. Renault z neho spravil alternatívu pre klasické ručičkové ukazovatele.
Renault Kwid (2016) Foto: Renault
Renault Kwid sa zaradí do rodiny lacnejších vozidiel od Renaultu, ktoré napriek nízkej cene potešia výrazným dizajnom, lepším materiálmi v interiéri a dobrými jazdnými vlastnosťami. Cena nového Kwidu sa bude na indickom trhu pohybovať v prekvapivo nízkych úrovniach, medzi 4- až 6-tisíc eurami. Dôvodom tejto nízkej ceny je v prvom rade potreba prispôsobiť sa lokálnej ponuke, ale aj dôsledné znižovanie nákladov na výrobu. Kým sa však vozidlo dostane k nám a pod značkou Dacia, jeho cena zrejme o niekoľko tisíc eur ešte narastie. Stále by však malo ísť o dostupnejší automobil pre mladšie ročníky, ktoré až tak dobré finančné zázemie nemajú.
Renault Kwid (2016) Foto: Renault
Zdroj: tlačová správa spoločnosti Renault
ODPORÚČAME AJ:
Najmenšie auto na svete odvezie iba vodiča. Ale ten imidž!
Isetta: Zabudnuté povojnové auto so spotrebou iba tri litre
Vráti sa škodovka k pick-upu? Fabia pick-up koluje internetom
Kandidát na titul najpraktickejšieho elektrického auta
Auto s výkonom 10 koní? V Číne žiadny problém