Auto&Techno

Jeep Cherokee chce osloviť mladú krv

"Jeep Cherokee s modelovým rokom 2014 je zrejme najodvážnejšie auto, aké kedy automobilka uviedla do predaja. "

Erik Stríž, 5. júna 2014 14:00
Jeep Cherokee (2014) Foto: Jeep


Vozidlá Jeep Cherokee boli vždy tie, ktoré sa tak trocha vymykali z dizajnového rámca automobilky. Najnovšia generácia sa však ukázala v takom svetle, v ktorom by sme ju určite nečakali. Je viac ako zrejmé, že sa Jeep snaží osloviť aj iného zákazníka, než toho sebe typického. Nový Cherokee je menej hranatý, menej agresívny, viac dynamický a viac mladícky. Očakávame, že majiteľom nového Cherokee bude práve mladší človek, ktorému sa celkom nepozdáva tradičný imidž automobilky, ale oceňuje kvalitné mestské SUV-čka.

Rozširuje dizajnovú DNA výrobcu


Vzhľad karosérie vozidla je prekvapujúci a dokonca predčí aj nezrealizované vízie iných automobiliek. Zadná časť automobilu sa možno ponáša na niektoré iné modely iných výrobcov, môže evokovať isté príbuzenstvo s aj takým Kia Sportage. Pri pohľade na prednú časť vozidla však musíte usúdiť, že toto nikde inde nenájdete. Veľké SUV s prednou maskou nepripomínajúcou prakticky žiadne iné auto vyzerá nápadne nielen na fotografiách, ale najmä v showroomoch a na ceste. Napriek tomu, že futuristické prevedenie exteriérového dizajnu predčí aj taký Range Rover Evoque, je stále nositeľom dizajnovej DNA Jeepu. Ústredným motívom prednej masky je vertikálne rebrovanie chladiča a jej výrazné rozdelenie na vrchnú a spodnú časť. Podľa slov Jeepu nový Cherokee túto dizajnovú DNA nielen využíva, ale aj ju rozširuje.

Jeep Cherokee (2014) Foto: Jeep

Interiér v ázijskom štýle


Rovnakú snahu o oslovenie mladších ročníkov vidíme aj v interiéri vozidla. Masívny volant môže na prvý pohľad pôsobiť tak trochu hračkársky, pretože má pomerne masívny stred, hrubé ramená a veľké ovládacie tlačidlá. Logo Jeep uprostred takisto neuznáva minimalizmus. Trocha hravosti dizajnéri vniesli do interiéru aj farebnosťou prostredia zobrazenom na farebných displejoch a oblými a okrúhlymi prvkami na stredovej konzole. Mohlo by sa zdať, že sa Jeep nechal inšpirovať interiérmi vozidiel KIA, nepochybujeme však, že k tomu dospel vlastnou cestou a po dlhom zvažovaní toho najlepšieho riešenia pre zákazníkov.

Jeep Cherokee (2014) Foto: Jeep

Dobré materiály pre pozitívne emócie


To, čo na interiéri nového Cherokee poteší najviac, nie je ani dizajn ovládacích tlačidiel a zakomponovanie displeja do stredového panela, ale predovšetkým kvalita spracovania menších i väčších detailov. Každý vodič a aj pasažier ocení mäkké materiály, ktoré však veľmi dobre lícujú so susediacimi plochami. Drobnosti ako rovnomerné podsvietenie tlačidiel, jemné, ale zreteľné odozvy po stlačení, farebné kontrasty medzi tmavými a svetlými plochami, to sú práve tie detaily, ktoré určujú celkový dojem z aktívneho jazdenia automobilu.

Jeep Cherokee (2014) Foto: Jeep

70 technológií pre bezpečnosť


Nech je však interiér a vonkajší vzhľad automobilu akýkoľvek, vždy ide najmä o to, ako sa správa na ceste, či je bezpečný a či je jeho motor dostatočne výkonný a úsporný zároveň. Jeep Cherokee je v otázke bezpečnosti vyspelý automobil, ktorý si zaslúži pozornosť a rešpekt. O bezpečnosť a pohodlie pasažierov sa stará dovedna 70 rôznych prvkov. Mnohé sú súčasťou základnej výbavy, za iné si je potrebné priplatiť.

Jeep Cherokee (2014) Foto: Jeep

103 až 200 konských síl


Jeep Cherokee je k dispozícii s 2-litrovým naftovým motorom s technológiouMultijet II a zážihovým benzínovým 3.2 Pentastar V6. Základný dvojlitrový diesel je v porovnaní s 2,8-litrovým motorom použitým v predchádzajúcej generácii Cherokee o 30 percent úspornejší a významne sa znížili aj jeho emisie CO2. Má výkon 103 až 140 konských síl a krútiaci moment maximálne 350 Nm. Benzínový 3,2-litrový Pentastar je určený pre fanúšikov motorizmu, ktorí si potrpia nielen na papierové parametre vozidla, ale najmä na jeho praktický prejav. Výkon tohto motora je krásnych 200 konských síl, teda 272 kW 149 kW.

Jeep Cherokee (2014) Foto: Jeep

Nový Jeep Cherokee kombinuje naftový motor s manuálnou 6-stupňovou alebo 9-stupňovou automatickou prevodovkou, 3,2-litrový benzín je k dispozícii iba s automatikou. Všetky varianty disponujú pohonom 4x4, ktoré je podľa mnohých najprogresívnejší a jediný pravý pohon všetkých kolies na svete. Celkom sa s týmto tvrdením nestotožňujeme, pravdou však je, že s týmto džípom prejdete nielen mesto, ale aj náročný terén.

Komentáre