Auto&Techno
Fiat 500X: Fiatka na steroidoch
Erik Stríž, 3. októbra 2014 10:00Fiat 500X Foto: Fiat
Fiat 500, 500C, 500L, 500L Trekking, 500L Living a po novom už aj 500X. Modelová paleta 500 sa rozrastá o rôzne variácie, ktoré už možno ani nemajú s pôvodnou päťstovkou veľa spoločného. V každom prípade musíme tieto kroky výrobcu schváliť, pretože zákazníkom ponúka kvalitné automobily v rôznych variantoch a zároveň si marketingovo pomáha tým, že využíva už dobre známu značku “500”, ku ktorej ani nemožno mať iný, ako pozitívny vzťah.
Model 500X je najvýznamnejším odklonom od pôvodnej päťstovky, má charakter kompaktného SUV, respektíve crossoveru. Určený bude do rúk širokého spektra zákazníkov, pravdepodobne však viac osloví mladých mužov.
Fiat 500X Foto: Fiat
Dizajn po starom, karoséria po novom
Vzhľad novej fiatky 500X je nápadný, pútavý a jedinečný. Okrem ostatných variantov základovej 500-vky nenájdete na trhu automobil, ktorý by ste si s modelom X poplietli. Vo veľkej miere k tomu prispieva unikátny dizajn prednej masky, zvažujúci sa zadok v štýle Mercedes-Benz GLA a veľká svetlá výška vozidla.
Je potešením sledovať, ako dobre sa dizajnéri automobilky vyporiadali so zachovaním pôvodnej dizajnovej DNA päťstovky. Napriek tomu, že konštrukčne aj karosársky je model 500X celkom odlišný od zvyšku portfólia, veľmi jasne napovedá o tom, že patrí do tejto rodiny. Je tomu tak vďaka unifikovanej prednej maske, okrúhlym svetlám vpredu i vzadu a menším detailom, akými sú napríklad kľučky na dverách, spätné zrkadlá a, samozrejme, jednotný interiér naprieč celým modelovým spektrom.
Fiat 500X Foto: Fiat
Interiér sme už videli. Veľakrát.
Interiér vozidla má väčšie rozmery, ako v prípade menších variantov 500, avšak po dizajnovej stránke v ňom nachádzame prakticky totožné riešenia. Volant a stredová konzola sú dominantné prvky, avšak ani spolusediaci nepríde skrátka. Dá sa tvrdiť, že interiér nie tak výrazne orientovaný na vodiča, ako pri iných kompaktných crossoveroch, čo je príspevok k tomu, aby sa vo vozidle cítili dobre všetci pasažieri.
Fiat 500X Foto: Fiat
Prepracovaný infotainment
Zaujme veľký volant s masívnym stredom. Ten obsiahol väčšie množstvo ovládacích prvkov, najmä jednoúčelových funkčných tlačidiel. Žiadne rotačné ovládacie prvky tu nenachádzame. Pozornosť si zaslúži aj grafika palubného počítača a analógových ukazovateľov pred volantom. Všetko bolo vytvárané s dôrazom na prehľadnosť a vysokú mieru estetiky. Aj grafika zobrazená na centrálnom displej na stredovej konzole ladí s grafikou na displeji palubného počítača.
Systém Uconnect obsahuje širokú podporu multimediálnych formátov, servisné centrum a podporuje navigovanie prostredníctvom platformy TomTom 2.5D. K dispozícii budú dve veľkosti displeja, lacnejší s uhlopriečkou päť palcov a drahší so 6,5 palcami v uhlopriečke.
Zaujímavosťou je, že systém Uconnect sa dokáže pripájať a aktívne využívať komunikáciu so smartfónmi, prípadne pri online pripojení aj pristupovať na sociálne siete a internet.
Fiat 500X Foto: Fiat
Až 184 koní pod kapotou
Keď sa nový Fiat 500X objaví v ponuke predajcov, bude k dispozícii s motormi 140 HP 1.4 Turbo MultiAir II, 120 HP 1.6 MultiJet II a 140 HP 2.0 MultiJet II, ďalej s 110 HP 1.6 "E-torQ", 170 HP 1.4 Turbo MultiAir II a 184 HP Tigershark 2.4. Do vozidiel sa v závislosti od nasadenej motorizácie a výberu zákazníka bude montovať 5- a 6-stupňová manuálna predovka alebo 9-stupňová automatika.
ĎALŠIE ČLÁNKY
Nové automobilové koncepty z Francúzska
Limuzína budúcnosti Aston Martin Lagonda bude len pre šejkov
Samsung predáva aj autá, najnovší model je SM7 Nova
Mercedes S-Guard neprepustí ani náboje z automatických zbraní
Dan Bilzerian a jeho autá: Inšpirácia alebo demotivácia?
Jaguar F-Type pre Tour de France