Auto&Techno

Citroën Divine DS: Dizajnový manuál značky DS

"Citroën predstavil prostredníctvom internetu svoj najnovší koncept Divine DS. Je predvojom budúcich automobilov predávaných pod subznačkou DS. "

Erik Stríž, 9. septembra 2014 14:00
Citroën Divine DS Concept (2014) Foto: Citroën

Subznačka DS od Citroënu sa ukázala ako správny krok. Automobilov s extrovertným expresívnym dizajnom, ktorý je pre ňu typický, si za štyri roky jej existencie zakúpilo viac ako pol milióna zákazníkov. To sú čísla, ktoré vôbec nie sú zlé, najmä nie pri uvedomení si skutočnosti, že nejde o práve ľudové či konzervatívnejšie automobily.

Citroën Divine DS podľa všetkého nikdy neuvidíme v showroomoch predajcov ako predajný artikel. Napriek tomu má jeho predstavenie veľký význam, pretože dizajnérom diktuje budúcnosť automobilového dizajnu a budúcim zákazníkom ukazuje, s čím asi tak môžu počítať.

Citroën Divine DS Concept (2014) Foto: Citroën

Odvaha dizajnérov prekonala hranice


DS chce byť značkou, u ktorej mladší zákazníci nájdu pochopenie v odvážny automobilový dizajn, kvalitné spracovanie detailov v interiéri a modernú techniku. To všetko majú už aj dnešné vozidlá do Citroënu s emblémom DS, avšak blízka budúcnosť by mohla byť ešte trocha pestrejšia. Dôraz je kladený najmä na expresívnosť, emotívnosť, extraverziu, možno až určitú kontraverziu dizajnu. Mať vo vnútri kokpitu interiér spracovaný v štýle dekadencie a glamour, to sa nevidí tak často. V koncepte Divine DS však tento záujem nadobudol veľmi reálne kontúry. Divine DS bol navrhnutý priamo v Paríži, uvádza automobilka vo svojej tlačovej správe.

Citroën Divine DS Concept (2014) Foto: Citroën

Imidžový kompaktný hatchback


Citroën Divine DS má štyri dvere, dĺžku kompaktného vozidla 4,21 metra a veľmi výrazný profil. Vyzerá tak, akoby sa automobilka pri písaní o štyroch dverách splietla, avšak kľučky zadných dverí sú iba veľmi dobre ukryté pre zrakom laického pozorovateľa. A dokonca aj toho s profesionálnym okom, zadné dvere naznačuje iba medzera medzi hliníkovými plochami dverí a zadnej časti.

Citroen Divine DS Concept (2014) Foto: Citroen

Umenie tam, kde sme ho nečakali


Najviac na karosérii nového konceptu zaujme maska chladiča. Zvyčajne očakávame, že ho výrobca vizuálne potlačí do úzadia alebo ho, naopak, zdôrazní chrómovými nátermi grilu. Divine DS vzhľad masky chladiča ale posunul niekam, kam nesiahala ani naša predstavivosť. Uprostred chladiča sa akoby vznáša logo so štylizovanými písmenami DS a okolo neho na prvý pohľad levitujú kryštáliky. Hotové umelecké dielo, v ktorom glamour dosahuje svoj limit. Tieto kryštáliky sú síce iba lesklé kovové štvorce s ihlanovým profilom. Kryštálov však vo vozidle nájdete viac, najmä v interiéri, tam nájdete dokonca aj práce Swarovski.

Citroën Divine DS Concept (2014) Foto: Citroën

Najštýlovejší interiér na svete?


Interiér konceptu je perfektnou ukážkou toho, ako sa koncept nikdy nebude podobať na vozidlá sériovej výroby. Veľmi pochybujeme, že by sa jedného dňa ľudia vozili v niečom, čo bude mať takýto interiér, avšak Divine DS máme vnímať predovšetkým ako dizajnérsky úlet, ktorý iba naznačuje smer.

Reálne by sme mali očakávať skôr to, že budúce vozidlá pod značkou DS budú mať veľmi členitý interiér s množstvom drobnejších prvkov, kryštálových textúr a modernú zobrazovaciu techniku. S analógovými ukazovateľmi sa akoby ani nepočítalo, všetko nahradzujú displeje, v prípade toho pred volantom dokonca čiastočne transparentný.

Interiér je v extrémnej miere orientovaný na vodiča, ktorý má na dosah pravej ruky takmer neprehľadnú stredovú konzolu s množstvom tlačidiel a ovládačov. Nemenej zaujímavé sú aj sedadlá, opäť s veľmi členitým čalúnením a na pohľad s nie moc pohodlnými ostrými hranami.

Citroën Divine DS Concept (2014) Foto: Citroën

270-koňový koncept


Citroën Divine DS vyzerá trocha ako superšportové vozidlo, avšak jeho motorické parametre nehovoria o možnosti použitia tohto prívlastku. Automobilka uvádza, že je tento koncept vybavený benzínovým motorom THP s objemom valcov 1,6 litra s preplňovaním a priamym vstrekovaním paliva. Jeho výkon možno nie je “super”, ale prinajmenšom vynikajúci - až 270 koní.

ĎALŠIE ČLÁNKY


Nové šestky v rodine Audi
Fiat 500L padol do rúk surferom, takto do dopadlo
Mercedes S-Guard neprepustí ani náboje z automatických zbraní
Dan Bilzerian a jeho autá: Inšpirácia alebo demotivácia?
Porsche Cayenne dospel, bude jazdiť aj na baterky
Jaguar F-Type pre Tour de France
Jaguar XE osloví najmä mladých podnikateľov

Komentáre