Auto&Techno

A ako Aperta

"Ferrari 458 Speciale A je superšportový automobil so spektakulárnym dizajnom, závodným charakterom a žltou karosériou s nápadným bielo-modrým pruhom. "

Erik Stríž, 30. septembra 2014 14:00
Ferrari 458 Speciale A (2015) Foto: Ferrari


Už túto sobotu (4. októbra) sa otvoria brány parížskeho autosalóna, na ktorý máme čoraz väčšie očakávania. Priaznivci pekných a dobrých automobilov na ňom budú mať možnosť zhliadnuť množstvo skvostov na štyroch kolesách a nadšenci sledujúci aj dianie v automobilovom priemysle sa tešia na množstvo atraktívnych premiér, konceptov a noviniek.

Svoju premiéru na parížskom autosalóne zažije aj Ferrari 458 Speciale A, ktoré bude k dispozícii v limitovanom množstve aj pre súkromných záujemcov o nadobudnutie. A ako Aperta vznikla ako oslava úspechov modelu 458 a jeho variácií. Tieto varianty modelu 458 sú oceňované nielen samotnými majiteľmi a skalnými fanúšikmi vozidiel od Ferrari, ale aj odbornou verejnosťou a motoristickými novinármi. Medzi najväčšie úspechy modelu patria, podľa Ferrari, 24-hodinovky na okruhoch Le Mans, Daytona a 12-hodinový Sebring.

Ferrari 458 Speciale A (2015) Foto: Ferrari

Model 458 Speciale A je najsilnejší spider (teda kabriolet) v histórii značky, ktorej reprezentantom je kôň stojaci na zadných nohách. V porovnaní s modelom Speciale coupé je hmotnostný rozdiel iba päťdestiat kilogramov, za čo spider vďačí hliníkovej automaticky sklápateľnej streche. Celý proces skladania trvá iba 14 sekúnd.

Ferrari 458 Speciale A je vybavené najsilnejším nepreplňovaným motorom V8 v portfóliu automobilky. S výkonom 596 konských síl, krútiacim momentom 540 Nm pri 6000 otáčkach za minútu vytvára iba 275 gramov emisií CO2 na kilometer jazdy. Najvyšší výkon 596 koní automobil dosahuje pri 9000 otáčkach za minútu. To je hodnota, ku ktorej sa my, vodiči bežných osobných automobilov, nikdy ani nepriblížime.

Tento motor je držiteľom trojicou medzinárodných ocenení Best Performance Engine a z pokoja na rýchlosť 100 km/h sa dostane v priebehu tretej sekundy po štarte. V testoch na okruhoch dosiahol model 458 Speciale A čas rovné tri sekundy. Objem valcov je 4,49 litra.

Ferrari 458 Speciale A (2015) Foto: Ferrari

Modro-biely pruh na karosérii je tvorený farbami Blu Nart a Bianco Avus, samotný automobil je sfarbený do nápadne žltého trojvrstvového nástreku. Vozidlo je postavené na kolesách Grigio Corsa a moderné materiály si osvojilo aj v interiéri, avšak v typickom duchu Ferrari s dôrazom na sebe vlastný športový dizajn.

ĎALŠIE ČLÁNKY


Nové šestky v rodine Audi
Fiat 500L padol do rúk surferom, takto do dopadlo
Mercedes S-Guard neprepustí ani náboje z automatických zbraní
Dan Bilzerian a jeho autá: Inšpirácia alebo demotivácia?
Porsche Cayenne dospel, bude jazdiť aj na baterky

Komentáre