Autá

Nová generácia limuzín od Mercedesu je na svete

"Limuzíny od Mercedesu vstúpili do novej éry. Predchádzajúca generácia sa stala ikonou luxusu a výkladnou skriňou technológií, tá nová posunie úroveň ešte o niečo vyššie."

Erik Stríž, 21. mája 2013 12:00
Nová generácia limuzín Mercedes-Benz triedy S Foto: Mercedes-Benz

Nové Mercedesy narástli


Na začiatok trocha čísiel. Nové vozidlá triedy S sú dlhé 511,6 cm, v porovnaní s predchádzajúcou generáciou tak narástli o dva centimetre. Do šírky pribudli takmer tri centimetre, po novom majú 189,9 cm a výška vozidla je 149,6 cm. Medzi prednými a zadnými kolesami je 303,5 cm, v dlhšej verzii ponúkne rázvor 316,5 cm pri celkovej dĺžke 524,6 cm. Hovorí sa aj o tom, že Mercedes pripravuje tretí variant novej triedy S, ktorý narastie ešte o pár milimetrov a celkom sa tak postaví na piedestál Maybachu. Práve vozidlá od Maybachu by mala nahradiť aktuálna generácia triedy S.

Nová generácia limuzín Mercedes-Benz triedy S Foto: Mercedes-Benz

Hybridné limuzíny a extrémne limuzíny...


Trend šetrenia životného prostredia a nákladov na prevádzku automobilov prenikol už dávnejšie aj do segmentu luxusných automobilov a nové Mercedesy triedy S sa mu podriaďujú. Preto bude v ponuke motorizácii popri dvoch benzínových a dvoch naftových variantoch aj dvojica hybridných riešení. Základným modelom nových Mercedesov je S350 BlueTec s naftovým 258-koňovým trojlitrom, nasleduje ho model S500 s benzínovým motorom a výkonom 455 koní.


Hybridné prevedenie S300 Hybrid bude kombinovať 2,1-litrový naftový motor (204 k) s 20kW elektromotorom. Vo verzii S400 je popri rovnakom elektromotore aj jeden benzínový s výkonom 306 koní. Z nich je najšetrnejší k životnému prostrediu práve S300 Hybrid, podľa Mercedesu má spotrebu iba 4,4 litra paliva na sto kilometrov. Z nuly na 100 km/h sa pritom dostane za 7,6 sekundy. Komu by hybridy neboli po chuti, bude mať možnosť vybaviť si svoj nový Merceses 12-valcovým motorom a vylepšením AMG. Označenie tejto extrémnej verzie, ktorá sa na 100 km/h dostane za 4,8 sekundy, je S600.

Nová generácia limuzín Mercedes-Benz triedy S Foto: Mercedes-Benz

Technika najvyššieho rangu


Nové limuzíny od Mercedesu sú však aj naďalej o technológiach, o bezpečnosti a o prvotriednom luxuse. Zaujímavosťou je, že na celom vozidle nenájdete ani jednu klasickú žiarovku, všetky osvetľovacie prvky vrátane svetlometov pozostávajú z LED diód.

Nová generácia limuzín Mercedes-Benz triedy S Foto: Mercedes-Benz
Vyšší význam nabudlo použitie kamerovej techniky. To, že prémiové vozidlá dokážu sledovať cestu a upozorňovať ich vodičov na prípadné ohrozenia, už vieme. Takisto parkovacie kamery a kamery umiestnené na bokoch auta pre bezpečnejšie výjazdy spoza rohov sú celkom bežnou záležitosťou. Nové Mercedesy však túto zbierku kamier doplňajú aj o dvojicu ďalších, umiestnených na podvozku. Ich umiestnenie a naklonenie umožňuje systému vytvárať 3D obraz cesty, sledovať objekty na nej a prispôsobiť efektivitu pruženia. Táto možnosť bude k dispozícii pri 8-valcových modeloch, vo všetkých bude použitý už ako štandard podvozok s technológiou vzduchového pruženia Airmatic a adaptívnymi tlmičmi ADS Plus.

Nová Mercedes bude venovať zvýšenú pozornosť zadným pasažierom. Foto: Mercedes-Benz

Viac pozornosti pre zadných pasažierov


Prvý raz v histórii triedy S bol predmetom vývoja sedan s dlhým rázvorom. Inak ako v minulosti bola z toho odvodená verzia s normálnym rázvorom. Pretože nielen na veľkých zámorských trhoch ako USA, Čína alebo Japonsko má trieda S jednoznačné postavenie ako reprezentačný sedan. Zatiaľ čo v Európe a Severnej Amerike majiteľ triedy S často sedí osobne za volantom, vlajková loď programu osobných áut Mercedes-Benz v Ázii má postavenie vozidla so služobným šoférom. Logickým dôsledkom je množstvo noviniek, ktoré sú špeciálne zamerané na komfort a bezpečnosť vzadu – v triede S aj pasažieri sediaci vzadu sedia bezpochyby v prvom rade.

Nový multimediálny a informačný systém je výsledkom komplikovaného vývoja. Vodič cez neho môže ovládať prakticky každý detail vozidla. Foto: Mercedes-Benz

Nové technológie ochránia aj chodcov


Technológia s názvom Aktívny asistent udržiavania jazdného pruhu hovorí sám o sebe v podstate všetko. Keď však niekto povie PRE-SAFE PLUS, to už tak jednoznačné nie je. Táto funkcia obsiahnutá v Mercedesoch zabezpečuje ochranu ďalších vozidiel pri hrozbe zadnej zrážky. Stručne povedané, automobil sa zablokuje tak, aby eliminoval možnosť sekundárnej kolízie spôsobenej nárazom zozadu.

Nová generácia limuzín Mercedes-Benz triedy S Foto: Mercedes-Benz

Komunikačná centrála a jedinečná koncertná sieň


Na vývoji novej generácie multimédií značky Mercedes-Benz spolupracovalo niekoľko stoviek vývojárov na celom svete a napísalo pritom viac ako 30 miliónov riadkov kódu. Srdcom nového systému COMAND Online je Intel Atom, teda procesor, ktorého výkonnosť v ničom nezaostáva za komponentmi používanými v súčasných laptopoch. Nová trieda S je ako prvý sedan sériovo vybavený jedinečným systémom Frontbass. Tento systém využíva objem priečneho a pozdĺžneho nosníka holej karosérie ako rezonančný priestor pre basové reproduktory. Alternatívne k sériovému ozvučovaciemu systému s desiatimi reproduktormi sú k dispozícii na výber hneď dva mimoriadne kvalitné audiosystémy - ozvučovací systém s priestorovým zvukom Burmester a špičkový ozvučovací systém s priestorovým zvukom 3D Burmester High-End.

Komentáre