Autá
Mercedes konečne ukázal AMG GT, vyzerá skvostne
Erik Stríž, 11. septembra 2014 14:00
Mercedes-AMG GT je skutočný názov superšportu, ktorý nahradil pôvodný a dlhé roky obľúbený SLS AMG. Posledná edícia tohto výkonného automobilu dostala názov Final Edition, čím definitívne automobilka potvrdila odchod modelu do dôchodku. Napriek tomu, že občas boli SLS-ku vyčítané jeho jazdné vlastnosti, ktoré akoby nebolo možné udržať na uzde, je a vždy bude považovaný za ikonu športového automobilizmu.

Karoséria a predná maska po novom
Mercedes doprial novej generácii svojho superšportu celkom nový vzhľad. AMG GT je nositeľom a predstaviteľom aktuálneho dizajnového manuálu automobilky. Prednej maske dominujú oblé tvary a takpovediac organický vzhľad, ktorý sa v modernizovaných modeloch od Mercedesu celkom dobre udomácnil. Nápadné sú predovšetkým oblé predné svetlomety a rozmerná maska chladiča s detailnou textúrou a veľkým logom Mercedes-Benz. Členitý predok však nie je prehnaný, je teda veľmi jasne identifikovateľný a dalo by sa tvrdiť, že hoci AMG GT predstavuje dizajn typický pre Mercedes, žiadny iný model si s ním nespletiete.
Profil vozidla veľmi zreteľne napovedá o tom, pre koho a na aké využitie bol postavený. Nápadne dlhá predná kapota, prevedenie skutočného kupé, nízky posed, nízke ťažisko, veľké kolesá, to všetko sú rysy typické pre športový automobil.

Zadok vozidla vytvára celkom iný dojem, ako ten, ktorý vzbudzuje predná maska. Zatiaľ, čo vpredu máme možnosť sledovať skôr jemnejšie a oblejšie línie, vzadu sa dizajnéri rozhodli použiť mierne futuristický dizajn. Nachádzame tu ostrejšie tvary, úzke vodorovné svetlá a dvojicu výfukov so štylizovaným výstupom zasadené do čierneho difúzora. Zaujímavosťou je výsuvný spojler, ktorý má v zasunutom stave celkom nenápadné rozmery.

Interiér hodný vesmírnej lode
Mercedes-Benz AMG GT nie je o interiéri, ale skôr o motore, ale aj napriek tomu sa jeho výrobca vždy snažil ponúknuť svojim zákazníkom maximom svojich technologických a dizajnových možností.
Interiér novinky je však dôkazom toho, že ani v superšportoch nemusí byť dizajn interiéru vedľajším záujmom. Ten v AMG GT si udržiava charakter typického Mercedesu, má však množstvo celkom jedinečných prvkov a predovšetkým extrémne robustná stredová konzola si žiada dôkladnejšie skúmanie.
Najviac pozornosti (a možno aj kontraverzie) púta volič automatickej prevodovky a centrálny ovládač Comand multimediálno-komunikačného systému, ktorého vyústením je rozmerný displej s tmavou grafikou nad celou touto nádherou stredovej konzoly.
Výrobcovi sa podarilo veľmi dobre zladiť množstvo použitej kože, plastov, kovov a ďalších lesklých doplnkov. Interiér vozidla tak nepôsobí gýčovo alebo nevkusne, práve naopak, ponúka širšie spektrum použitých materiálov a farebných kombinácií, pričom ani jednému z nich nedoprial prehnane veľa priestoru. A hoci je interiér pútavý, vodičovi a spolujazdcovi ponúka možnosť naplno sa sústrediť na samotnú jazdu.

Motor tiež ako pre menšiu vesmírnu loď
V ponuke predajcov sa objavia hneď dva typy modelu AMG GT. Ten výkonnejší s doplnkovým písmenom S bude mať pod kapotou štvorlitrový osemvalec twin-turbo M178 s výkonom 510 konských síl posielaných na zadnú nápravu. Krútiaci moment 650 Nm je mimoriadne pôsobivý a takisto je parametrom drahšej verzie automobilu. Základný model bez písmena S bude na zadnú nápravu posielať krútiaci moment na úrovni maximálne 600 Nm a výkon motora bude 462 koní. To sú stále krásne čísla, o ktorých môžeme my, smrteľníci s bežným bankovým kontom, iba snívať.
Mercedes-Benz AMG GT ponúkne iba jednu prevodovku, a síce 7-stupňovú dvojspojkovú automatiku s možnosťou aj manuálneho radenia pomocou pák za volantom.
ĎALŠIE ČLÁNKY
Fiat 500L padol do rúk surferom, takto do dopadlo
Mercedes S-Guard neprepustí ani náboje z automatických zbraní
Dan Bilzerian a jeho autá: Inšpirácia alebo demotivácia?
Porsche Cayenne dospel, bude jazdiť aj na baterky
Jaguar F-Type pre Tour de France
Jaguar XE osloví najmä mladých podnikateľov
"Pripravovaný Jaguar XE bude napriek svojmu hierarchicky