Autá

Hoverboardy sú minulosť, privítajte bezpečnejší Walkcar

"Walkcar od japonskej značky Cocoa Motors je najnovšou verziou populárnych hoverboardov. Je oveľa tenší, skladnejší, bezpečnejší a stále rýchlejší ako bežná chôdza. "

Erik Stríž, 28. októbra 2016 7:00
Walkcar jazdí rýchlosťou 16 km/h, čo možno porovnávať s menej intenzívnym behom. Foto: Cocoa Motors
Stojíme na prahu doby, kedy ľudia nebudú ani len chodiť po vlastných nohách. Budú síce stáť, ale na elektrických hračkách, ktoré ich dovezú všade tam, kde už auto, motorka a ani bicykel ísť nemôžu.

Prvá generácia hoverboardov, teda stabilitou ovládaných dvojkolesových elektromotorov, sa stala veľkým hitom. Pôvodne vysoká cena v priebehu pomerne krátkej doby klesla na úroveň iba niekoľkých desiatok eur predovšetkým pre zainteresovanosť čínskych výrobných fabrík. Tie začali svoje cenovo výhodnejšie hoverboardy ponúkať na internete a oslovili prakticky celý západný svet.

Snáď jediným skutočným problémom hoverboardov je ich nebezpečnosť. Tieto zariadenia sa totiž dajú ovládať nakláňaním, a to je zároveň ich najväčším neduhom - ľahko stratíte rovnováhu a celou váhou sa zrútite na zem, pretože hoverboard vám doslovne vybehne spod nôh.

Walkcar od japonskej značky Cocoa Motors je vylepšeným hoverboardom. Má veľkosť 13-palcového notebooku a vydrží jazdiť asi jednu hodinu. Foto: Cocoa Motors
Nová generácia hoverboardov tento problém rieši veľmi prakticky - pridáva ďalšie dve kolieska a rovnú nášľapnú plochu. Volajú sa Walkcar a výrobca pre ne používa slogan “Auto vo vašej taške”. V našom ponímaní si pod autom predstavujeme veľký automobil, v tomto prípade má však autor na mysli skôr dopravný prostriedok.

Walkcar má rozmery stredne veľkého notebooku a vďaka hmotnosti iba 2,8 kilogramu sa dá pohodlne prenášať v rukách a v taške. Práve toto by mohla byť, spoločne s vylepšenou bezpečnosťou, dostatočne silná motivácia na kúpu.

Nabíjanie vstavanej batérie trvá asi jednu hodinu a približne rovnaký čas dokáže nový hoverboard jazdiť plnou rýchlosťou 16 kilometrov za hodinu. To znamená, že dojazd je nie celkom pôsobivých 16 kilometrov. Na prezentačnom videu jazdí mládenec, ktorého hmotnosť odhadujeme asi na 70 kilogramov. Jazdí naprieč mestom rôznymi povrchmi, spomaľuje, zastavuje a zrýchľuje dokonca aj do mierneho stúpania.

Nevedno však, aké má novinka limity a aký ťažký by mal byť jej používateľ. Je totiž zrejmé, že malé elektromotory s neveľkou batériou dokážu utiahnuť hmotnosť okolo 70 kilogramov, ale pri silnejších postavách by už mohol mať problém - a o jazde do kopca ani nehovoriac. To sa ale tvrdilo aj o lacných hoverboardoch, ktorými dnes je dnes zaplavený celý svet a málokto sa sťažuje.

Zdroj: WALKCAR (youtube.com)

Walkcar sa ešte nepredáva, ale jeho výrobca už sprístupnil objednávkový systém. Kto si túto technologickú hračku objedná dnes, dostane ju v priebehu budúceho roka.

V porovnaní s lacnými hoverboardmi novinka z Tokia nie je vôbec cenovo výhodná - presiahne totiž 1200 eur a pri dovoze do Európy by ste museli zaplatiť ešte aj daň, poštovné a clo. Dokopy sa tak cena môže vyšplhať takmer k dvom tisíckam eur.

Snáď bude nová technológia aspoň bezpečnejšia a nebudú všetci jej noví majitelia padať na zem ako Mike Tyson na svojom hoverboarde:





Zdroj: Cocoa Motors


ODPORÚČAME AJ:
Elektrický bicykel sa zloží za jedinú sekundu
Japonská automobilka vyvinula samojazdiace… stoličky?
Jednokolesová elektrická motorka jazdí potichu
Motorky ako taxíky vo svete fungujú bežne, u nás zatiaľ nie
O sedem rokov budú elektroautá lacnejšie ako vozidlá na benzín

Komentáre