Autá

Japonská automobilka vyvinula samojazdiace… stoličky?

"Keď doba ešte nie je celkom pripravená na samojazdiace automobily, je vhodné technológiu využiť aspoň pri čakaní v rade na fastfood. V Japonsku sa dá všetko. "

Erik Stríž, 23. októbra 2016 12:00
Technológia Nissan ProPilot použitá na stoličke Foto: Nissan
Nielen pri čakaní na rýchle občerstvenie, ale aj v rade ku kaderníkovi alebo kamkoľvek inde, kde sa zvyčajne čaká, nachádza uplatnenie táto kuriózna stolička nabitá technológiami. Pri jej tvorbe bola použitá technológia Nissan ProPilot a úlohy spropagovať ju si osvojila práve táto známa automobilka. A to aj napriek tomu, že samojazdiace stoličky nie sú jej najlepšou vizitkou, v tomto prípade je cieľom zabaviť internet a popri tom upozorniť, čo dokážu nové japonské autá.

Stoličky, ktoré vyvinul Nissan, jazdia po vopred nastavenej trase tak, aby sa rad s čakajúcimi hýbal automaticky vpred. Samozrejme, že praktické uplatnenie toto riešenie nemá, je však vtipnou ukážkou toho, čo moderná technika dokáže. Stoličky sledujú svoje okolie kamerami a dávajú pozor aj na to, aby do seba nenarazili.

Podobnú technológiu rovnaká automobilka predstavila nedávno, keď ju nainštalovala do stoličiek určených pre kancelárie. Na potlesk sa dokázali tieto stoličky automaticky poupratovať, teda opäť dostať na pôvodné pozície pri veľkom konferenčnom stole.

Zdroj: 【TECH for LIFE】ProPILOT CHAIR | inspired by NISSAN ProPILOT #技術の日産 (youtube.com)

Nissan chce vtipnými internetovými videami ukázať, ako funguje jeho technológia ProPilot. Je to v podstate adaptívny tempomat a radar, ktorý sleduje vozidlo idúce pred ním a meria vzdialenosť. Ak sa predné vozidlo spomalí alebo dokonca zastaví, Nissan túto zmenu skopíruje tak, aby vodič nemusel spraviť nič. Systém ProPilot sa nachádza napríklad v minivane Serena, ktorý sa však u nás nepredáva.

Keď sa systém čiastočne autonómneho riadenia použije v automobile, vyžaduje viac, ako iba kameru a napojenie na riadenie. Je to hotová veda, ktorá vyžaduje výkonné počítače, senzory, radary, kamery, nastavovanie priorít a mimoriadnu spoľahlivosť. Keď už niektorá automobilka o sebe vyhlási, že vyrobila autonómny riadiaci systém pre svoje vozidlá, musí fungovať za každých okolností a stopercentne.



ODPORÚČAME AJ:
Ako budú vyzerať autá za sto rokov? Možno aj takto
Elektrické skateboardy a ich nenápadný vzostup
Buduje sa auto s nekonečným dojazdom
Kto prevezme zodpovednosť za správanie samojazdiacich áut?
Poznáte rozdiel medzi hybridom, plug-in hybridom a elektromobilom?

Komentáre