Autá
Karoq naživo: Nové SUV-čko sa predviedlo v Štokholme, mieri vysoko
Erik Stríž, 21. mája 2017 9:00
Bývalý Yeti sa polepšil po každej stránke a nie je to iba o dizajne, ktorý sa tentokrát skutočne vydaril. Karoq pokračuje v dizajnovej filozofii, ktorú značka úspešne využíva pri modeloch Superb a Kodiaq a ktorý si tak trocha osvojila aj najnovšia Octavia.
Exteriér:
Zdroj: ŠKODA KAROQ - Trailer (youtube.com)
Novinári, ktorí mali možnosť vidieť novinku v Štokholme naživo, oceňujú najmä veľký nájazdový uhol vozidla a jeho celkový terénny charakter, ktorý je potom v miernom kontraste s interiérom.

Interiér s množstvom vylepšení
Interiér je rozmerný, päťmiestny, obsahuje všetky tie praktické Simple Clever riešenia a vzadu je vybavený posuvnou lavicou VarioFlex, vďaka ktorej sa objem batožinového priestoru môže zväčšovať a zmenšovať podľa potreby v rozmedzí 479 až 588 litrov, respektíve až 1810 litrov po sklopení zadných sedadiel.Najväčšiu pozornosť nepochybne púta virtuálny kokpit, ktorý sme v škodovke ani neočakávali. Na to, že sa v tomto modeli objaví, poukázali iba pred niekoľkými dňami zverejnené oficiálne fotografie detailov interiéru. Grafika na rozmernom displeji pred volantom je variabilná, podobne ako vo Volkswagene a Audi. Východzí dizajn okrúhlych ukazovateľov je typicky český, celkový dojem z tohto prostredia je veľmi pozitívny. Za takýto displej namiesto analógovej prístrojovky si, samozrejme, zákazníci priplatia a očakávame, že k dispozícii bude iba v najvyššom balíčkom výbavy.
Interiér:
Zdroj: 2018 Skoda Karoq - Interior (Skoda Yeti Successor) (youtube.com)
Koncernová technika vrátane Full LED svetlometov
Nie všetky verzie budú štvorkolky, ale terénny charakter bude mať Karoq aj s predným pohonom. Spomenutý veľký nájazdový uhol a vysoký podvozok nie sú jediné dôvody, prečo SUV zvládne aj horší terén, vo veľkej miere by mala vodičovi v zvládaní prekážok pomáhať aj automatická prevodovka DSG a koncernová medzinápravová spojka.Škodovka ukázala odbornej verejnosti model, ktorý mal atraktívne štartovanie pomocou tlačidla zakomponovaného do ramena samotného volantu, je to možno trocha nepraktické riešenie.
Popri displeji pred volantom bude ďalší aj na stredovej konzole s masívnou lakťovou opierkou. Tento 9,2-palcový dotykový displej je rozhraním systému, ktorý vie spolupracovať so smartfónmi (na výber sú Apple Car alebo Android Auto), lokalizačné služby využívajú mapy od Google a prítomné bude tiež ovládanie pomocou gest.

Karoq sa bude predávať s dvomi benzínovými a tromi naftovými motormi. Základom bude 1.0 TSI s výkonom 115 koní, výkonnejší benzín bude 1.5 TSI Evo s výkonom 150 koní. Naftové motory začnú s 1,6-litrovým TDI (115 koní) a 2-litrový TDI sa bude dodávať v dvoch variantoch s výkonmi 150 a 190 koní. O prípadnom hybride automobilka nehovorí nič.
Silnejšie z motorov sa budú kombinovať aj s pohonom všetkých štyroch kolies a so 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG. V predaji bude aj manuálna prevodovka so šiestimi rýchlostnými stupňami.
A cena? Zatiaľ nevieme, mala by však byť na takej úrovni, aby mohla konkurovať aj takému Seatu Ateca a tá sa predáva už od necelých 17-tisíc eur. Práve Ateca je považovaná na najväčšieho rivala nového Karoqu a má výhodu v tom, že už je v predaji nejaký čas a recenzie na ňu sú veľmi pozitívne.
ODPORÚČAME AJ:
Prvé SUV zo Španielska dostalo nemecké akcenty a prekvapivo nízku cenu
Dajú sa pomocou tereňákov búrať domy? Američania tvrdia, že áno
Taliani a ich pokus napodobniť americký džíp
Pick-up s úchvatným dizajnom odvezie osem ľudí aj s jachtou
Návod: Ako zničiť luxusné SUV? Hlavne sa nenechať odradiť múrom