Autá
Kia Sorento chce osloviť aj fanúšikov nemeckých áut
Erik Stríž, 4. septembra 2014 14:00Kia Sorento (2015) Foto: Kia Sorento (2015)
Kia v prípade predstavenia novej generácie Sorenta stavila na filmový marketing a iba postupne nám ukazovala podobu novinky. Najprv teasing, potom trailer, neskôr ukážky celých scén. V prípade Kia išlo o postupné odhalenie skice, následne vonkajšej podoby vozidla a dnes už o ňom vieme prakticky všetko podstatné, vrátane vzhľadu nového interiéru. Práve jeho kvalitatívna úroveň a vzhľad prednej masky vozidla by mali byť tým, čo nové Sorento dostane do pozornosti zákazníkov, ktorí si doteraz značku Kia veľmi nevšímali pre jej priveľmi jednoduchý, priam ľudový vzhľad.
Odolnejšia kostra lepšie tlmí vibrácie aj hluk
Nové Sorento je dlhšie, širšie a nižšie a má celkom prepracovanú karosériu aj po technickej stránke. Kia pri novom modeli využila pokrokovú techniku laserového zvárania, ktorá umožňuje čistejšie spájanie jednotlivých častí karosérie, navyše, kórejskí inžinieri popracovali aj na NVH charakteristike konštrukcie vozidla. Tieto charakteristiky sa týkajú hluku (Noise), vibrácií (Vibration) a odolnosti (Harshness).
Kia Sorento (2015) Foto: Kia Sorento (2015)
Sorento sa tak predstavuje ako moderné a v určitom ohľade luxusné obrnené vozidlo pre náročnejších. Základným rozdielom v porovnaní s predchádzajúcou generáciou vozidla sú predné svetlomety, ktoré nadobudli oveľa modernejší a triezvejší vzhľad. Ostré hrany a oblúky sú síce stále trendové, avšak do popredia záujmu dizajnérov sa v týchto mesiacoch dostávajú predovšetkým prirodzenejšie tvary s ostrými líniami už len vo forme zakončení a doplnkov.
Práve nové svetlomety sú to, čo novému Sorentu dodáva exkluzívny imidž. Netreba však zabúdať na to, že samé o sebe by neboli svetlomety tak atraktívne, nebyť masívnej masky chladiča s detailne prepracovaným grilom a hmlovými svetlami zasadenými do robustnej platformy. Kombinácia tohto všetkého tvorí pomerne členitý, ale stále veľmi prehľadný a elegantný celok.
Kia Sorento (2015) Foto: Kia Sorento (2015)
Interiér s menšími zmenami, očakávame viac kvalitných materiálov
Interiér novej generácie Sorenta dostal široké spektrum inovácií, avšak aj naďalej si zachováva podobný charakter a jednotlivé ovládacie prvky z predchádzajúcej generácie ostali na svojich pôvodných miestach. Z pohľadu laického pozorovateľa sa výraznejšie zmenil predovšetkým volant, ktorý bude Kia ponúkať ako drahšiu alternatívu k základnému variantu. Z pôvodného štvorramenného sa stal trojramenný, stred nadobudol štíhlejšie tvary a všetky ovládacie tlačidlá na volante sú na dosah palcov.
Kia Sorento (2015) Foto: Kia Sorento (2015)
Zmeny nastali aj na stredovej konzole, ktorá je po novom o niečo prehľadnejšia a na pohľad kompaktnejšia. Odkladacie priestory sú zakryté a ovládač klimatizácie si zachoval prakticky totožný vzhľad v porovnaní s predchádzajúcou generáciou vozidla. Centrálny počítač s veľkým dotykovým displejom má však svoje tlačidlá okolo seba. Doteraz boli umiestnené pod ním a pôsobili tak, akoby ani nemali nič spoločné s displejom.
Nové Sorento by si malo podľa slov automobilky medzigeneračne polepšiť aj v otázke samotných jazdných vlastností. Kia hovorí o vylepšenom handlingu, jednoduchšom manévrovaní volantu, vyššej stabilite vozidla aj vysokej rýchlosti a, samozrejme, o nových progresívnych motoroch, bez ktorých by ani tá najlepšia konštrukcia vozidla nebola dôvodom na kúpu.
Kia Sorento (2015) Foto: Kia Sorento (2015)
Hybrid nebude, len benzín a nafta
Kia Sorento sa bude predávať v rôznych krajinách s rozličnými motormi, ich výkon sa bude pohybovať medzi 172 až 270 konskými silami. To sú veľmi pekné hodnoty. V ponuke automobilky budú tri benzínové motory s objemom valcov 2,4 a 3,3 litrov a dva naftové agregáty s objemom 2,0 a 2,2 litra. V Európe by sa však mali predávať iba varianty 2,0 turbo-diesel a 2,4 GDI (benzín s priamym vstrekovaním).
Je škoda, že Kia novému Sorentu nedopriala aj hybridný pohon s elektrickým motorom. Práve to by ju totiž mohlo dostať do pozície pokrokového SUV, o ktorého imidž sa teraz snaží. Automobilka si zatiaľ zrejme vystačí s hybridnou limuzínou Optima.
ĎALŠIE ČLÁNKY
Fiat 500L padol do rúk surferom, takto do dopadlo
Mercedes S-Guard neprepustí ani náboje z automatických zbraní
Dan Bilzerian a jeho autá: Inšpirácia alebo demotivácia?
Porsche Cayenne dospel, bude jazdiť aj na baterky
Jaguar F-Type pre Tour de France
Jaguar XE osloví najmä mladých podnikateľov
"Pripravovaný Jaguar XE bude napriek svojmu hierarchicky