Autá

Mestský crossover pokorí aj zasnežené Tatry

"Nissan Juke v špeciálnej úprave dokáže prekonať aj najväčšie záveje v Tatrách. Namiesto kolies má pásy. "

Erik Stríž, 5. februára 2015 14:00
Nissan Juke Nismo RSnow Concept (2015) Foto: Nissan
Nissan Juke je auto, ktoré buď máte radi alebo neznášate. Jeho dizajn je stelesnením kontroverznosti a jeho špeciálna úprava na pásoch mu z nej vôbec neuberie.

Nissan Juke Nismo RSnow Concept je celý názov automobilu, ktorý vidí cestu tam, kde ostatní prekážky. Prioritne je síce tento koncept určený do terénu s neveľkou výškou snehu, ale poradiť by si mal aj s veľkými závejmi a hlbokým snehom. Koncept, ktorý sa dočkal prevedenia do finálneho prototypu, bol úspešne otestovaný na snehu s výškou až pol metra. Stalo sa tak na jazere Uddjaur na švédskej strane Laponska.


Nissan Juke je v tejto špeciálnej verzii poháňaný bežným motorom, ktorý sa montuje do silnejších variantov tohto mestského crossovera. Jeho krútiaci moment je prenášaný na prednú i zadnú nápravu, pričom úpravy boli podľa slov výrobcu iba minoritné. Samozrejme, keď si odmyslíme fakt, že namiesto kolies sú použité pásy s trojuholníkovým profilom.

Samotný pásový systém DOMINATOR Track Systems bol namontovaný na model Juke Nismo RS AWD, pričom ten po úprave pribral nezanedbateľných 370 kilogramov.

Maximálna rýchlosť tohto snežného vozidla s plnohodnotným interiérom presahuje 85 kilometrov za hodinu a dokáže spoľahlivo pracovať aj v teplote -35 stupňov Celzia.

Výrobca, celkom predvídateľne, nehovorí o sériovej výrobe tohto pásového automobilu, ale je možné, že vyrobí niekoľko jeho kusov. Prototyp bol vytvorený predovšetkým na reklamné účely a dočkal sa pozitívnej odozvy.

Nissan Juke Nismo RSnow Concept (2015) Foto: Nissan

Vieme si však živo predstaviť, že by raz bolo možné klasický Juke nechať prerobiť na pásový s tým, že by počas zimy nachádzal uplatnenie na husto zasneženom severnom Slovensku. To sú ale iba naše predstavy, ktoré sa zrejme nedočkajú realizácie.

ODPORÚČAME AJ:
Sexi malé bavoráky majú nový vzhľad
Míľniky dopravy: Semafory, evidenčné čísla a benzínky tu neboli vždy
Má iba tri kolesá, malú spotrebu a nízku cenu. Zmení tvár dopravy?
Lamborghini malo vlastné SUV už pred 25 rokmi: Rambo Lambo
Lamborghini venovalo výrobcovi pneumatík 690-koňový Aventador



Komentáre