Autá
Kompaktné GLA dostalo športový AMG paket
Erik Stríž, 10. januára 2014 10:00Mercedes-Benz GLA45 AMG (2015) Foto: Mercedes-Benz
Už nejaký čas sa hovorilo o tom, že trieda GLA od Mercedesu sa nevyhne športovej úprave na platforme AMG. Neubehol ani tak dlhý čas a tento predpoklad sa skutočne naplnil. GLA45 AMG je krásnym kusom automobilu, ktorý je možné porovnávať s inými vozidlami iba s obtiažami. Ide skrátka o jedinečnosť vo svojej podstate. Platí to aj napriek častej výčitke, že GLA je v skutočnosti iba nafúknutou verziou klasického Áčka.
Mercedes-Benz GLA45 AMG (2015) Foto: Mercedes-Benz
Jemná úprava outfitu
Platforma AMG novému GLA-čku svedčí po každej stránke. Nemožno očakávať, že by vás AMG variant pri priamom porovnaní so základnou verziou vyviedol z miery, skôr sa zameriava na detaily a vylepšuje ich v duchu zvýraznenia športového charakteru. Znížil sa podvozok, kolesá sa zväčšili na 19 palcov, nadobudli brzdy s vŕtanými kotúčmi, zadok vozidla nadobudol atraktívnejší vzhľad vďaka dvojitej koncovke výfuku. AMG model dostal aj akési oplechovanie spodných partií, ktoré by sme inak mohli považovať za ochranu pred ľahším poškodením počas jazdy v teréne.
Vo výraznej miere GLA45 AMG preberá prvky od svojich AMG bratov A45 a CLA45. Toto preberanie detailov nie je podmienené iba dizajnovou príbuznosťou uvedených modelových tried, ale aj ich rovnakou konštrukčnou platformou. Aj Áčko, aj CLA a tiež GLA sú postavené akoby na rovnakých základoch a veľmi zjednodušene, hoci nie celkom pravdivo, by sa dalo povedať, že sa mení iba karoséria.
Mercedes-Benz GLA45 AMG (2015) Foto: Mercedes-Benz
Interiér v znamení športovosti
V interiéri nastali zmeny skôr minoritné, ale verný fanúšik si ich všimne okamžite. Prístrojová doska získala športovejší charakter vďaka výraznejšej textúre povrchu, nachádzame ergonomické sedadlá s masívnym vedením a hrubými prešívaniami a atypický volič automatickej prevodovky. Ten padne do dlane aj poriadnemu chlapovi, avšak ako sme z Mercedesov zvyknutí, jeho ovládanie nie je žiadnou záťažou. Farebné variácie interiéru sa budú odvíjať od výberu budúceho majiteľa, na oficiálnych fotografiách automobilka svoj nový model ukazuje v štýlovej čierno-červenej schéme.
Ešte jednu generáciu späť sme pri Mercedese pociťovali, že tieto automobily nepatria celkom do rúk mladým ľuďom. Akoby bol interiér skôr chladný, bez emócii, upriamený na efektivitu. Dnešné Mercedesy sú však už o niečom inom, aj mladý človek so záujmom o akési splynutie so svojím autom nachádza presne to, čo hľadá. Interiér samotného GLA, rovnako ako triedy A a CLA, sa môže pýšiť nielen inteligenciou a ergonómiou, ale aj emocionálnym nábojom. Práve ten sa snaží ešte väčšmi podporiť práve AMG platforma.
Mercedes-Benz GLA45 AMG (2015) Foto: Mercedes-Benz
Zvládnete jazdiť na 360 koňoch naraz?
Pod kapotou sa žiadna premiéra nekoná, GLA45 AMG využíva presne ten istý motor, ktorým sa už CLA45 AMG chválilo s prívlastkom “najsilnejší 2-liter na svete”. Je tomu skutočne tak, motor ponúka maximálny výkon 360 konských síl (265 kW), krútiaci moment 450 Nm a z pokoja na 100 km/h sa vyšvihne za krásnych 4,8 sekundy. K týmto číslam cíti každý motorista veľký rešpekt najmä vtedy, keď reprezentujú kompaktné SUV-čko. GLA45 AMG dostalo pohon všetkých kolies a 7-stupňovú 2-spojkovú automatickú prevodovku. O atypickom voliči prevodovky v interiéri sme sa už zmienili vyššie.
Mercedes-Benz GLA45 AMG (2015) Foto: Mercedes-Benz
Premiéra už budúci týždeň
Mercedes-Benz GLA45 AMG sa zatiaľ dočkalo iba virtuálneho predstavenia, skutočnú premiéru plánuje na detroitskom autosalóne. Ten otvára svoje brány 13. januára a bude centrom pozornosti širokej odbornej i laickej verejnosti. Mercedes GLA s AMG paketom ešte neprezrádza svoju cenu, predpoklady hovoria o sume niečo pod 60-tisíc eur.