Život
TÝŽDEŇ NA WEBE: Ako sa dostala Japonka z videa k slovenským pochúťkam?
Tablet.TV, 10. februára 2015 13:00TÝŽDEŇ NA WEBE: Ako sa dostala Japonka z videa k slovenským pochúťkam? Foto: Tablet.TV
Bratislava 10. februára (TABLET.TV) - Referendum je za nami a aj keď podľa oboch strán – Aliancie za rodinu aj LGBTI aktivistov dopadlo dobre, úspešné nebolo. Napriek tomu sa o ňom vo veľkom hovorilo aj na internete a sociálnych sieťach. V Týždni na webe sa pozrieme, aké rôzne webové obsahy ho sprevádzali.Slovenské deti si nevedia predstaviť život bez internetu. Podľa Inštitútu pre verejné otázky sa moderné technológie stávajú čoraz viac súčasťou každodenného života detí. Až 85 percent z nich vie fungovať bez počítačov, mobilných zariadení a internetu maximálne niekoľko dní a tretina školákov si život bez nich nevie predstaviť vôbec. Dopady to môže mať rôzne – závislosť detí, ich zneužitie na pochybných stránkach, ale napríklad aj finančné problémy za sťahovanie zo spoplatnených stránok. Občianske združenie eSlovensko od roku 2007 organizuje vzdelávacie aktivity na tému ochrany detí na internete. ESlovensko, ktoré stojí napríklad aj za projektom ovce.sk, prichádza tento týždeň s novinkou s názvom kyberšikanovanie.sk.
Niekedy stačí skutočne jednoduchý nápad a človek sa môže stať cez noc známym po celom svete. Mladá Japonka Emmy, žijúca v Amerike, pridáva na Youtube kanál emmymadeinjapan videá, v ktorých ochutnáva maškrty z celého sveta. Emmy takto okoštovala už Veľkú Britániu, Turecko, Švédsko či Peru, a pred pár dňami pribudlo aj naše Slovensko.
Predstavte si, že si niečo objednáte cez internet a vaša zásielka sa k vám do hodiny znesie priamo z neba. Aj keď o doručovaní zásielok bezpilotnými lietadlami, tzv. dronmi, hovorili v minulosti viaceré firmy, zdá sa, že najbližšie je k nemu čínska Alibaba. Tá spustila testovanie v rámci ktorého internetové objednávky od 4. až do 6. februára doručili drony stovkám zákazníkom. Za tri dni to bolo približne 450 zákazníkov, všetci v blízkosti distribučných centier v Pekingu, Šanghaji a Kantone. Testovací dron mal zásielku odovzdať do jednej hodiny od objednania, odniesť vraj dokázal maximálne 340 gramov, pričom test bol zameraný len na jeden druh tovaru - ďumbierový čaj. Zdá sa teda, že Čína predbehne v doručovaní zásielok dronmi aj americký gigant Amazon, ktorý s témou prišiel ešte v roku 2013.
Sociálne siete si v mnohých ohľadoch držia prvenstvo. Madonna tento raz zviditeľnila chatovaciu službu Snapchat, a to jednoducho. Svoj nový videopklip Living for Love uverejnila premiérovo práve na tejto sieti. Aplikácia Snapchat, ktorá prioritne slúžila na posielanie časovo obmedzených obrázkov, priniesla novinku, s názvom Discover. Tá prináša fotky a video publikácie z rôznych spravodajských a bloggerských zdrojov. Medzi partnerov funkcie patria napríklad CNN, MTV, či Cosmopolitan. V minulosti využili sociálne siete na predstavenie svojich prvotín napríklad aj Alicia Keys, Ed Sheeran, Bruno Mars či Jennifer Lopez.
Odporúčame:
TÝŽDEŇ NA WEBE: Nový trend sociálnych sietí už aj u nás v redakcii
TÝŽDEŇ NA WEBE: V klipe Charlie ožívajú mŕtvi karikaturisti
TÝŽDEŇ NA WEBE: Twitter zaplavil #JeSuisCharlie