Život

TÝŽDEŇ NA WEBE: V klipe Charlie ožívajú mŕtvi karikaturisti

"Facebook chce rozumieť ľudskej reči. Okuliare Google Glass tak, ako ich poznáme, končia. Francúzska skupina Tryo zložila pieseň Charlie, v ktorej účinkujú mŕtvi karikaturisti."

Tablet.TV, 20. januára 2015 12:00
TÝŽDEŇ NA WEBE: V klipe Charlie ožívajú mŕtvi karikaturisti Foto: Tablet.TV

Bratislava 20. januára (TABLET.TV) - Začiatok relácie bude ešte patriť magazínu Charlie Hebdo. K útoku na redakciu sa vyjadrila aj francúzska skupina Tryo, a to skladbou s názvom Charlie. Skupina v nej spieva: "Som Charlie a som stále nažive." V mrazivom klipe, zverejnenom na Youtube 10. januára, účinkujú štyria mŕtvi karikaturisti. Na pieseň si kliklo už viac než dva a pol milióna ľudí.

Tento víkend vo virtuálnom svete opäť útočili hackeri. Tento raz napadli účty denníka New York Post a agentúry UPI na Twitteri, kde publikovali klamlivé informácie. Jeden tweet na účte UPI dokonca obsahoval fotku pápeža Františka a správu v znení - "Pápež: Tretia svetová vojna sa začala." Napadnutie sa netýkalo len sociálnej siete, hackeri zaútočili aj na spravodajskú stránku agentúry. Ďalšou nepravdivou informáciou bolo, že americká lietadlová loď práve bojuje proti čínskym vojenským lodiam v Juhočínskom mori. Tieto klamstvá boli z médií rýchlo odstránené, New York Post oznámil, že sa prípad vyšetruje.



Hoci sú už Zlaté glóbusy rozdané, do zákulisia ich odovzdávania môžeme stále nakuknúť aj prostredníctvom fotiek módnej fotografky Ellen von Unwerth. Snímky vznikli hneď potom, čo víťazi v jednotlivých kategóriách opustili javisko. Hollywoodska asociácia zahraničných novinárov ich hneď potom nahrala na instagramový účet @GoldenGlobes.

Pondelok bol posledný deň, v ktorý ste si mohli kúpiť okuliare Google Glass. Spoločnosť totiž s pilotným projektom končí a posúva sa od prototypu ku komerčnému produktu. Tí, čo si už okuliare stihli kúpiť, vraj veľmi spokojní neboli, mali totiž problém s krátkou výdržou batérie či s častým reštartovaním.

Skupina Marron 5 prekvapila niekoľkých mladomanželov uprostred svadby, pričom perfektne zostrihané zábery z týchto prepadov tvoria nový videoklip k singlu Sugar. Singel si na Youtube od 14. januára pozrelo už viac než 37 miliónov ľudí.

Facebook pokračuje s nákupmi aj tento rok. Okrem platformy QuickFire Networks, ktorá znižuje veľkosť videí a čas potrebný na ich uploadovanie, kúpila sieť aj startup Wit.ai. Ten sa zaoberá rozpoznávaním hlasu. Sieť tak možno bude rozumieť aj ľudskej reči a status budeme môcť Messengeru jednoducho nadiktovať. Sieť startup prirovnáva k funkcii Siri, inteligentnej osobnej asistentke spoločnosti Apple. Pomocou nej hlasom pošlete správy či naplánujete stretnutia. Siri rozumie angličtine, ale napríklad aj kórejčine či japončine. Software Wit.ai používajú stovky zariadení, ovládané hlasom sú napríklad aj také svetielka na vianočnom stromčeku.

Komentáre