Život
PUELLA zaznamenala medziročný rast o 24 % a dosiahla tržby 24,2 mil.€
WEBMAGAZIN.sk-OTS, dnes 11:49
„Postupný rast z jedného milióna eur na šesť, neskôr na devätnásť a napokon na dvadsaťštyri je úžasný, no naším cieľom je dostať sa cez päťdesiat miliónov. Na to ale potrebujeme urobiť kroky, s ktorými nám pomôže najmä vyhodnocovanie dát a na ktorých už v súčasnosti pracujeme,“ hodnotí Martin Švenk.
Od roku 2021 vyrástli z necelého milióna € na viac ako 24 mil. € v priebehu troch rokov.
„Za týmito číslami sú stovky hodín práce nášho tímu a jeho rozširovanie, neustále vylepšovanie produktov, expanzia na nové trhy a najmä podpora od našich zákazníkov. Rastieme organicky, ale s jasným zámerom – priniesť kvalitu, ktorá vonia, do čo najviac domácností,“ hovorí CEO spoločnosti, Martin Švenk.

Puella aktuálne pôsobí v 11 krajinách v rámci Európskej únie, pričom najväčší úspech spoločnosť zaznamenáva na slovenskom, českom a maďarskom trhu a výrobu neustále rozširuje.
„V porovnaní s konkurenciou sme v číslach predaja stále jednotkou na trhu. V našom prieskume sa ukázalo, že za posledných pár rokov vzniklo takmer 60 konkurenčných značiek, ktoré sa inšpirovali našim biznis modelom. Sme radi, že sme pre ostatných inšpiráciou a súčasne, že si nás zákazníci vyberajú a uprednostňujú pred konkurenčnými produktmi, čo svedčí o kvalite, ktorú prinášame,“ vysvetľuje Švenk, ktorý za svoju prácu získal mladý podnikateľ nedávno aj prestížne ocenenie EY Začínajúci Podnikateľ Roka 2024.

Kto je Martin Švenk:
Martin Švenk pochádza z Košíc a v roku 2020 založil vlastný startup zameraný na vývoj a predaj parfumov na pranie. Prvé produkty vznikali v detskej izbe jeho rodičovského domu. „Myšlienka sa zrodila z vôní môjho detstva – vône čerstvo vypranej bielizne, ktorú som si spájal najmä s pobytmi u starej mamy. Inšpiráciou bol zahraničný produkt a povedal som si – Prečo niečo podobné nevytvoriť aj u nás? A tak som to skúsil,“ spomína dnes úspešný mladý podnikateľ.
Značka dostala názov Puella, čo v latinčine znamená dievča. Názov znie medzinárodne – rovnako ako jeho ambície. Zo skromného nápadu sa postupne stala dynamicky rastúca firma, ktorá dnes patrí medzi silných hráčov na trhu e-commerce. V roku 2024 získal Martin prestížne ocenenie EY Začínajúci Podnikateľ roka 2024, ktoré potvrdzuje jeho inovatívny prístup a podnikateľský drive.
Martin Švenk pochádza z Košíc a v roku 2020 založil vlastný startup zameraný na vývoj a predaj parfumov na pranie. Prvé produkty vznikali v detskej izbe jeho rodičovského domu. „Myšlienka sa zrodila z vôní môjho detstva – vône čerstvo vypranej bielizne, ktorú som si spájal najmä s pobytmi u starej mamy. Inšpiráciou bol zahraničný produkt a povedal som si – Prečo niečo podobné nevytvoriť aj u nás? A tak som to skúsil,“ spomína dnes úspešný mladý podnikateľ.
Značka dostala názov Puella, čo v latinčine znamená dievča. Názov znie medzinárodne – rovnako ako jeho ambície. Zo skromného nápadu sa postupne stala dynamicky rastúca firma, ktorá dnes patrí medzi silných hráčov na trhu e-commerce. V roku 2024 získal Martin prestížne ocenenie EY Začínajúci Podnikateľ roka 2024, ktoré potvrdzuje jeho inovatívny prístup a podnikateľský drive.
#PUELLA #ekonomikarastu #slovenskaznacka #parfumnapranie #finstat #trzby #biznis #startup #ecommerce