Život

Čo si myslia cudzinci o Bratislave? Toto prezradil prieskum

"Pozitívnu emóciu s návštevou hlavného mesta vyjadrilo 85 percent respondentov, desať percent malo neutrálny postoj a zvyšných päť percent hodnotilo svoju skúsenosť negatívne."

TASR, dnes 14:51
Archívna snímka. Foto: TASR - Dano Veselský

Zahraniční návštevníci hodnotia Bratislavu pozitívne. Viac ako polovica sa plánuje do slovenskej metropoly vrátiť. Vyplýva to z prieskumu, ktorý realizovala Bratislavská organizácia cestovného ruchu - Bratislava Tourist Board (BTB) na vzorke 7237 respondentov z 11 európskych krajín, ktoré sú pre Bratislavu z pohľadu cestovného ruchu dôležité.

„Výsledky prieskumu potvrdzujú, že Bratislava má silný potenciál opakovaných návštev, no pre jeho naplnenie je dôležité rozvíjať produkty a zážitky, ktoré podporia dlhší pobyt návštevníkov,“ skonštatovala predsedníčka predstavenstva BTB Nina Erneker.
Ilustračná snímka. Laserová inštalácia na Moste SNP a reštaurácie UFO od Medzinárodného laserového centra (MLC). Foto: TASR/Jakub Kotian

Pozitívnu emóciu s návštevou hlavného mesta vyjadrilo 85 percent respondentov, desať percent malo neutrálny postoj a zvyšných päť percent hodnotilo svoju skúsenosť negatívne. Stráviť v Bratislave viac dní si vie predstaviť 57 percent návštevníkov a 51 percent plánuje návrat do troch rokov. Návštevníci oceňujú blízkosť, kompaktnosť, dostupnosť, históriu a architektúru mesta.
Na snímke festival umenia Biela Noc v Bratislave v piatok 29. septembra 2023. Foto: TASR Jaroslav Novák

Z prieskumu tiež vyplynulo, že 77 percent z tých, ktorí Bratislavu ešte nenavštívili, nevidí žiadne bariéry v tom, aby si ju v budúcnosti vybrali za cieľ svojej cesty. Zároveň 59 percent ju plánuje navštíviť v blízkej dobe. Len 2,7 percenta opýtaných Bratislavu navštíviť neplánuje, avšak viac ako polovicu z tejto skupiny je možné podľa výsledkov prieskumu ovplyvniť lepšou komunikáciou a zvýšením povedomia o meste.

Na archívnej snímke nádvorie Múzea mesta Bratislava v Starej radnici. Foto: TASR Dano Veselský

„Bratislava netrpí negatívnym imidžom, ale nízkou znalosťou značky. To znamená, že imidž mesta má zdravé základy a ľudia, ktorí ho poznajú, ho vnímajú pozitívne. Kľúčom do budúcnosti je zvýšiť povedomie o Bratislave,“ podotkla Erneker.

Cieľom prieskumu bolo zistiť, ako zahraniční návštevníci vnímajú Bratislavu. Výsledky zachytávajú nielen štatistické údaje, ale aj motivácie, postoje a vnímanie mesta z pohľadu ľudí, ktorí Bratislavu už navštívili, aj tých, ktorí s ňou zatiaľ nemajú osobnú skúsenosť.

Na snímke exteriér Národnej kultúrnej pamiatky (NKP) Pradiareň 1900, ktorá prešla náročnou rekonštrukciou. Foto: TASR Dano Veselský

Komentáre