Zdravie
Dobré rozprávky z Lidla pomáhajú novorodencom aj počas pandémie
WEBMAGAZIN.sk-OTS, 20. novembra 2020 17:19
„Starostlivosť o novorodencov vo svete aj u nás musí čeliť v súčasnosti novej, doposiaľ nikdy nepoznanej výzve. Výskyt nového koronavírusu v populácii vedie k nárastu počtu žien, ktoré ochorejú počas tehotnosti a porodia dieťa, ktoré sa môže v období pôrodu a po ňom novým koronavírusom infikovať. Navyše, časť žien, ktoré ochoreli na COVID-19 môže porodiť predčasne, a preto môže narastať počet nedonosených detí,“ vysvetlil základnú ideu tohtoročnej podpory prof. MUDr. Mirko Zibolen, CSc., prednosta Neonatologickej kliniky JLF UK a UNM Martin. „Odborníci na celom svete sa vyjadrujú k situácii, ako sa treba postarať o dieťa matky chorej na COVID-19. Možných prístupov je viacero, v niektorých prípadoch sa odporúča ošetrovanie dieťaťa v inkubátore. Cieľom je ochrániť pred infekciou nielen dieťa, ale aj susedné deti, prípadne ošetrujúci personál,“ doplnil M. Zibolen, ktorý je zároveň hlavným odborníkom ministerstva zdravotníctva pre neonatológiu.
Od 2. novembra mohli zákazníci Lidla získať za každých 20 € nákupu jednu z troch jedinečných audiorozprávok na motívy príbehov Pavla Dobšinského: Drevená krava, Lomidrevo a Tri holúbky za symbolické 1 €. A toto jednou euro opäť dokázalo zázraky. Diskontný reťazec totiž venoval všetkým 52 slovenským nemocniciam umožňujúcim bezplatný pôrod inkubátory v hodnote celého výnosu z akcie. „Dobré rozprávky“ priniesli slovenským nemocniciam za šesť rokov stovky život zachraňujúcich prístrojov v hodnote takmer 5 500 000 €.

Pomoc predčasne narodeným deťom je o to dôležitejšia, že dlhodobé zdravotné následky sa u nich vyskytujú desaťkrát častejšie ako u donosených novorodencov. Každé 11. dieťa narodené na Slovensku sa na svet vypýta predčasne a mnoho z týchto približne päťtisíc novorodencov potrebuje v prvých, tzv. „zlatých minútach“ svojho života intenzívnu lekársku starostlivosť.
Starostlivosť o vážne choré deti patrí medzi hlavné priority v rámci spoločensky zodpovedných aktivít diskontného reťazca. Popri projekte „Dobré rozprávky“ podporuje Lidl spolu so svojimi zákazníkmi zdravotne znevýhodnené deti aj v rámci kampane „Od začiatku v dobrých rukách“. V rámci neho pomáha reťazec každý týždeň jednému dieťaťu do troch rokov podľa jeho diagnózy. Partnerom projektov je Nadácia Pontis, jedna z najväčších grantových nadácií na Slovensku, ktorá už viac ako 20 rokov motivuje firmy, ale aj jednotlivcov, k spoločenskej zodpovednosti a vzájomnej pomoci. Viac informácií o projekte je dostupných na stránke www.spolocenskazodpovednost.sk.
