Zdravie
45 000 úsmevov sa oplatí
WEBMAGAZIN.sk-OTS, dnes 9:32

Od konca mája si zákazníci vo všetkých Lidl predajniach mohli za symbolické jedno euro zakúpiť červený nos, a podporiť tak misiu zdravotných klaunov, ktorí už viac ako 20 rokov prinášajú smiech a povzbudenie deťom v nemocniciach po celom Slovensku. Vďaka obrovskej podpore verejnosti sa podarilo dosiahnuť výnimočný výsledok – 45-tisíc eur. Vyzbieraná suma poputuje občianskemu združeniu ČERVENÝ NOS Clowndoctors na financovanie veselých klauniád na detských oddeleniach.
„Najlepší darček, ktorý môžete darovať, je čistá a nefalšovaná radosť. A tento darček je o to krajší, keď rozveselíte choré deti v nemocniciach. Zdravotní klauni pravidelne rozdávajú radosť deťom v nemocniciach aj seniorom v seniorských zariadeniach po celom Slovensku. Pretože s úsmevom na perách sa všetky prekážky ľahšie prekonávajú a aj choroba sa ľahšie znáša. V Lidli sme hrdí na to, že spolu s našimi zákazníkmi podporujeme túto smiechuplnú misiu, a že naši zákazníci opäť ukázali, že majú srdcia na správnom mieste. Všetkým, ktorý do charitatívnej zbierky Radosť sa stále NOSí prispeli, patrí jedno veľké ĎAKUJEME,“ povedala Martina Sujová, konzultantka CSR oddelenia v Lidli.

Humor spojil komikov, deti aj celé Slovensko
Tohtoročná kampaň, ktorej tvárou bol komik Tomáš Hudák, bola výnimočná aj vďaka unikátnym videám „Detské vtipy“. Známi stand-up komici ako Simona Salátová, Jakub Zitron Ťapák, Joe Trendy, Jano Gordulič a spomínaný Tomáš Hudák v nich spojili sily s detskými hercami, aby ukázali, že rozosmiať deti nie je sranda a je lepšie nechať to na profesionálov. Kampaň prebiehala prostredníctvom YouTube a celkovo dosiahla viac ako 3 a pol milióna videní. Ak by ste si chceli rozveseliť deň, videá sú stále dostupné. Tento kreatívny nápad pomohol šíriť hlavné posolstvo a zároveň vzdal hold náročnej práci zdravotných klaunov.

„Komunikačná kampaň na podporu predaja penových nosov v predajniach Lidl oslovila všetkých ľudí, ktorí si uvedomujú význam humoru a klaunských návštev pre podporu psychickej pohody chorých detí. Hoci dôvodov na radosť a smiech nie je v nemocnici veľa, naši zdravotní klauni dokážu skutočné zázraky. Empatiou, láskavým klaunským humorom a profesionálnym prístupom pomáhajú zvládať deťom aj ich rodičom tie najťažšie skúšky. Preto musia členovia nášho klaunského tímu prejsť prísnym výberom a intenzívnym preškolením, ktoré je zavŕšené po niekoľkých rokoch medzinárodnou certifikáciou, pričom vzdelávanie a práca na sebe je pre nich povinná počas celého pôsobenia v Červenom nose. Zo srdca ďakujeme spoločnosti Lidl Slovenská republika, Nadácii Lidl aj Silným rečiam za podporu našej misie. Samozrejme, že aj zákazníkom Lidla, vďaka ktorým môže byť v nemocniciach veselšie a vysmiate tváre detí i dojaté reakcie rodičov hovoria za všetko,“ povedala Katarína Kouřilová, riaditeľka fundraisingu a strategickej komunikácie Červeného nosa.
„Pobyt v nemocnici je vyčerpávajúci tak pre detičky ako aj pre rodičov. Ten strach, čo sa bude diať o deň, o hodinu, o minútu... neprajem nikomu. Ale pri zdravotných klaunoch som naozaj zabudla, že sme v nemocnici, ich práca pomáha nielen deťom, ale aj rodičom,“ popísala svoju skúsenosť mama Zuzana.

Dlhodobá pomoc, ktorá má zmysel
Reťazec nadviazal partnerstvo so združením ČERVENÝ NOS Clowndoctors už v minulom roku, kedy sa v rámci pilotného ročníka kampane podarilo vyzbierať 70 000 eur. Tie pomohli financovať 365 klauniád pre deti a seniorov.
Občianske združenie ČERVENÝ NOS Clowndoctors pôsobí na Slovensku už viac ako 21 rokov. V súčasnosti združuje takmer 70 profesionálnych zdravotných klaunov, ktorí pravidelne navštevujú vyše 50 nemocníc a 20 seniorských zariadení po celej krajine. Len v roku 2024 zrealizovali rekordných 2 820 klauniád. Aj vďaka výťažku z tohtoročnej zbierky budú môcť v tejto dôležitej misii pokračovať a prinášať smiech tam, kde je najviac potrebný.
Projekty zamerané na podporu detí a ich zdravia sú súčasťou CSR stratégie Lidla. V minulosti podporil aj detské onkológie a každý týždeň pomáha vážne chorým deťom v rámci projektu Od začiatku v dobrých rukách. Vďaka projektu Dobré rozprávky získali novorodenecké kliniky a detské kardiocentrum život zachraňujúce prístroje v hodnote viac ako 5 500 000 eur. Všetky záväzky diskontu zákazníci nájdu na webovej stránke www.spolocenskazodpovednost.sk.