Technológie
Projektor z krabice od pizze. Geniálny vynález alebo zlý vtip?
Erik Stríž, 8. septembra 2016 10:00Projektor Pizza Hut Blockbuster Box Foto: Pizza Hut
Výrobca pizze pridal do krabice projektor a zabil tým dve muchy jednou ranou. Povzbudil zákazníkov, aby si ešte viac objednávali jeho pizze a navyše získal mediálnu pozornosť, aká stojí iné značky milióny dolárov.Je to niekoľko mesiacov, čo americká značka McDonald’s začala v Spojených štátoch pridávať do detských menu Happy Meal aj papierové headsety pre virtuálnu realitu a 3D obsah. Bol to krok, ktorý na jednej strane podporil marketing značky, na druhej strane rozšíril technológie virtuálnej reality aj medzi najmladšie ročníky, ktoré sa neskôr zaslúžia o jej ďalší rozvoj.
Podobnú marketingovú stratégiu teraz zvolil aj výrobca pizze Pizza Hut, ktorý začal k svojim jedlám v krabici pridávať aj optiku. Síce jednoduchú, ale predsa optiku. Vďaka nej sa môže obraz z mobilného telefónu preniesť na stenu s uhlopriečkou asi jeden až jeden a pol metra.
Projektor Pizza Hut Blockbuster Box Foto: Pizza Hut
Princíp takéhoto mobilného projektora nie je veľmi komplikovaný, využíva iba jednu väčšiu optickú šošovku na to, aby zväčšil obraz zo smartfónu a “posunul” ho na plátno alebo stenu. Tento obraz nie je veľmi kvalitný, je rozostrený a navyše zrkadlovo obrátený. Preto je potrebné na mobile púšťať videá, ktoré sú prevrátené už pri prehrávaní. Keby sa zákazník nevedel k žiadnemu takému filmu dostať, stačí, aby si do mobilu naskenoval QR kód a môže ho streamovať priamo z webstránky Pizza Hutu. V dizajnovej krabici od pizze je šošovka pripevnená na trojnožku, ktorá chráni pizzu pred kartónovým obalom. Po vybratí pizze sa táto trojnožka oddelí od šošovky, šošovka sa umiestni do otvora na prednej strane krabice a trojnožka sa použije ako držiak na mobil. Jednoduché a geniálne, nemyslíte? Podstatné je, aby bol telefón vo vnútri tmavej krabice, pretože iba tak je možné zabezpečiť projekciu obrazu na stenu.
Samozrejme, aby bol premietaný obraz pozerateľný, je potrebná tmavá miestnosť a musíte sa zmieriť s tým, že aj pri perfektnom nastavení podmienok bude obraz aj zvuk veľmi podpriemerný. Je to ale príjemné spestrenie večera s priateľmi, pre ktorých ste objednali pizzu.
Marketingová agentúra, ktorá pre značku Pizza Hut tento krabicový projektor vymyslela, sa už na internete pochválila, že aj bez platenej reklamy sa hodnota mediálneho priestoru vyšplhala na tri milióny amerických dolárov. Toľko by stáli všetky články, keby si ich firma chcela zaplatiť. Tento prípad však rozhodne nie je ojedinelý a často sa stáva, že naozaj dobrá vec začne byť virálnou, píše sa o nej a vďaka tomu sa značka začne lepšie predávať. Tento princíp môžu využívať aj značky u nás, hoci vždy budú musieť počítať s menším publikom. Pizza Hut túto kampaň pripravil v Hong Kongu, ktorý je počtom obyvateľov a aj ekonomicky ďaleko vyspelejší.
Zdroj: Pizza Hut - Box Projector Blockbuster (youtube.com)
Myšlienka projektora v papierovej krabičke nie je vôbec nová. Na internete môžete nájsť obchody, ktoré predávajú podobné zariadenia už roky - sú však o niečo prepracovanejšie a hoci majú tiež kryty z kartónu, umožňujú aj nastavenie ostrosti. Tieto projektory bez elektrického napájania stoja okolo 30 eur a keď vám prídu do poštovej schránky, musíte si ich poskladať a zlepiť.
ODPORÚČAME AJ:
Experiment: Bez smartfónu vydržíme asi 44 sekúnd
Telefón so skenerom dúhovky oka je realitou a vyzerá skvele
Ako vidí človek s bionickým okom za 190-tisíc eur?
3D biotlačiareň používa živé bunky, medici ňou vytlačia ucho či kožu
Avantgarda kamier novej generácie: má 16 šošoviek a veľkosť iPhonu