Biznis
Opatrenia proti Covid-19: Lidl obstál v hygienickom audite
WEBMAGAZIN.sk-OTS, 19. októbra 2020 11:53
„Spoločnosť LIDL sa aj v týchto, pre obchodníkov zložitých časoch, snaží robiť maximum pre svojich zamestnancov a zákazníkov. Svoju snahu úspešné potvrdila aj počas uplynulých dní, kedy bol v spoločnosti realizovaný Hygienický audit zameraný najmä na plnenie množstva opatrení v boji proti COVID – 19, ktoré boli prijaté Vládou SR na základe odporúčaní Ústredného krízového štábu SR. Ako nezávislý kontrolný orgán, môžeme na základe výsledkov tohto auditu potvrdiť, že spoločnosť LIDL a jej zamestnanci plnia tieto opatrenia zodpovedne a v prípade niektorých opatrení aj nad rámec stanovený Vládou SR,“ hodnotí výsledok auditu Ing. Alexandra Janeková – vedúca audítorka v TÜV SÜD Slovakia.
Lidl si uvedomuje svoju zodpovednosť pri zásobovaní obyvateľov potravinami. V čase kedy je z rozhodnutia štátnych orgánov obmedzené fungovanie reštaurácii je úlohou predajcov potravín zabezpečiť, aby si zákazníci mohli vyriešiť stravovanie nákupom v ich prevádzkach. Aby to bolo možné a bezpečné, je potrebné dbať na dodržiavanie prísnych hygienických štandardov a mať vypracované podrobné plány a usmernenia. Výsledok spomenutého auditu potvrdzuje, že Lidl v tejto úlohe obstál.
„Na ochrane zdravia našich zamestnancov a zákazníkov nám skutočne záleží, preto sme ešte začiatkom marca zriadili interný krízový štáb a z vlastnej iniciatívy prijali viacero preventívnych hygienických opatrení. Situáciu samozrejme pozorne sledujeme a vyhodnocujeme, pričom podľa potreby zavádzame ďalšie opatrenia,“ vysvetlila Michaela Žáková, vedúca krízového štábu v Lidli, a doplnila: „V prvom rade však v tejto náročnej dobe záleží na postoji a správaní sa každého z nás, iba od nás totiž závisí ako sa situácia bude ďalej vyvíjať. Zdravie je vzájomná zodpovednosť. "
Lidl prijal množstvo opatrení dokonca ešte skôr než boli stanovené štátnymi inštitúciami. Zákazníkov o nich informuje na vstupe do predajní, webových stránkach a sociálnych sieťach. Stojany s dezinfekciou a odporúčania na vstup do predajne s prekrytím horných dýchacích ciest boli v tomto obchodnom reťazci realitou už na začiatku marca. Lidl zároveň denne dezinfikuje madlá nákupných vozíkov a tiež všetky madlá a úchyty priamo v predajniach. Zamestnanci diskontu dezinfikujú tiež dotykové obrazovky v rámci pokladníc a aj pin pady a rozdeľovače nákupov. V priestore pred pokladnicami sú vyznačené odporúčané rozostupy a pokladníci sú chránení ochrannými plexisklami. Lidl zároveň urobil maximum pre to, aby zákazníci vybavili nákup čo najrýchlejšie a najpohodlnejšie. Zákazníkom prisľúbil, že pri pokladnici strávia najviac päť minút, alebo dostanú ako ospravedlnenie poukážku na ďalší nákup. Lidl poskytol všetkým svojim zamestnancom dva mimoriadne vitamínové balíčky, 1000ml dezinfekciu a viacero kusov viacnásobne použiteľných rúšok.