Auto&Techno
Najnovšia limuzína z Nemecka bude určená len pre Čínu
Erik Stríž, 29. marca 2016 12:00Volkswagen Phideon (2017) Foto: Volkswagen
Volkswagen Phaeton je síce legendárny, ale menej populárny automobil. Vyrábal sa od roku 2002 a iba v pondelok tohto týždňa automobilka ohlásila, že v jej výrobnom závode v Drážďanoch vzišiel z pásov posledný kus tohto vozidla. Pri tejto príležitosti sa všetci zamestnanci fabriky s Phaeotonom odfotili a pomaly prechádzajú na nový režim, ktorý pre nich bude znamenať výrobu elektrických vozidiel a ich digitalizácii. Posledný Volkswagen Phaeton (2016, ročník 2011) vyrobený vo fabrike v Drážďanoch. Foto: Volkswagen
Ťažký život drahého sedanu
Phaeton mal pôvodne konkurovať modelom od nemeckých automobiliek BMW a Mercedes-Benz. Cieľom bolo, aby zákazníci presadli z prémiových sedanov radu 5 a triedy E do Volkswagenu, pričom by nestratili na kvalite spracovania interiéru a vonkajšom dizajne karosérie. Realita však bola k vtedajšiemu šéfovi Volkswagenu, Fredinandovi Piëchovi, pomerne tvrdá. Phaeton bol síce skvelý automobil, ale jeho predaje neboli nikdy také, ako si to jeho výrobca predstavoval.Volkswagen Phaeton, ročník 2002 hore a 2011 dole. Foto: Volkswagen
Volkswagen Phaeton bol po technickej stránke skutočne vyspelým automobilom - vedel jazdiť rýchlo, mal úžasne tuhú karosériu, zdieľal techniku s Audi A8 a Bentley Continental, mal oceľovú platformu D1 a pri jeho vývoji Volkwagen vytvoril viac ako sto nových patentov. Vozidlo sa dodávalo s výkonnými veľkými motormi, ktorých výkon neklesal pod 225 koní. Maximum dosahoval variant s 6.0 W12 LWB s výkonom až 420 koní a krútiacim momentom 560 Nm.Volkswagen Phideon (2017) Foto: Volkswagen
Phaeton pre Čínu s novým menom
Phaeton už v európskom a americkom portfóliu automobilky nenájdete, ale zákazníci v Číne budú môcť zvažovať kúpu celkom nového modelu. Jeho názov sa zmení na Phideon a bude používať tú najmodernejšiu techniku, akú vie Volkswagen ponúknuť.VW Phideon má až trojmetrový rázvor kolies a celkovú dĺžku 505 centimetrov. Postavený je na platforme MLB s pohonom všetkých štyroch kolies, využíva osvetľovaciu techniku LED, benzínový šesťvalec s objemom tri litre ponúkne maximálny výkon 300 konských síl a krútiaci moment 440 Nm. Neskôr by sa mal do ponuky lokálnych predajcov dostať aj variant s hybridným pohonom, ktorý bude využívať doplnkový elektrický motor.
Volkswagen Phideon (2017) Foto: Volkswagen
Phideon nie je priamym nástupcom slávneho Phaetonu, ale je zaň často považovaný. Fanúšikovia značky Volkswagen sa totiž nechcú zmieriť s tým, že sa ich obľúbený koncern celkom stiahol. Už dlho sa však hovorilo, že výroba nového Phaetonu by bola nesmierne drahá - až tak, že by na to nestačil ani obrovský automobilový koncern. Uvedenie Phideonu je tak skôr symbolickou bodkou za kontroverzným životom prémiového sedanu. Môže sa ale stať, že v Číne chytí druhý dych a osloví aj európsku klientelu natoľko, že sa objaví aj u nás. To sú však len špekulácie, ktorých pravdivosť overia až najbližšie roky.
Zdroje: wikipedia, vokswagen
ODPORÚČAME AJ:
Ferrari šokuje: Monoposty F1 sa zmenia
Luxusné SUV bude ponúkať doplnkovú výbavu za 154-tisíc
Kráľ športových automobilov s poctivým 16-valcovým motorom
Konečne prichádza SUV z Talianska, na ktoré sa čakalo celé roky
Nová generácia prestížnych sedanov stavila na veľké inovácie