Autá
Nová generácia prestížnych sedanov stavila na veľké inovácie
Erik Stríž, 8. januára 2016 12:00Mercedes-Benz trieda E (2016) Foto: Mercedes-Benz
Modelová trieda E je dlhodobo najpredávanejším a najúspešnejším automobilom automobilky, ktorá sa často označuje za tú najlepšiu na svete. Jej model E konkuruje slávnym modelom BMW radu 5 a Audi A6, pričom jej modernizácia zvyčajne obsahuje výrazné technologické inovácie ťahajúce vpred celý automobilový priemysel. BMW len pred niekoľkými mesiacmi predstavilo a začalo predávať limuzínu radu 7 s funkciou ovládania cez inteligentný kľúč s dotykovým displejom. Stačilo vystúpiť z vozidla a na inteligentnom kľúči stlačiť virtuálne tlačidlo pre jazdu smerom vpred. Automobil sa pohne pomaly a sleduje svoje okolie vstavanými senzormi a kamerami, aby zabránil prípadným drobným kolíziám. Mercedes sa rozhodol túto technológiu implementovať do vozidla nižšej kategórie, teda do sedanu triedy E.
Rozdiel medzi technológiami od BMW a Mercedes-Benzu tkvie v ovládači. Zatiaľ, čo BMW možno ovládať cez inteligentný kľúč, Mercedes sa dá ovládať cez displej mobilného telefónu. Aplikácia sa volá Remote Parking Pilot a je kompatibilná s väčšinou lepších smartfónov.
Nemenej zaujímavá je tiež mobilná aplikácia Digital Car Key, ktorú automobilka uvádza spoločne s novou triedou E. Pomocou nej je možné opäť cez displej mobilného telefónu zamykať a odomykať svoje vozidlo.
Mercedes-Benz trieda E (2016) Foto: Mercedes-Benz
Vylepšená bezpečnosť a aktívny autopilot
Nová generácia Mercedesov bude vybavená širokou paletou moderných bezpečnostných funkcií, oproti ktorým vyzerajú tie štandardne ako spred sto rokov (v skutočnosti sú tieto technológie naozaj z minulého storočia, ale v priebehu rokov významne vylepšené). Napríklad funkcia Pre-Safe Impulse Side dokáže posunúť obe predné sedadlá trocha viac dozadu, aby boli kryté takzvanými B-stĺpikmi na karosérii. Pri náraze z bočnej strany je preto výrazne znížené riziko zranenia.Iná funkcia s názvom Pre-Safe Sound zasa zabezpečuje ochranu pasažierov vozidla pred prípadným nepoškodením sluchu. Ak z nejakého dôvodu v okolí vozidla nastane napríklad výbuch alebo iný priveľmi intenzívny zvuk, vozidlo triedy E dokáže tieto ruchy potlačiť. Cieľom je ochraňovať sluch pasažierov nielen pasívne pomocou dobrej izolácie, ale aj aktívne s použitím modernej techniky.
Mercedes-Benz trieda E (2016) Foto: Mercedes-Benz
Funkcia, ktorá nájde uplatnenie v každodennom živote je udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu. Táto funkcia funguje až do rýchlosti 130 kilometrov za hodinu. Oveľa ďalej, až k rýchlosti 230 kilometrov za hodinu, dospela technológia adaptívneho tempomatu Distronic Plus. Zabezpečuje udržiavanie stabilnej rýchlosti a automaticky ju zníži v prípade, že automobil vpredu spomalí. V spolupráci s funkciou Drive Pilot dokáže automobil triedy E do určitej miery alternovať samotného vodiča, ide o akýsi aktívny autopilot pre jazdu na diaľnici. Mercedes-Benz trieda E (2016) Foto: Mercedes-Benz
Dizajn, ktorý sme už videli
Najnovšia generácia vozidiel Mercedes-Benz triedy E sa nápadne podobajú na ostatné modely v portfóliu automobilky. Zdá sa, že unifikáciu dizajnu prednej masky zobral Mercedes celkom vážne a vozidlá tried C, E a S sú takmer na nerozoznanie. Je potrebné trénované oko, aby ste tieto tri odlišné modely od seba odlíšili.Zásadný rozdiel v triedach C, E a S je v ich technologickej výbave a predovšetkým vo veľkosti. Trieda E je väčšia ako C, ale stále menšia ako limuzína triedy S. Na internete sa dnes vedú búrlivé diskusie na tému, či vôbec budú zákazníci Mercedesu dostatočne motivovaní kupovať si drahú triedu S. Za cenu skvele vybaveného modelu triedy E totiž dostanú iba základnú triedu S, pričom rozdiel vo veľkosti a v komforte nebude tak výrazný. Bude si teda Mercedes triedy E konkurovať vo vlastných radoch? Kladná odpoveď zrejme nebude ďaleko od pravdy.
ODPORÚČAME AJ:
Samojazdiace autá v Číne a elektrická formula bez pilota
TOP 5 veľkých rodinných áut: Ktoré je najlepšie?
Nová technika v autách chce predvídať správanie detí a kengúr
Nielen skútre, ale aj cestné motorky budú jazdiť na elektrinu
Auto namiesto CO2 z výfuku vypúšťa vodu, vraj je inováciou dekády