Auto&Techno
Volkswagen to v Amerike skúsi znova, ale už bez nafty
Erik Stríž, 8. novembra 2016 10:00Volkswagen Atlas (2018), predný pohľad Foto: Volkswagen
Veľký crossover (alebo menšie SUV?) bude postavený na modulárnej platforme MQB, očakávať teda môžeme typické jazdné vlastnosti. Jeho rozmery 5037×1979×1768 mm prezrádzajú, že nepôjde o malé vozidlo, ale na americkom trhu s prebytkom obrovských pick-upov a truckov bude reprezentovať “tých menších”. Atlas je väčší ako Touareg, bude teda vôbec najväčší Volkswagen ponúkaný na americkom trhu. Hierarchicky sa však bude zaraďovať pod neho. Dôvod je ten, že Atlas má byť veľkým crossoverom, zatiaľ čo Touareg reprezentuje kategóriu luxusných SUV-čiek. Ťažko povedať, či je to stále nemecké vozidlo, pretože sa bude vyrábať v americkom výrobnom závode v štáte Tennessee v meste Chattanooga, ktoré je zároveň dejiskom výroby modelu Passat. Volkswagen plánuje spustiť výrobu do roku 2017 a už dnes investovalo neuveriteľných 900 miliónov eur do technického vybavenia továrne. Zaujímavosťou je, že táto továreň je vôbec jediným držiteľom platinového certifikátu o ochrane životného prostredia v programe LEED od U.S. Green Building Council.
Zdroj: 2017 Volkswagen Atlas - KING SUV (youtube.com)
Volkswagen mieni Atlasom osloviť široké masy v Spojených štátoch, Rusku, na Strednom východe a v Číne. Zaujímavosťou je, že sa bude ponúkať bez naftových motorov, bez ktorých by v Európe pravdepodobne neuspel. V Spojených štátoch sa bude dodávať s 2-litrovým (234 koní) a 3,6-litrovým (276 koní) benzínovým motorom, oboje budú napojené na 8-stupňovú automatickú prevodovku DSG.
Interiér nového SUV-čka bude ponúkať priestor pre sedem dospelých pasažierov vrátane vodiča a nebude sa odlišovať od dizajnového manuálu, ktorý výrobca uplatňuje naprieč celým svojím modelovým spektrom. Interiér je prísne praktický, ústredným motívom je pravidelnosť a sterilnosť. Veľmi mu svedčí typická dvojfarebná kombinácia bielej a tmavej šedej, ktorú dopĺňa kryt palubovky s textúrou dreva. Atlas, vzhľadom k svojím väčším rozmerom, bude vybavený aj masívnym stredovým tunelom s odkladacím boxom pod lakťovou opierkou a vysoko položenou pákou automatickej prevodovky.
Volkswagen Atlas (2018), interiér Foto: Volkswagen
Zaujme tiež dvojica veľkých farebných displejov, jeden priamo pred volantom a druhý na stredovej konzole. Ten pred volantom sa volá Active Info Display, výrobca ho pre trh Spojených štátov pomenoval Volkswagen Digital Cockpit. Zaberá celý priestor prístrojovej dosky a úplne nahrádza ručičkové ukazovatele rýchlosti a otáčok motora. Samozrejme, tento displej je súčasťou až príplatkovej výbavy a v základnej verzii bude obsahovať iba tradičný tachometer a otáčkomer.Druhý displej bude vstupom a obrazovým výstupom operačného rozhrania, ktoré si vyberie sám zákazník. Môže to byť Apple CarPlay, Android Auto alebo MirrorLink. Súčasťou príplatkovej výbavy bude aj vyspelý audiosystém od značky Fender so 480-wattovým zosilňovačom.
Bezpečnostný balíček obsiahne okrem iného aj funkcie automatického parkovacieho asistenta, upozornenia na výjazd z jazdného pruhu, adaptívny tempomat, plne automatického núdzového brzdenia a tiež upozornenia na objekt v slepom uhle.
Volkswagen Atlas (2018), zadný pohľad Foto: Volkswagen
ODPORÚČAME AJ:
Do Európy a USA príde čínska automobilka a chce robiť veľké zmeny
Najväčšie Mini auto všetkých čias jazdí aj na elektrinu
Audi Q5: Generačná modernizácia nemusí byť revolúciou, stačí vylepšovať pôvodné
Prichádzajú luxusné terénne kombíky
Krásny crossover kombinuje benzín a elektromotor, jazdí aj zadarmo