Auto&Techno
Veterán ako zo sci-fi: Čím zaujmú prvé modely Alfa Romeo?
Erik Stríž, 1. septembra 2016 13:00Alfa Romeo 2900B Spider na snímke aukčného domu RM Sotheby's Foto: RM Sotheby's
Keď dnes do internetového vyhľadávača vpíšte Alfa Romeo 8C, ukáže vám fotky krásneho športiaku s moderným dizajnom a ohromujúcim výkonom. To je však súčasná tvár modelu 8C, ktorá nesie prívlastok Competizione. Ten pôvodný rad vozidiel 8C z 30. rokov síce tiež vedel jazdiť aj motoristické okruhy (v roku 1931 mala dokonca špeciálnu edíciu pre Le Mans), ale mal odlišný charakter od svojho súčasníka.Alfa Romeo vyrábalo modelový rad 8C od roku 1931 a išlo o kusy krásnych osobného a závodných automobilov, aké sa už dnes nevyrábajú a asi ani vyrábať nebudú. Modely reprezentovali to najlepšie, čo vedeli v Taliansku tridsiatych rokov vyrobiť a pre značku znamenali významný historický míľnik. Dnes je cena týchto veteránov veľmi vysoká a nie je tak prekvapujúce, že jazdia dodnes aj so svojimi pôvodnými motormi. Nie všetky talianske výrobky sú tak šlendrianske, ako sa zvykne hovoriť.
Rad 8C sa vyrábal v rokoch 1931 až 1939 a skladaný bol v talianskom meste Miláno, v mestskej časti Portello. Pod dlhú prednú kapotu so svalnatými krivkami sa montovali motory so zdvihovým objemom 2,3, 2,6 a 2,9 litrov, špeciálne edície pre okruhy obsiahli až 3,8 a 6,3-litrové motory. Číslo osem v názve reprezentovalo osem valcov (cillinders) motora.
Alfa Romeo 2900B Touring Foto: Alfa Romeo
Alfa Romeo 8C 2900
Zrejme najnápadnejšími a najkrajšími modelmi s motorom 8C boli varianty 2900B Touring a 2900B Spider. Boli to krásne vozidlá s majestátnymi líniami a nápadne dlhou prednou kapotou. V prípade verzie Touring bol kokpit kompaktný a jeho zadná stena tvorila zadné partie automobilu. Spider nemal strechu a úroveň kokpitu bola teda ohraničené bočnými dverami a predným sklom. Rozmerné blatníky kryli veľké kolesá, ich nastavenie zabezpečovalo široký sebavedomý postoj automobilu.Zdroj: 1939 Alfa Romeo 8C 2900B Lungo Spider by Touring (youtube.com)
Model 2900 sa verejnosti predstavil prvýkrát na autosalóne v Londýne v roku 1935 a vyrábal sa ešte štyri ďalšie roky. Spočiatku mal model na konci číselného názvu písmeno A, vyrobilo sa ho desať kusov a od roku 1937 s označením B vzišlo z výrobných pásov Alfa Romeo ďalších 32 kusov.
Alfa Romeo 2900B Spider na autosalóne luxusných vozidiel v Kalifornii. Foto: Alfa Romeo
Druhá verzia 2900B bola o niečo menej výkonná a už nebola tak striktne zameraná na športový charakter riadenia, bola o niečo civilnejšia. Veľmi to však neubralo na hodnote a cene vozidla, pretože dnes sa tieto modely predávajú za neuveriteľne premrštené sumy. A keď píšeme slová “neuveriteľne” a “premrštene”, myslíme to celkom vážne, občas ide až o milióny dolárov. Zdroj: Wikimedia Commons, RM Sotheby's
ODPORÚČAME AJ:
Henry Ford bol vagabund a Thomas Edison tiež!
Prvé auto na svete má 130 rokov
117-ročný elektromobil prejde až 80 kilometrov. Postavil ho Porsche.
Pred 45 rokmi vyrobili v ZSSR prvé vozidlo značky Žiguli na predaj
Toto je najškaredšie auto na svete, na ktoré sa skoro zabudlo