Auto&Techno
Ultimatívny mestský crossover so super cenou
Erik Stríž, 14. augusta 2015 12:00Mazda CX-3 (2015) Foto: Mazda
Dizajn KODO
CX-3 je pokračovateľom aktuálneho dizajnového modelu automobilky Mazda. Volá sa KODO a automobilka sa vďaka nemu dostáva aj do pozornosti ľudí, ktorí sa dodnes rozhliadali iba po prémiových nemeckých vozidlách. Typickým prvkom dizajnu KODO sú ostro rezané predné svetlomety a plastická predná maska s priam svalnatými tvarmi.Profily automobilov sú výrazné, pôsobia dynamicky a sofistikovane, sú poriadené záujmu dizajnérov o znižovanie aerodynamického odporu. Keď dnes vidíme na ulici Mazdu, vieme ju identifikovať okamžite a bez najmenších problémov. A platí aj pre model CX-3, ktorý zdieľa množstvo podobností s Mazda6, zrejme najkrajším sedanom a kombíkom za posledné roky.
Prémiový vzhľad vozidla je mierne narušený plastovými blatníkmi v čiernej farbe, zadné partie by sa zasa mohli byť o niečo menej členité. Mazda CX-3 má v každom variante výbavy určité množstvo čiernych plastových prvkov (stĺpiky, blatníky, ramená spätných zrkadiel), ktoré sú v kontraste s chrómovými doplnkami.
Mazda CX-3 (2015) Foto: Mazda
Hodnotný interiér
Mazda okrem dizajnu karosérie priam exceluje aj v otázke spracovania interiéru. V CX-3 je vyvážený a dostatočne priestranný, v čiernom prevedení s čalúnením palubnej dosky pôsobí skoro luxusne.Dojem z interiéru je teda skôr pozitívny, pretože rozloženie ovládacích prvkov je rozumné, všetko je zreteľne označené a navyše Mazda novým vodičom nepripravuje žiadne špeciálne spôsoby ovládania vozidla. Skrátka naštartujete, nastavíte všetko podľa svojich potrieb a jazdíte.
Mazda CX-3 (2015) Foto: Mazda
Pestrá grafika prístrojovej dosky
V neveľkej vzdialenosti sa pred volantom nachádza prístrojová doska s pestrou, ale stále prehľadnou grafikou. Pre niekoho môže byť prekvapením, že uprostred je veľký otáčkomer a tachometer vyzerá iba ako doplnok.Zorientovať sa je však otázkou niekoľkých minút a ten, kto je zvyknutý šoférovať automobily viacerých značiek, bude tomuto usporiadaniu rozumieť. Ak si priplatíte za head-up displej, budete mať aktuálnu rýchlosť na očiach vždy aj bez toho, aby ste obracali zrak k prístrojovej doske.
Dotykový tablet v centre
Za príplatok je možné Mazdu CX-3 vybaviť pomerne veľkým 7-palcovým tabletom, ktorého dotykový displej umožňuje ovládanie základných funkcií multimediálneho a navigačného systému. Nechceme nikomu vnucovať vlastné predstavy o spôsobe ovládania nových automobilov, ale všadeprítomné dotykové displeje nie sú, podľa nášho názoru, ideálnou alternatívou mechanických ovládačov. Napríklad také rádio by pokojne mohlo mať vlastné otočné ovládače na doske, ktorá je bez nich takmer prázdna. Aspoň, že klimatizácia sa ovláda poctivými otočnými kolieskami.Mazda CX-3 (2015) Foto: Mazda
Základ je lacný, ale budete potrebovať aj príplatkovú výbavu
Mazda CX-3 sa už nejaký ten mesiac predáva aj na Slovensku, pričom predajcovia ho konfigurujú do piatich stupňov výbavy. Tá základná s názvom Emotion bude stáť veľmi rozumných 14 590 eur, najvyššia výbava Revolution Top za 23 790 eur je tradične výstavnou skriňou automobilky.Paradoxom však je, že základný benzínový variant s motorom Skyactive ponúkne maximálny výkon 120 koní, pričom najvyšší naftový agregát vyvinie nanajvýš 105 konských síl. Prečo je to tak? Automobilka zrejme aj takto presviedča, že jej motory Skyactive sú hodné zvýšenej pozornosti Slovákov, ktorí radi nakupujú práve naftové verzie automobilov. Nemalo by byť žiadnym prekvapením, ak po roku bilancovia automobilka oznámi, že najprejdávanejšia bola práve základová verzia CX-3. Veď za cenu pod 15-tisíc eur je tých 120 koní veľmi uspokojivých.
Snáď jediným vážnejším problémom základnej výbavy Emotion je skutočnosť, že vozidlo nie je vybavené prakticky ničím okrem volantu a pedálov. Dokonca aj parkovacie senzory sú až vo verzii Attraction, za ktorú zaplatíte vyše 18-tisíc eur.
ODPORÚČAME AJ:
Automobilka za príplatok nahradí jedno sedadlo stolíkom
Krajší Passat s elektrickým pohonom, to je nové C Coupé
Luxusné japonské SUV-čko má hranaté všetko, aj blatníky kolies
Za týmto autom sa otočí každý, kto ho stihne zaregistrovať
Najluxusnejšie kombi si vyžiada iba 1,6 litra nafty na 100 kilometrov