Auto&Techno
Manuálna prevodovka v SUV-čku ešte stále nie je prežitok
Erik Stríž, 7. júla 2016 13:00
Medzi tie najpopulárnejšie u nás patrí Hyundai Tucson, krásavec s moderným dizajnom a pestrou paletou príplatkovej techniky. Mali sme príležitosť vyskúšať si ho ešte v apríli a hoci sme boli spočiatku neistí manuálnou prevodovkou, dnes ju považujeme za veľmi praktickú. Dá sa jazdiť aj na SUV-čku s manuálom pohodlne, jednoducho a úsporne zároveň? Dnes vieme, že áno.

Dizajn SUV-čka zaujme na prvý pohľad vďaka využitému dizajnovému manuálu Fluidic Sculpture druhej generácie. To je taký pohľad na dizajn, akýsi prototyp, podľa ktorého návrhári budujú nové automobily značky Hyundai. Typickými prvkami tohto dizajnového prístupu sú oblé hrany v kombinácii s modernými silnými líniami. Kľúčovými slovami sú atletický vzhľad, umenie, dynamika a harmónia. Výsledkom sú krásne automobily, ktoré pôsobia priam luxusne - a je to aj prípad “nášho” Tucsonu. Je zaujímavosťou, že kompaktné SUV si vyberajú aj ľudia na vyšších pracovných pozíciách a keď na stôl položia kľúče so štylizovaným písmenom H v elipse, vyzerá to veľmi dobre. Takú silu má pekný dizajn.

Tucson sa predáva v niekoľkých variantoch, pri ktorých si môžete vybrať aj z ponuky prevodoviek. Popri tej automatickej so siedmimi stupňami je v predaji aj variant so 6-stupňovým manuálom, čo môže na mnohých pôsobiť ako prežitok. My sme si vyskúšali práve variant s touto prevodovkou a s naftovým motorom so zdvihovým objemom 1,7 litra. Jeho maximálny výkon je 115 konských síl a krútiaci moment dosahuje 280 Nm.
Táto kombinácia bola prekvapivo dobre zosúladená a bez najmenších problémov sme jazdili za priemerných 6,5 litrov na 100 kilometrov jazdy v meste. Motor spĺňa vysoké nároky na emisie oxidu uhličitého a tomto duchu využíva aj funkciu Auto Start Stop, ktorá vám vypne motor vždy, keď zastavíte na križovatke na červenej. Akonáhle opäť zaradíte prevodový stupeň alebo vytlačíte spojku, sa motor opäť naštartuje. Opätovný štart je rýchly a tichý, občas sme ale mali pocit, že vypnutie nastalo priveľmi skoro. Systém akoby ani nepočítal, že niekedy chcete dojazdiť k červenej na neutrál a pomaly.

Ak si radi užívate jazdu z pozície vodiča, potom budete prítomnosť manuálnej prevodovky plne akceptovať a budete sa z nej dokonca tešiť.
ODPORÚČAME AJ:
Toto rodinné auto je väčšie ako priemerné SUV
Pick-up s úchvatným dizajnom odvezie osem ľudí aj s jachtou
Dajú sa pomocou tereňákov búrať domy? Američania tvrdia, že áno
Lokomotíva alebo auto? Tento veterán skombinoval oboje dovedna
Do Európy mieri nové SUV-čko, jeho cena ľudová nebude