Auto&Techno

Vírusy ohrozujú aj autá, v Indii majú problém už teraz

"Automobilový priemysel v Indii a vírusy v Južnej Amerike toho nemajú veľa spoločného. Alebo áno? Práve pre vírus zika automobilka v Indii rieši problémy, ktoré ju budú stáť veľké peniaze."

Erik Stríž, 4. februára 2016 13:00
Indický hatchback Tata Zica budú musieť premenovať kvôli vírusu zika Foto: Tata Motors
Vírus zika je momentálne témou číslo jeden pre množstvo spravodajských webstránok a novín. V Južnej Amerike je tento vírus natoľko agresívny, že poškodzuje ešte nenarodené deti a tie sa potom rodia s rôznymi postihnutiami. Posledné správy dokonca poukazujú na zistený prípad prenosu pohlavným stykom a tiež na prítomnosť vírusu v USA, Dánsku, Británii a Portugalsku.

Vírus, ktorý práve Južnej Amerike spôsobuje veľké problémy, sa čiastočne premieta aj do celkom iných častí sveta a úplne odlišných oblastí. Napríklad aj do automobilového priemyslu v Indii, kde majú momentálne marketingoví pracovníci automobilky Tata plné ruky práce. Musia totiž vymyslieť ich automobilu s názvom Zica nové meno a premyslieť jeho novú marketingovú stratégiu. Ako isto tušíte, propagovať automobilom pod názvom znejúcim rovnako, ako nebezpečný vírus, by mohlo byť veľmi kontraproduktívne. Je to asi taká nočná mora každého človeka od marketingu.

Indický hatchback Tata Zica budú musieť premenovať kvôli vírusu zika Foto: Tata Motors
Automobilový koncern Tata, pod ktorý mimochodom patria aj značky ako Jaguar a Land Rover, plánuje svoj malý hatchback Zica premenovať a celkom upraviť jeho budúcu propagáciu. Dostupné zdroje však uvádzajú, že na najbližšom autosalóne Auto Expo 2016 v Naí Dillí, hlavnom meste Indie, sa bude vozidlo ešte uvádzať pod názvom Zica.

Aby nedošlo k nedorozumeniu, pôvodný názov Zica nemal žiadnu nadväznosť na vírus zika. Ide skôr o nešťastnú náhodu. Výrobca tvrdí, že slovo Zica docielil spojením slov Zippy Car.

Indický hatchback Tata Zica budú musieť premenovať kvôli vírusu zika Foto: Tata Motors

Zica/zika nie je jediný prípad vo svete

O nešťastných názvoch automobilov sa na internete píše na desiatky. Už len samotný názov Tata Cars môže v anglicky hovoriacich krajinách vyznieť komicky. Slovom Tata sa v Amerike označujú aj ženské prsia.

Značka KIA si užíva negatívne komentáre od americkej verejnosti za to, že dlhé roky v krajinách Severnej Ameriky toto slovíčko znamenalo akronym pre “killed in action”. Pod skratkou KIA sa uvádzali vojaci, ktorí predovšetkým vo vojne vo Vietname prišli o život počas výkonu svojho povolania.

Iný, ale skôr komický problém, mala spoločnosť Buick pri uvádzaní svojho vozidla LaCrosse na kanadský trh. Buick LaCrosse je pekný moderný sedan porovnateľný s Opel Insignia alebo Chevrolet Cruze. V Spojených štátoch sa aj dnes predáva pod týmto názvom, ale pri vstupe na kanadský trh ho musel General Motors premenovať na Allure. LaCrosse je síce aj kontaktný šport spájajúci rugby a hokejbal, ale vo francúzštine je slovíčko crosse považované za vulgarizmus. Preto sa tento model od Buicku v Kanade predáva ako Allure.

Zdroj: Ayds Candy Commercials (youtube.com)

Oveľa horšie na tom boli diétne cukrovinky, ktoré sa predávali niekedy v 60. až 80. rokoch 20. storočia. Ich názov bol AYDS a podľa komentárov ľudí na internete boli celkom populárne. Samozrejme, s masívnym nástupom vírusu HIV a ochorenia AIDS sa tieto diétne suplementy s foneticky rovnakým názvom stali pre ľudí neatraktívne. Spoločnosť The Campana Company ešte dodatočne zmenila názov na Diet Ayds a v Británii na Aydslim, klesajúcim predajom to však už nepomohlo.


Zdroj: Zika epidemic leads Indian carmaker to rename Zica hatch


ODPORÚČAME AJ:
Samojazdiace autá v Číne a elektrická formula bez pilota
TOP 5 veľkých rodinných áut: Ktoré je najlepšie?
Nová technika v autách chce predvídať správanie detí a kengúr
Nielen skútre, ale aj cestné motorky budú jazdiť na elektrinu
Auto namiesto CO2 z výfuku vypúšťa vodu, vraj je inováciou dekády

Komentáre