Auto&Techno

Prvé naozajstné stredoeurópske SUV

"Po dlhom čakaní konečne poznáme vzhľad a detaily modelu Kodiaq, ktorý má ambície zmeniť pohľad sveta na značku Škoda. "

Erik Stríž, 5. septembra 2016 13:00
Škoda Kodiaq (2016) Foto: Škoda
Keď automobilka Škoda pred rokmi uviedla na trh model Yeti, hovorilo sa o ňom ako o prvom SUV od tejto značky. Praktické skúsenosti s automobilom však už čoskoro poukázali na skutočnosť, že to nie je tak celkom SUV, hoci väčšia svetlá výška a robustnejší charakter karosérie sa poprieť nedali.

Teraz však už nepochybnosti nemáme. Model Kodiaq je práve ten, ktorý odborná aj laická verejnosť dlho očakávala a automobilka doň pretavila to najlepšie, čo vie ponúknuť. Cenovo by sa mal Kodiaq pohybovať kdesi na úrovni sedanu Superb, nebude teda ľudovým vozidlom. V porovnaní s priamymi konkurentmi by však Škodovka mohla víťaziť aj po tejto stránke a vyzerá to tak, že by to mohol byť práve Kodiaq, kto zosadí dnes populárne SUV-čka Tucson a Quashqai z pomysleného trónu.

Škoda Kodiaq (2016) Foto: Škoda
Keby chcel Kodiaq konkurovať vyššie spomenutým automobilom, musel by sa naozaj snažiť. Ľudia z Mladej Boleslavi na tom pracovali intenzívne a vyzerá to tak, že jedným z veľkých lákadiel automobilu bude jeho moderný hranatý vzhľad vyhovujúci aktuálnemu dizajnovému manuálu koncernu Volkswagen a všetky tie Simply Clever riešenia, ktorými je Škoda typická. Kodiaq bude mať týchto “jednoducho šikovných” riešení až tridsať a obsiahnu aj takéto vychytávky: škrabka na sklo na dvierkach palivovej nádrže, držiak na parkovací lístok, USB a 220V konektory vpredu a vzadu, výsuvná ochranná lamela dverí (toto sa dlho očakávalo), rôzne odkladacie boxy a držiaky na fľaše, háčiky na B-stĺpiku, smetný kôš, vyberateľné osvetlenie batožinového priestoru a mnohé ďalšie. Už len toto vyzerá ako celkom dobrý dôvod na to, aby sa ľudia o Kodiaq začali zaujímať viac.

Škoda Kodiaq má rozmery 4697 mm (dĺžka), 1882 mm (šírka) a 1676 mm (výška), váži iba 1452 kg, predné kolesá sú od tých zadných vzdialené 2791 mm a interiér má dĺžku prívetivých 2,8 metra, z toho 1793 mm na sedenie. Ak vám tieto čísla veľa nehovoria, vedzte, že nám sa naozaj páčia, pretože prezrádzajú veľa o charaktere vozidla. S dĺžkou takmer 4,7 metra ide o slušné SUV-čko, žiadny malý crossover.

O chod Kodiaqu sa bude starať vždy jeden spaľovací motor, o hybridnej verzii sa zatiaľ nehovorí nič. V ponuke bude dvojlitrový naftový motor TDI a 1,6-litrový benzínový TSI, pričom líšiť sa budú výkonnostnými verziami a možnými kombináciami s prevodovkami a typom pohonu. Najvyšším variantom bude naftový Kodiaq 2.0 TDI 140 kW EU6 4×4 s automatickou prevodovkou DSG.

Škoda Kodiaq (2016) Foto: Škoda

Interiér so známym dizajnom

Interiér nového modelu nesie typické znaky automobilky Škoda a nie je mu čo vyčítať. Palubovka je orientovaná na vodiča aj spolujazdca, pričom obaja majú v dosahu ovládače klimatizácie a multimediálneho rozhrania. Stredová konzola je primerane veľká, má rozumný počet tlačidiel a ovládačov a aj človek bez prechádzajúcej skúsenosti sa rýchlo zorientuje. Vodič má k dispozícii krásny volant s ergonomickým tvarovaním a vydutým stredom, prístrojová doska ponúka analógové ručičkové ukazovatele. Displeje do Kodiaqu koncern Volkswagen ešte nevpustil.

Škoda Kodiaq (2016) Foto: Škoda

Druhý rad sedadiel ponúkne v príplatkovej výbave aj individuálne elektrické nastavovanie, držiak pre 1,5-litrovú fľašku, sklápacie zadné sedadlo (stane sa z neho lakťová opierka s ukladacím priestorom) a celkovo veľmi pripomína skúsenosť zo Škody Superb.

Zaujímavosťou je tretí rad sedadiel, vďaka ktorému sa kapacita automobilu zväčšuje na praktických sedem miest. Je pravda, že tento tretí rad sedadiel nie je rozmerovo tak veľkorysý, ako ten druhý, avšak pre deti a dorast je tento priestor stále skvelý.

Škoda Kodiaq (2016) Foto: Škoda

Vyzerá to na veľký úspech

Škoda Kodiaq vyzerá výborne a máme pocit, že pre automobilku bude symbolom nového rozvoja značky. Keď doteraz platilo, že Škoda je orientovaná na rodinne založeného zákazníka, teraz to budeme mať už celkom naisto. Zároveň sa však ešte viac zapáči všetkým ďalším, ktorí sa doteraz na Škodovky pozerali cez prsty pre jej povesť ľudového výrobcu - cena novinky totiž nebude tak fantastická, ako by sme možno chceli.


ODPORÚČAME AJ:
Prvé SUV zo Španielska dostalo nemecké akcenty a prekvapivo nízku cenu
Dajú sa pomocou tereňákov búrať domy? Američania tvrdia, že áno
Taliani a ich pokus napodobniť americký džíp
Pick-up s úchvatným dizajnom odvezie osem ľudí aj s jachtou
Návod: Ako zničiť luxusné SUV? Hlavne sa nenechať odradiť múrom

Komentáre