Auto&Techno

Francúzi ohrozujú nemecký luxus aj naďalej

"Renault Talisman je automobil, ktorý si dokáže získať pozornosť aj zarytých fanúšikov nemeckých automobilov. Tento Francúz sa okrem výbornej techniky najnovšie dočkal aj prevedenia kombi. "

Erik Stríž, 19. apríla 2016 13:00
Renault Talisman Estate (2016) Foto: Renault
Renault Talisman je auto, na ktorom budú jazdiť aj Nemci. Takto sme model Talisman uviedli minulý rok približne v tomto čase. Spolu so sedanom automobilka predviedla aj karosársky variant Estate, ktorý splní očakávania náročných vodičov so záujmom o vyššiu mieru praktickosti.

Prémiový model od nie celkom prémiovej značky automobilov je skvostný a nebránime sa priamemu porovnávaniu s drahšími a prestížnejšími vozidlami. Mohlo by sa zdať, že Renault iba zobral techniku z cenovo dostupnejšieho Fluence, zväčšil rozmery, modifikoval prednú masku a svetlomety a dal automobilu vyššiu cenovku, avšak tento dojem je absolútne nesprávny.

Renault Talisman Estate (2016) Foto: Renault
Talisman je zjav - a nielen po stránke dizajnu. Aj jeho technika je vyspelá, ponúka vynikajúce funkcie a najmä fantastický pocit počas jeho šoférovania. Ak ste dodnes nemali príležitosť posadiť sa za volant tohto sedanu, určite si ju nájdite. Nepochybne vás pozitívne prekvapí aj dôsledne spracovanie detailov v interiéri a celková atmosféra v ňom.

Variant kombi, ktorý sa v portfóliu značky Renault objaví pod označením Estate, ponúkne veľkorysý batožinový priestor vzadu a nezmenený interiér. Hoci sa sedany od kombi líšia aj hmotnosťou a celkovo odlišnými jazdnými vlastnosťami, tie v Renaulte by sa mali podobať.

Renault Talisman Estate (2016) Foto: Renault
Batožinový priestor v Talisman Estate dosahuje veľmi dobrých 572 litrov a po sklopení zadných sedadiel narastie až na 1700 litrov. Vtedy môže mať náklad dĺžku niečo málo vyše dvoch metrov, v stave s východzím nastavením zadných sedadiel je táto dĺžka približne polovičná. Súhlasíme, že to nie sú údaje, ktoré by Talisman Estate stavali do pozície lídra segmentu, ale o praktickom využití tohto kombi ani nie je potrebné diskutovať.

Talisman Estate sa, rovnako ako jeho hlavný variant sedan, môže tešiť z LED osvetlenia, z expresívnej prednej masky s kreatívne nadizajnovými svetlometmi, z natáčania i pohonu všetkých štyroch kolies, prémiovým vzhľadom a hodnotným interiérom. Zaujímavosťou je, že v samotnom interiéri sa nachádza až 25 litrov objemu v praktických odkladacích boxoch.

Renault Talisman Estate (2016) Foto: Renault

Talisman nie je nový, na prelome milénií však nezaujal


Prvý Talisman s logom Renault sme mali možnosť vidieť už v roku 2000 v podobe štúdie s veľmi odvážnym dizajnom. Ten zásadným spôsobom vybočoval z toho, čo ponúkal vtedajší trh s automobilmi; aj napriek tomu sa o ňom v skorom čase prestalo rozprávať. Renault možno len doplatil na to, že na prelome milénií sa ešte zaujímavé koncepty nešírili internetom a médiami virálne.

Viac ako desať rokov po uvedení prvej vízie o sedane s názvom Talisman sa v roku 2012 verejnosť dočkala zhmotneného automobilu. Mal síce oveľa triezvejšie tvary a namiesto typu karosérie v štýle kupé-kombi išlo už o celkom bežný sedan. Z pôvodnej štúdie si vozidlo ponechalo iba mierne zaoblené línie profilu ťahajúce sa smerom k veku batožinového priestoru. Na našich cestách však Talisman prakticky nevidíme, zákazníci v našich končinách si zvyčajne vyberajú sedany iných výrobcov.


ODPORÚČAME AJ:
Najmenšie auto na svete odvezie iba vodiča. Ale ten imidž!
Isetta: Zabudnuté povojnové auto so spotrebou iba tri litre
Do veľkomesta stačia tri kolesá, päť konských síl a elektrina
Auto s výkonom 10 koní? V Číne žiadny problém
Toto je koncept mestského vozidla ako zo sci-fi filmu
Apple vyvíja nový elektromobil, ktorý by mal byť na trhu do roku 2020

Komentáre