Auto&Techno

Tromf v rukách Francúzov sa bude vyrábať v Turecku

"Renault Mégane vo variante sedan vyzerá výborne. Preberá dizajn prednej masky a osvetlenia od väčších modelov a v najvyššej výbave osloví aj náročných zákazníkov. "

Erik Stríž, 14. júla 2016 9:00
Renault Megane Sedan (2017) Foto: Renault
Keď automobilka Renault ešte v marci tohto roku predviedla novú generáciu modelov radu Mégane, zaujala tým motoristickú verejnosť. Variant Mégane Estate má nielen praktické rozmery a modernú techniku, ale v prvom rade krásny dizajn celkom sa vymykajúci z aktuálneho priemeru.

Mégane Estate si pritom iba osvojil nový dizajnový manuál, ktorý automobilka s pompou uviedla prémiovým modelom Talisman. Karosársky variant sedan využíva rovnaké princípy a krivky, teší sa z hodnotného interiéru a v porovnaní s Talismanom osloví nižšou cenou. Rozdiel bude v tisícoch eur, čo by mohlo byť pre mnohých dostatočne motivujúce na to, aby si namiesto limuzíny vybrali práve sedan. Predsa vyzerajú skoro rovnako, podobný prístup môžete vidieť aj v aktuálnom modelovom portfóliu značky Mercedes-Benz.

Renault Megane Sedan (2017) Foto: Renault

Vraj je o triedu lepší, ako na papieri

Nový Mégane sedan ťaží z výhod platformy CMF (Common Module Family) C/D a zaraďuje sa do C-segmentu automobilov. Benefity tejto platformy sú rôzne, pre vodiča bude jej využitie znamenať v prvom intenzívnejší zážitok z jazdy a komfortnejšie cestovanie pre pasažierov.

Nadštandardnými prvkami, hoci stále príplatkovými, budú panoramatická presklená strecha, farebný displej nahradzujúci analógové ukazovatele či volantom a farebný head-up displej. Sedan sa bude dodávať aj s možnosťou vybavenia dotykovým centrálnym displejom s uhlopriečkou 8,7 palca, s podporou systémov R-Link 2 a Multi-Sense, ponúkne dokonca aj alarm vybočenia z jazdného pruhu, parkovací asistent a pokročilý systém núdzového brzdenia, ktorý poznáme už z crossoveru Kadjar.

Užitočným doplnkom je tiež bezdotykový systém otvárania kufrových dverí, ktorý aj bez použitia rúk sprístupní batožinový priestor s objemom až 508 litrov.

Renault Megane Sedan (2017) Foto: Renault

Paleta moderných motorov a prevodoviek

Francúzsky Mégane sedan sa bude vyrábať v tureckom meste Bursa, odkiaľ sa bude rozvážať od 20 krajín sveta. Lokálnym trhom sa prispôsobia ponúkané motorizácie - pod prednou kapotou bude pracovať vždy jeden z piatich motorov, automobilka bude Mégane vyrábať s dvojicou benzínových a trojicou naftových agregátov. Benzínové budú mať označenia SCe 115 a TCe 130, naftové budú rozpoznateľné ako dCi 90, 110 a 130.

Renault Megane Sedan (2017) Foto: Renault

Prevodovky budú manuálne (5- a 6-stupňové ), CVT a automatické EDC s dvojspojkovým mechanizmom. Zaujímavosťou je, že automatické prevodovky bude Renault ponúkať iba k dvom motorizáciám, konkrétne k TCe 130 (7-stupňovú) a dCi 110 (6-stupňovú).


Zdroj: tlačová správa Renault


ODPORÚČAME AJ:
Francúzi ohrozujú nemecký luxus aj naďalej
Kráľovské francúzske kupé s reverznými dverami
Špičkový francúzsky sedan ocenia iba v Číne, do Európy sa ani nechystá
Kombi pre sedem ľudí alebo 1820 litrov batožiny: Čo naň hovoríte?
Aj malé auto môže spraviť veľké divadlo

Komentáre