Autá

Aj malé auto môže spraviť veľké divadlo

"Nová generácia vozidiel Peugeot 208 je zhmotnením všetkého, čo chcú mladí ľudia od nového auta. Je dravé, príťažlivé, má hodnotný interiér a má výbornú techniku. "

Erik Stríž, 10. augusta 2015 8:00
Predná maska je dynamická a príťažlivá, nepôsobí však nahnevane. Skôr sa usmieva. Foto: Peugeot

Energetická bomba

Energetická bomba je správny výraz. Peugeot 208 je nápadný, nápaditý, púta pozornosť okolia, vhodne kombinuje ostré tvary s oblými líniami a popri tom všetko pôsobí vyvážene. Evokuje pocit, že by doň mali nasadať partie dvadsiatnikov, ktorých cieľom nie je pôsobiť kultivovane, ale baviť sa.

To je však iba prvý dojem, ktorý vyvoláva vonkajší vzhľad vozidla. V skutočnosti je nová 208-čka vozidlom, ktoré síce s miernymi rezervami, ale predsa naplní potreby každodenného života na dochádzanie do práce a dokonca aj na cestovanie po Slovensku.

Peugeot tvrdí, že zadné svetlá vyzerajú ako pazúre. Foto: Peugeot

Svetlomety s pazúrmi

Keď hodnotíte dizajn akéhokoľvek automobilu, zvyčajne si ako prvé všímate jeho siluetu z profilu a tvar svetlometov. Preto môžeme tvrdiť, že práve svetlá sú to, čo zásadne určuje celkový vzhľad automobilov a Peugeot v tomto ohľade priam exceluje. Zdá sa, že svetlá kompenzujú všetky prípadné dizajnové nedostatky karosérie, pretože na seba strhávajú väčšinu pozornosti.

Predné svetlomety majú jednoduchú a výraznú vnútornú štruktúru, pásy denného svietenia sú asi z tretiny hrubšie a stávajú sa tak charakteristickým prvkom modelu 208. Dynamický vzhľad tohto menšieho hatchbacku neznamená, že by mal mať agresívnu prednú masku. Skôr naopak, v porovnaní s mnohými inými “nahnevanými” vozidlami sa nová 208 skôr usmieva.

Samotná automobilka prirovnáva dizajn svetiel k pazúrom, najmä tie zadné. Pri pohľade na zahnuté LED pásy a nápadný výrez skliel svietiel môžeme s týmto prirovnaním iba súhlasiť.

Peugeot 208 nemá veľmi priestranný interiér, je však z dobrých materiálov a ergonomicky umiestnených prvkov. Foto: Peugeot

Interiér i-Cockpit

Po nasadnutí do novej 208-čky si nemôžete nevšimnúť, že toto vozidlo nebude určené na dlhé cesty. Určite automobil zvládne cestu do Chorvátska a späť, ale úroveň komfortu nebude porovnateľná so sedanmi strednej triedy. Priestor je však aj napriek tomu dostatočne veľkorysý na to, aby sa v ňom odviezlo päť ľudí vrátane vodiča a aby po vystúpení nemuseli absolvovať rehabilitáciu.

Kokpit je orientovaný na vodiča, ale nezanedbáva ani spolusediaceho. Ten má možnosť ovládať všetko to, čo sa nachádza na stredovej konzole a neubde pritom zasahovať do priestoru vodiča. Peugeot už nejaký čas používa názov i-Cockpit, ktorým označuje interiér s ergonomickým usporiadaním ovládačov a zobrazovacích panelov.

Pre model 208 to znamená požitie moderného volantu s funkčnými tlačidlami a výrazne vysunutým stredom, vysoko posadenú prístrojovú dosku a dotykový displej uprostred kokpitu s prehľadnou grafikou prostredia.

Radiaca páka má krásne jednoduchý dizajn, vyzerá akoby bola vytrhnutá z nejakého luxusného sedanu a vsadená do interiéru tohto malého hachbacku.

Profil tradičného hatchbacku nie je veľmi inovatívny, ale svetlomety si zaslúžia zvýšenú pozornosť. Foto: Peugeot

Aktívne brzdenie a cúvacia kamera ako štandard

Peugeot vybavil novú 208-čku paletou moderných funkcií, ktoré sa starajú o bezpečnosť pasažierov a pomáhajú pri zvládaní každodenných situácií. Upriamuje pritom pozornosť na dve funkcie, ktoré sa dostali už do základnej výbavy. Sú nimi aktívne brzdenie, šesť airbagov a cúvacia kamera.

Aktívny brzdový systém je automatický a jeho úlohou je zabrániť kolízii s automobilom stojacim pred vami. Ak napríklad nestihnete zaregistrovať, že vozidlo pred vami zastavilo v zápche, váš Peugeot situáciu rozpozná a zastaví núdzovo aj bez vášho pričinenia. Tento systém je funkčný len do rýchlosti 30 km/h, čo je celkom prirodzené - v dopravnej zápche zvyčajne nedosiahnete vyššiu rýchlosť.

Cúvacia kamera je napojená na centrálny displej a poskytuje pohľad na priestor za vozidlom. Pre ľudí, ktorí zvažujú kúpu nového Peugeotu 208, nepochybne poteší aj možnosť vybaviť ho natáčaním svetlometov do zákruty a to, že ESP sa dá deaktivovať. Systém ESP v sebe pritom obsahuje množstvo samostatne vyvíjaných technológií, napríklad protišmykový systém, dynamickú kontrolu stability, ABS, asistenciu pri brzdení či systém pustenia elektrickej brzdy.

Peugeot 208 (2015) v 5-dverovom prevedení Foto: Peugeot

Hravé motory s nízkou spotrebou

Nový Peugeot 208 sa ponúka s motormi najnovšej generácie, spĺňajú emisnú normu Euro 6. Univerzálny benzínový motor PureTech je dostupný aj v 110-koňovej turbo verzii so spotrebou menej ako 4,5 litrov na 100 kilometrov a jeho naftové alternatívy BlueHDi jazdia dokonca len za 3 litre na 100 kilometrov.

Všetky motory okrem verzie 1.6 BLueHDi (75 koní) sú vybavené systémom Stop and Start s posilneným štartérom a napríklad benzínový motor 1.2 PureTech (110 koní) S&S je štandardne vybavený automatickou prevodovkou EAT6.


Zdroj: energia208.sk


ODPORÚČAME AJ:
Peugeot 108: Akého veľkého princa natlačíte na zadné sedadlá?
Rodinné auto na steroidoch, to je francúzsky Espace
Francúzske auto, na ktorom budú jazdiť aj Nemci
Hyundai i10: Malé mestské auto, ktoré jazdí na plný plyn
Nový líder sub-kompaktných áut do mesta

Komentáre