Autá

Nový líder sub-kompaktných áut do mesta

"Napriek malým rozmerom a relatívne nízkej cene zaujme dizajnom i technikou. "

Erik Stríž, 10. februára 2015 10:00
Mazda 2 (2015) Foto: Mazda
Mazda 2 je výsledkom intenzívneho vývoja automobilky Mazda, ktorá sa snaží oslovovať čoraz širšiu skupinu zákazníkov. Najnovšie vozidlá dizajnované pod taktovkou manuálu Kodo sú vizuálne príťažlivé, všetky pôsobia prémiovo, vyspelo a prakticky.

Tento model je akýmsi menej rozmerným variantom modelu 6. Vyzerá presne tak, ako keby ste veľký šestkový sedan skrátili a sploštili. Výsledkom je krásne malé vozidlo, ktoré môže v ohľade dizajnu karosérie pokojne konkurovať aj BMW radu 1. To sa síce pred niekoľkými týždňami predstavilo v upravenej podobe, ale určite sa stále nájdu ľudia, ktorým ani nový vzhľad celkom nevyhovuje.

Mazda 2 (2015) Foto: Mazda

Mazda 2 má výraznú prednú masku a svetlomety vizuálne prepojené s maskou chladiča pomocou masívneho lešteného hliníka. Ten je vôbec ústredným motívom prednej časti všetkých nových automobilov tejto značky.

Profil automobilu jasne prezrádza, do akej kategórie automobilov patrí, navyše sa nesnaží pútať pozornosť atypickými prvkami alebo tvarom karosérie. Jednoducho, toto je naozajstné malé kompaktné vozidlo do mesta.

Automobil je navrhnutý tak, aby spĺňal požiadavky pre aktívne používanie v meste. Vrátane parkovania, ktoré je komplikované nielen v preplnenom centre Bratislavy, ale aj v mnohých iných slovenských mestách. Keby sme však chceli novú Mazdu 2 porovnávať s jej predchodcom, nemožno si nevšimnúť, že je trocha dlhšia a že interiér je trocha veľkorysejší po každej stránke.

Mazda 2 (2015) Foto: Mazda

Interiér pôsobí rozmerne, oslovuje rozsiahlejším čalúnením siahajúcim až na prístrojovú dosku, veľmi prehľadnou grafikou ukazovateľov pred volantom a aj volantom samotným. Jeho kompaktná veľkosť a dovedna 15 funkčných tlačidiel (+ klaksón) ponúkajú možnosť venovať väčšiu pozornosť šoférovaniu aj v prípade, že je práve potrebné vybrať z telefónneho zoznamu kontakt a zavolať naň, prípadne aktivovať navigáciu.

Vo veľkej miere prispieva k celkovému komfortu aj väčší displej umiestnený nad stredovou konzolou. Ten do veľkej miery zastupuje funkciu fyzických tlačidiel. Napríklad pre ovládanie multimediálnych funkcií nie sú na prístrojovej doske žiadne tlačidlá a ani otočné voliče. Jedine trojica otočných voličov slúži na reguláciu klimatizácie. Potešením pre každého mladšieho zákazníka je skutočnosť, že Mazda 2 ponúka dva USB porty a AUX konektor priamo od mechanikou na CD/DVD - žiadne schovávanie v úložnom priestore alebo niekde, kam človek dosiahne jedine, ak má na ruke desať kĺbov.

Zaujímavým doplnkom, ktorý často nevidíme v tejto kategórii vozidiel, je head-up displej. Za príplatok si ho môžu užívať všetci budúci majitelia novej Mazdy 2. Head-up displej má dostatočné rozmery a okrem základných informácií o stave vozidla informuje aj o navigačných pokynoch.

Mazda 2 (2015) Foto: Mazda

K dispozícii v naftovej aj benzínovej verzii a okrem 5- a 6-stupňovej manuálnej prevodovky ponúkne možnosť automatického radenia prostredníctvom 6-stupňovej prevodovky SKYACTIV-Drive.

ODPORÚČAME AJ:
Ikona automobilovej drsnosti končí po 32 rokoch
Rodinná cesta autom so športovým duchom a eleganciou
Sexi malé bavoráky majú nový vzhľad
Míľniky dopravy: Semafory, evidenčné čísla a benzínky tu neboli vždy
Peugeot 108: Akého veľkého princa natlačíte na zadné sedadlá?

Komentáre