Auto&Techno
Purista zameraný výhradne na pôžitok z jazdy
Erik Stríž, 6. júla 2015 14:00
Porsche Boxster Spyder (2015) Foto: PorscheMožno si spomínate na predchádzajúcu generáciu vozidiel Boxster Spyder. Išlo o krásne vozidlo so špičkovými jazdnými vlastnosťami, ktoré však okrem pozitívnych reakcií verejnosti vyvolalo aj mierne kritiky smerujúce k dizajnu i motoru. Manuálne skladateľná strecha sa nepozdávala každému. Cieľom tvorcov vtedy bolo čo najviac znížiť hmotnosť vozidla a v porovnaní s predchodcom tak vážilo o 80 kilogramov menej.
Automobil navyše dostal pod zadnú kapotu 3,4-litrový motor z modelu Cayman S, ktorý bol iba o málo výkonnejší ako lacnejší Boxster S. Vo výsledku sa tak Boxster s otvorenou strechou, ktorý je zdanlivo konštruovaný na využívanie silnejšieho motora, dočkal nie vždy celkom lichotivých hodnotení odborníkov.
Porsche Boxster Spyder (2015) Foto: PorscheNový Boxster bez strechy spravil krok vpred
Odvtedy však prešiel nejaký čas a Porsche Boxster Spyder prešiel modernizáciou. Zloženie strechy si síce stále vyžaduje manuálny zásah, ale motor si polepšil - je ním 3,8-litrový šesťvalec z aktuálnej generácie vozidiel 911 Carrera S. Tento 375-koňový krásavec je použitý aj v modeli Cayman GT4 a s ním zdieľa aj 6-stupňovú manuálnu prevodovku.V porovnaní s ďalšími vlastnými verziami dosahuje Boxster skvelé výsledky - 3,8-litrový motor má o 45 koní viac ako GTS a iba o 10 konských síl menej ako GT4. Najvyšší výkon dosahuje pri 6 700 otáčkach za minútu z nuly na rýchlosť 100 km/h vyštartuje už za štyri a pol sekundy. Spotreba paliva pritom nie je vôbec premrštená, Porsche uvádza kombinovanú spotrebu na úrovni iba 9,9 litrov na 100 kilometrov.
Porsche Boxster Spyder (2015) Foto: PorscheVýrobca tvrdí, že Boxster Spyder by sa dal pokojne označiť aj za extrémny, pokiaľ ide o technické vyhotovenie prednej a zadnej nápravy a podvozka. Ten je v porovnaní s klasickým Boxsterom znížený o 20 milimetrov a o lepšiu trakciu sa stará technológia Porsche Torquie Vectoring, teda mechanické zablokovanie zadného diferenciálu.
Porsche Boxster Spyder (2015) Foto: PorscheInteriér s kvalitnými materiálmi, ale bez techniky
Výrobca hovorí o Boxsteri Spyder ako o vozidle, ktoré ponúka nefiltrovaný zážitok z jazdy. Je tomu podriadený aj interiér, ktorý síce ostáva ukážkou precízne prepracovaných detailov a kvalitného konštrukčného vyhotovenia, ale nesnaží sa pútať priveľa pozornosti.Na prekvapenie v interiéri chýba aj ovládač klimatizácie či rádia - to všetko v záujme zníženia hmotnosti a sústredenia sa iba na samotnú jazdu. Prekvapení je ale ešte viac.
Dizajn stredovej konzoly s radiacou pákou a centrálnym displejom je preto skôr nenápadný, do pozornosti vodiča sa dostáva skôr športovo ladený volant bez rušivých funkčných tlačidiel a krásne jednoduchá grafika ukazovateľov pred ním. Pre vodičov, ktorí nemajú skúsenosti so športovými automobilmi, bude prekvapením umiestnenie otáčkomera do centra prístrojovej dosky. Tachometer sa nachádza v jej ľavej časti.
Porsche Boxster Spyder sa snaží približiť charakteru klasických športových automobilov.
Porsche Boxster Spyder (2015) Foto: PorscheA či môžeme Boxster Spyder považovať za Cayman GT4 bez strechy? Nie celkom, ale pravdou je, že od tohto prirovnania nie je realita veľmi vzdialená.
Zdroj: porsche.com
ODPORÚČAME AJ:
Automobilka za príplatok nahradí jedno sedadlo stolíkom
Krajší Passat s elektrickým pohonom, to je nové C Coupé
Luxusné japonské SUV-čko má hranaté všetko, aj blatníky kolies
Za týmto autom sa otočí každý, kto ho stihne zaregistrovať
Najluxusnejšie kombi si vyžiada iba 1,6 litra nafty na 100 kilometrov









