Auto&Techno

Rodinné MPV sa zmenilo na plnohodnotné SUV

"Postupom rokov sa menia nielen názvy a dizajny automobilov, ale aj ich samotný typ. Je to aj prípad Peugeotu 5008, z ktorého sa po novom stalo plnohodnotné SUV-čko pre náročnejších."

Erik Stríž, 15. septembra 2016 10:00
Peugeot 5008 (2017) Foto: Peugeot
Peugeot 5008 bol dobrým reprezentantom praktického karosárskeho automobilu typu MPV. MPV-čka hľadajú svojich majiteľov tam, kde sú početné rodiny so záujmom častých výletov. Na modeli 5008 najviac ľudí zaujal priestranný interiér, praktické odkladacie boxy, dobrá manévrovateľnosť a obrovský batožinový priestor. Nič z tohto sa po príchode generácie nezmení, automobil bude aj naďalej ponúkať výraznejšie zameranie sa na úžitkovosť a na rodinu.

Automobilka tvrdí, že názov sa nezmenil, všetko ostatné avšak áno. Marketingové oddelenie tým chce zdôrazniť predovšetkým to, že 5008 prekonala svoju kategóriu a skočila priamo do sveta SUV, na ktoré sú kladené oveľa vyššie nároky v každom ohľade. Novinka preto ponúkne širokú paletu moderných technológií pre zvyšovanie bezpečnosti a nastavenia komfortu. Dokonca si vo svojej kategórii vyslúžil zaujímavé prvenstvo, pre ktoré sa model stane ešte atraktívnejším.

Peugeot 5008 (2017) sa bude po novom zaraďovať do SUV kategórie C. Výrobca tvrdí, že sa chce stať lídrom trhu (avšak nie po stránke predaja). Foto: Peugeot 5008 (2017)
Predávať sa bude s motormi 1.6 PureTech a 1.6 a 2.0 BlueHDi. Tieto výkonné benzínové a naftové agregáty sa budú kombinovať s automatickou alebo manuálnou prevodovkou, v oboch prípadoch so šiestimi rýchlostnými stupňami.

Vonkajší vzhľad vozidla sa zmenil zásadne. Stavia na dizajnových princípoch, ktoré sú pre automobilku Peugeot typické, preferuje ostrejšie línie a výraznejšie tvarovanie karosérie. Prekvapuje vysoký podvozok, ktorý má však najväčší podiel na prerode MPV na SUV. Celkom atypické pre prevedenie zadných partií, strecha sa takmer vôbec nezvažuje a pokračuje skoro vodorovne až po hranu zadného okna. To je, naopak, skoro zvislé, vďaka čomu nový Peugeot pôsobí ako krabica. Nemyslíme si však, že by toto bola nevýhoda alebo chyba v dizajne, skôr naopak - tento detail prezrádza viac o charaktere automobilu a o jeho zámere čo najefektívnejšie využívať batožinový priestor. Ten má, mimochodom, kapacitu až 1080 litrov, čo robí v tomto ohľade z modelu 5008 lídra vo svojej kategórii.

Z nového Peugeotu 5008 (2017) sa budú tešiť všetci správni tatinovia. Budú síce jazdiť rodinné vozidlo, avšak cítiť sa ako v luxusnom SUV-čku. Už len tá trojcípa hviezda chýba na volante... Foto: Peugeot 5008 (2017)
Interiér je navrhnutý tak, aby dokazoval technologickú vyspelosť nového francúzskeho SUV. Na prvých fotografiách sa prezentuje v pôsobivom čiernom prevedení s metalickými prvkami. Mimoriadne zaujímavo vyzerá najmä stredový panel medzi prednými sedadlami, ktorý obsiahol aj futuristickú páku automatickej prevodovky a niekoľko tlačidiel s výrazným športovým vzhľadom. Interiér pôsobí dojmom vesmírnej lode aj vďaka dvojici farebných rozmerných displejov, z ktorých jeden celkom nahradil analógové ukazovatele pred volantom.

Za príplatok dokáže interiér pôsobiť na ľudské zmysly ešte dôraznejšie a umožniť tak pasažierom relax aj počas jazdy. Ide napríklad o funkciu masážnych sedadiel, o vypúšťanie parfému cez prieduchy klimatizácie, úpravu vnútorného osvetlenia interiéru alebo zvukových preferencií hudobného prehrávača. Zaujímavý spôsob, ako upútať pozornosť náročných zákazníkov.

Hore súčasná podoba modelu 5008 a dole jej modernizovaná verzia pre modelový rok 2017. Foto: Peugeot 5008 (2017)

Peugeot 5008 príde do predaja s pestrou výbavou asistenčných systémov, medzi inými ponúkne aj automatické núdzové brzdenie (AEBS), udržiavanie v jazdnom pruhu, rozpoznávanie dopravných značiek, adaptívny tempomat aj s funkciou zastavenia, parkovací asistent a tiež panoramatický kamerový systém.



ODPORÚČAME AJ:
Lokomotíva alebo auto? Tento veterán skombinoval oboje dovedna
Staré britské automobilky dostávajú druhý dych
Najdôležitejší automobil v histórii
Niekdajší Žiguli vyrába autá aj dnes - a vôbec nie sú zlé!
Koľko by ste zaplatili za staré rozpadajúce sa auto? Čo tak 83-tisíc?
Staré televízne reklamy na autá: Jednoduché zábery a veľa rečí

Komentáre