Auto&Techno
Nový Nissan Qashqai posunie latku ešte vyššie
Erik Stríž, 12. novembra 2013 14:00Nissan Qashqai 2014 Foto: Nissan
Kompaktné vozidlo s krkolomným menom Qashqai do určitej miery zmenilo trh s automobilmi. Qashqai je malé SUV a veľký crossover zároveň, od roku 2007 si získal srdce Európy a tá sa dnes pripravuje na jeho druhú generáciu. Tá bude v predaji budúci rok, už teraz ale vieme podrobnosti.
Nissan Qashqai 2014 Foto: Nissan
Celkom nová vizáž
Vzhľad Qashqaia sa výrazne zmenil. Prvá generácia vrátane faceliftu, ktorého sa nedávno dočkala, je definitívne hudbou minulosti. Tú druhú ovládnu ostro rezané línie, výrazná muskulatúra karosérie a nápadné predĺženia svetlometov vzadu aj vpredu. Výrobca ponechal logo umiestnené do mriežky chladiča s masívnym kovovým rámom. Spodok automobilu je prekrytý plastom, čím chce výrobca naznačiť, že by sa toto vozidlo malo vedieť pohybovať aj v nie celkom prívetivom prostredí.
Interiér s kozmetickými zmenami
Kokpit novinky je evolúciou starších interiérov od Nissanu. Základné čierne prevedenie je skutočne pekné, sledujeme výraznú členitosť prostredia okolo vodiča, užší volant s masívnou stredovou konzolou s ovládačmi a veľký displej multimediálneho a servisného rozhrania. V noci je interiér budíkmi zafarbený do modro-bielej farby.
Nissan Qashqai 2014 Foto: Nissan
Nové technológie v základnom balení
Nový Qashqai je postavený na novej modulárnej platforme CMF (Common Module Family), ktorá je výsledkom spoločného úsilia automobiliek Renault a Nissan. Tá vyniká technologickou vyspelosťou a širokou paletou možností pre personalizáciu vozidiel.
Nissan Qashqai ponúkne svojim budúcim majiteľom už v základe automatickú deaktiváciu a aktiváciu predného chladiča v závislosti od aktuálnej potreby, denné LED svietenie (za príplatok aj kompletné LED svetlomety), dištančný radar pre meranie vzdialenosti alebo aj pasívne odhlučnenie interiéru.
Nissan Qashqai 2014 Foto: Nissan
Downsizing ako štandard
Motory v novom Qashqai sa budú kombinovať s manuálnou 6-stupňovou alebo automatickou Xtronic prevodovkou. Na začiatku budú v predaji dva benzínové a dva naftové motory, základom bude 115-koňové benzínové turbo 1.2 DIG-T, nasledovať ho bude 1,6 DIG-T (110 kW/150 koní). Naftové varianty budú reprezentované motormi 1.5 dCi 81 kW (110 k) a 1.6 dCi 96 kW (130 k). Obidva naftové motory sú výsledkom kooperácie Nissanu s Renaultom. Nissan Qashqai bude k dispozícii aj vo verzii s pohonom všetkých štyroch kolies.
Nissan Qashqai 2014 Foto: Nissan
Zaujímavosťou je, že všetky motory disponujú veľmi nízkymi kombinovanými spotrebami. Výrobca uvádza, že jeho nový Qashqai s benzínovými variantmi spotrebuje iba 5,6 litrov na 100 kilometrov jazdy, zatiaľ čo naftový agregát s objemom 1,6 litra iba 4,6 l/100 km.
Lídrom najnižšej spotreby je naftový variant 1.5 dCi so spotrebou neuveriteľných 3,8 l/100 km. Reálna skúsenosť bude celkom určite odlišná, ale ak sa kombinovaná spotreba dostane pod päť litrov, stále to bude krásne číslo.
Nissan Qashqai 2014 Foto: Nissan
Napriek tomu, že už dnes vieme povedať, s akými motormi bude nový Qashqai pracovať a poznáme aj detaily jeho vzhľadu, presnejšie informácie o úrovniach výbavy a cenách výrobca nezverejnil. Na tieto údaje si budeme musieť počkať až do januára budúceho roka.