Auto&Techno

Nová krásavica z Talianska jazdí rýchlosťou vyše 330 km/h

"Nové Ferrari má svoj typický ikonický vzhľad a motor s pôsobivými vlastnosťami. Chce osloviť náročných a bonitných, ale nájde svoje miesto v každodennej prevádzke. "

Erik Stríž, 28. apríla 2015 12:00
Ferrari 488 GTB (2015) Foto: Ferrari
Je to už štyridsať rokov, čo talianska automobilka Ferrari uviedla do svojho modelového portfólia vozidlo 308 GTB, prvé s motorom V8 umiestneným v strede automobilu. Práve vtedy začala automobilka písať nové dejiny osemvalcových motorov - aspoň to tvrdí ona sama.

Najnovšia generácia modelu s označením 488 GTB pokračuje v nastolenom, je však aj plná inovácií. Všetci neprofesionálni jazdci so záľubou v silných burácajúcich strojoch si tak prídu na svoje. Samozrejme, ak si za to aj poriadne zaplatia.

Ferrari 488 GTB (2015) Foto: Ferrari
Možno sa to tak nezdá, ale väčšina vozidiel značky Ferrari je určená na každodenné jazdenie. Ceny týchto automobilov síce dosahujú hodnoty našich bytov a domov, to ale neznamená, že sa z garáže vyťahujú iba vo výnimočných prípadoch. Vo vhodnom prostredí s priaznivým podnebím a kvalitnými cestami si svoje Ferrari užívajú mnohí každý jeden deň.

Novinka obsahuje motor s objemom valcov 3,9 litra, ktorý sa môže pochváliť nielen vysokým výkonom a silným krútiacim momentom, ale aj okamžitými reakciami na podnety od vodiča. Práve tie sú zodpovedné za to, že si zákazníci vyberajú práve Ferrari a nie iné značky. Krútiaci moment dosahuje silu pôsobivých 760 Nm, ten sa dostavuje pri zaradenom siedmom stupni na automatickej prevodovke.

Aj vďaka nemu Ferrari 488 GTB zrýchli z nuly na rýchlosť 200 km/h len za 8,3 sekundy. Sú to iba čísla, ale každý, kto niekedy sedel v aute so zrýchlením aspoň 6 sekúnd na 100 km/h, ten si vie predstaviť silu, ktorou vozidlo tlačí do sedadiel.

Ferrari 488 GTB (2015) Foto: Ferrari
Pôsobivá akcelerácia je výsledkom nielen surovej práce motora, ale predovšetkým vyspelej elektroniky a rôznych podporných systémov - napríklad variabilnej správy krútiaceho momentu automatickou prevodovkou. Kto by očakával, že Ferrari bude o poctivom motore s minimom asistentov, ten bude sklamaný.

Motor V8 má výkon takmer 660 koní, ten dosahuje pri 8-tisíc otáčkach za minútu. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h sa udeje za ohromujúce tri sekundy, pričom maximálna rýchlosť tohto GT-čka presahuje 330 km/h.

Ferrari 488 GTB (2015) Foto: Ferrari
Interiér nového Ferrari až tak inovatívny nie je, nadväzuje na to, čo sme už videli v iných modeloch značky. Nemožno však tvrdiť, že by tým Ferrari niekoho odradilo alebo sklamalo. Interiér je v porovnaní s bežnými automobilmi pomerne jednoduchý, namiesto centrálneho displeja a masívnej stredovej konzoly tu nachádzame skôr prvky so športovým charakterom.

Nápadné sú najmä rozsiahle čalúnenie do kože, kompaktný volant s otočným voličom jazdných režimov a sedadlá s vysokým bočným vedením.

Zaujímavosťou je, že aj napriek uvedenému by mala byť kombinovaná spotreba vozidla iba 11,4 litra paliva na 100 kilometrov. Je nám však jasné, že tieto čísla v bežnej prevádzke pokojne narastú aj na dvojnásobok.


Zdroj: tlačová správa spoločnosti Ferrari


ODPORÚČAME AJ:
Automobilka za príplatok nahradí jedno sedadlo stolíkom
Krajší Passat s elektrickým pohonom, to je nové C Coupé
Luxusné japonské SUV-čko má hranaté všetko, aj blatníky kolies
SYNONYMUM ÚSPECHU: Toto je jedno z najúžasnejších áut súčasnosti
Za týmto autom sa otočí každý, kto ho stihne zaregistrovať

Komentáre