Auto&Techno

S novým Audi TT sa najprv musíte pohrať, až potom štartovať

"Nové Audi TT je malé, dravé, ikonické a zamerané na potešenie z jazdy. Okrem špičkových jazdných vlastností však ponúka aj interiér, ktorý napriek svojej jednoduchosti prekvapuje. "

Erik Stríž, 18. augusta 2015 8:00
Audi TT (2015) Foto: Audi
Audi TT môžeme bez akejkoľvek diskusie označiť za typické športové vozidlo. Keď ho vidíte na fotografiách, zapôsobí na vás modernými tvarmi a kompaktnou karosériou. Naživo je to ale celkom iné - oveľa lepšie! Malé TT-čko doslova ohuruje každým detailom, od grafiky predných svetlometov až po zadné partie, ktoré sú priam sexy. Po nastúpení do neveľkého interiéru vaše oči spočinú na veľkom farebnom displeji, ktorý celkom nahradil všetky analógové ukazovatele na prístrojovej doske. Ale poďme od začiatku.

Začiatok nebol práve najlepší

Modelový rok 2014/2015 je iba treťou generáciou týchto športových vozidiel, hoci na trhu sú už pomaly dvadsať rokov. Svetlo sveta uzreli už v roku 1995 v podobe konceptu, do sériovej výroby a predaja sa však dostali až o tri roky neskôr. Audi predstavilo druhú generáciu v roku 2007, pričom zmeny v dizajne boli skôr evolúciou a posledná generačná obmena tiež znamenala najmä vylepšovanie. Audi TT, rovnako ako Porsche 911, nepotrebuje revolúciu, aby zaujalo.

Prvé roky však pre model TT neboli vôbec pozitívne. Skôr naopak, šírili sa správy o častých nehodách a tie tvorili o malom športiaku zlý obraz. Problematický sa ukazoval predovšetkým pohon, na ktorý si noví vodiči nevedeli zvyknúť a nedokázali prispôsobiť svoje schopnosti možnostiam ľahkého kompaktného auta s vysokým výkonom.

Dnes sa však o ňom dozvedáme skôr iba v pozitívnom duchu a iné nemôže byť ani naše hodnotenie. Do Audi TT sa skrátka zamilujete aj v prípade, že preferujete celkom iný typ automobilov.

Audi TT (2015) Foto: Audi

Predáva sa aj hore bez

Karoséria sa generačne na pohľad veľmi nezmenila, ale detaily sa viditeľne stali ostrejšími. Atypická grafika predných svetlometov s krížiacimi sa pásmi denného LED svietenia krásne ladí s dizajnom zadných svetlometov, zreteľne sa držia rovného dizajnového manuálu.

Vo verzii so strechou, ktorú sme mali príležitosť vyskúšať, sú tvary ladné a dynamické. Variant Roadster s plátenou strechou už trocha ruší inak skvele kompaktný dizajn karosérie, avšak po zložení strechy do priestoru za sedadlami vyzerá vozidlo opäť fantasticky, bez najmenšej chybičky krásy.

Automobil je štandardne postavený na 18-palcových kolesách, za príplatok môžete mať aj 19-palcové a verzia TTS sa dodáva s krásnymi 20-palcovými.

Audi TT (2015) Foto: Audi

Interiér je výrazne orientovaný na vodiča

Ak máte radi vozidlá, ktoré v interiéri venujú rovnakú pozornosť všetkým pasažierom, potom sa vám kokpit nového TT-čka nebude veľmi pozdávať. Je tu zrejmá výrazná orientácia na vodiča, hoci aj spolujazdec bude mať z jazdy zážitok.

Zameranie sa interiéru na vodiča sa prejavuje predovšetkým tým, že v ňom nie je prakticky nič zdieľané so spolujazdcom. Žiadny centrálny displej, s ktorým by sa mohol spolusediaci hrať a odpútavať tak pozornosť vodiča od šoférovania.

Namiesto toho na stredovej konzole základ pre ovládanie automobilu a trojica prieduchov klimatizácie s efektnými inverznými displejmi uprostred. Toto riešenie je nielen veľmi pekné, ale aj praktické - displeje informujúce o aktuálnom nastavení klimatizácie nie sú umiestnené do samostatných okienok, vďaka čomu si palubná doska zachováva kompaktné prevedenie.

Audi TT (2015) Foto: Audi

Univerzálny displej spraví z auta informačné centrum

Aj napriek tomu, že sa interiér tvári jednoducho, v skutočnosti skrýva až priveľa modernej techniky. Nemožno si to nevšimnúť, hneď po naštartovaní vozidla prekvapuje veľký 12,3-palcový farebný displej, ktorý celkom nahradil analógovú prístrojovú dosku. Je súčasťou konceptu Virtual Cockpit, ktorý Audi predstavilo ako súčasť svojej stratégie s veľkým redizajnom svojich automobilov. Tie majú byť už na prvý pohľad technicky vyspelé, čo dokazujú ostro rezanými rysmi vonku a bohatou technikou vo vnútri.

Virtuálny kokpit je pôsobivý a prehľadný. Navigácia preberá satelitné fotografie zo služby Google Mapy, takže vizuálne ide o mimoriadne divadlo priamo pred volantom. Možnosť vidieť okolie vozidla z vtáčej perspektívy dodáva navigácii celkom nový rozmer. Rozlíšenie tohto 12,3-palcového displeja je 1440×540 pixelov.



Grafika na displeji sa mení v závislosti od toho, čo práve vodič potrebuje a chce. Informuje o stave vozidla vo vizuálne prehľadnej forme, zobrazuje počasie, navigáciu s reálnymi satelitnými fotografiami a podobne. Samozrejme, základom je elegantné vyobrazenie otáčok motora, aktuálnej rýchlosti a stavu nádrže s palivom.

S funkciami systému sa pracuje ľahko pomocou tlačidiel na volante. Zisťovať všetky možnosti počas jazdy však nepovažujeme za bezpečné, hoci sa displej nachádza v rozumnej vzdialenosti od volantu a tie posadený pomerne vysoko. Najlepšie je, keď sa so systémom a jeho možnosťami vodič oboznámi ešte vtedy, keď je jeho nové TT-čko odstavené v parkovacom boxe.

Audi TT (2015) Foto: Audi

Najprv sa s ním pohrajte, štartujte až potom

Audi TT je stvorené na ráznu a rýchlu jazdu. Je tomu prispôsobené všetko, od jeho motorov, cez skvelú prevodovku až po aerodynamiku karosérie, ktorá vzduchu snáď ani nekladie žiadny odpor. Interiér je pritom jedna z najdôležitejších vecí, ktoré sa budú podieľať na pozitívnej skúsenosti s týmto automobilom - dizajn a charakter kokpitu priam podnecuje vodiča k tomu, aby si občas posunul hranice schopností a doprial sebe i spolujazdcovi zážitok z dynamickej jazdy.



ODPORÚČAME AJ:
Krajší Passat s elektrickým pohonom, to je nové C Coupé
Francúzsky hybrid zatlačí do sedadiel silou 500 koní
Horúce novinky bratislavského Autosalónu: Čo všetko nás tam zaujalo?
Najakčnejší Golf na svete sa ponúka aj hore bez
Luxusné japonské SUV-čko má hranaté všetko, aj blatníky kolies

Komentáre