Auto&Techno
Nová Fabia sa bude podobať na hatchbacky od Volkswagenu
Erik Stríž, 22. augusta 2014 10:00Škoda Fabia (2015) Foto: Škoda
Keď sa objavili prvé fotografie aktuálnej generácie vozidiel Octavia, vzbudili mierne kontroverzie. Nový dizajnový manuál Škodovky v štýle starších vozidiel Audi je nepochybne vyjadrením snahy automobilky o krok s dobou, podľa mnohých reakcií sa však ostré hrany a návrat k jednoduchším tvarom nepáči každému. Neprešlo však ani tak veľa času a nová Octavia sa už podieľa na tvárach slovenských miest a prvotné negatívne hodnotenia kritikov upadli prakticky do zabudnutia.
Veľmi podobne, ako Octavia, je na tom teraz aj Fabia. Škoda Fabia má zásadný vplyv na to, ako vyzerajú mestá na Slovensku a v Čechách, preto sa od nej očakáva aj určitá zodpovednosť. A keďže je masový zákazník skôr konzervatívny, radikálne zmeny prijíma rezervovane. Preto sa aktuálna generácia modelu Fabia spočiatku uchádzala o priazeň mladších zákazníkov, staršie ročníky akoby prijali nový dizajn až po tom, ako sa nová Fabia rozšírila.
Škoda Fabia (2015) Foto: Škoda
Zlepenec viacerých áut
Tento rok to bude veľmi podobná situácia. Nová generácia modelu Fabia je modernejšia už na prvý pohľad, preferuje rovné línie pred oblými krivkami a celkovo pôsobí ako koncernový brat Volkswagen Polo. Podobností s modelmi Polo a Golf od Volkswagenu by sme určite našli viac.
Naplnili sa tak predstavy rôznych grafikov, ktorí ešte niekoľko mesiacov pred oficiálnou virtuálnou premiérou Fabie živili motoristické médiá svojimi počítačovými modelmi. Grafici predpokladali, že si Fabia zachová kompaktnosť a udrží najnovší dizajnový manuál Škodovky, zároveň sa posunie bližšie k vozidlám koncernu Volkswagen.
Škoda Fabia (2015) Foto: Škoda
Interiér nepoznáme, ale nemáme veľké očakávania
Škodovka zatiaľ nezverejnila fotografie interiéru novej Fabie, avšak neočakáva sa tu žiadny radikalizmus. Predpokladá sa modernejšia palubovka, kompaktné prevedenie stredovej konzoly a primerane veľký priestor pre pasažierov. Fabia skrátka nemá ambície a ani predurčenie na to, aby bola nositeľom najnovších technológií a zásadných inovácií v segmente.
Napriek tomu bude technická výbava novej Fabie na vysokej úrovni. Podľa dostupných informácií bude nová Fabia disponovať aj funkciami automatického brzdenia v prípade hroziacej kolízie, v interiéri nájdeme funkciu MirrorLink pre prepojenie auta so smartfónom.
Vieme iba to, že nová Fabia je o deväť centimetrov širšia a tri centimetre nižšia, ako jej aktuálne predávaná generácia, preto s dôverou predpokladáme, že sa tieto centimetre navyše prejavia práve v interiéri. Aj keď sa na prvý pohľad zdá, akoby sa Fabia postupne zmenšovala, pravdou je presný opak. Nová Fabia bude väčšia v šírke i dĺžke a podľa slov predstaviteľov automobilky ponúkne najpriestrannejší batožinový priestor vo svojom segmente.
Škoda Fabia (2015) Foto: Škoda
Na začiatok príde sedem motorov
Škoda Fabia v novom dizajne, s novými rozmermi a novými technológiami sa dostane do predaja pravdepodobne ešte koncom tohto roka, najneskôr začiatkom toho budúceho. Reč padla už aj o motoroch, z ktorých budú mať zákazníci na výber. Fabia sa bude ponúkať v siedmych motorizáciách, z toho tri budú naftové, ostatné benzínové.
Základom bude benzínový jednolitrový trojvalec s výkonom 60 konských síl, najsilnejším benzínom bude štvorvalcový agregát 1.2 TSI s výkonom do 110 konských síl. Najsilnejší vznetový motor 1.4 TDI ponúkne maximálny výkon 90 koní. V priebehu budúceho roka by sa mal do predaja dostať aj naftový motor s priemernou spotrebou iba 3,1 litra na 100 kilometrov.
ĎALŠIE ČLÁNKY
Fiat 500L padol do rúk surferom, takto do dopadlo
Mercedes S-Guard neprepustí ani náboje z automatických zbraní
Dan Bilzerian a jeho autá: Inšpirácia alebo demotivácia?
Porsche Cayenne dospel, bude jazdiť aj na baterky
Jaguar F-Type pre Tour de France
Jaguar XE osloví najmä mladých podnikateľov
"Pripravovaný Jaguar XE bude napriek svojmu hierarchicky