Auto&Techno

Ľudová kórejská automobilka sa pustila do výroby športového sedanu

"Môže byť vážnym ohrozením špičkových športových sedanov z Nemecka a Talianska."

Erik Stríž, 11. januára 2017 9:00
Kia Stinger (2018) Foto: Kia
Stinger je názov úplne nového modelu od kórejskej automobilky Kia, ktorú u nás poznáme predovšetkým ako výrobcu ľudového hatchbacku Cee’d. Vozidlá tejto značky patria k tým cenovo dostupnejším aj napriek tomu, že v porovnaní s drahšími nezaostávajú v technickej výbave a ani v jazdných vlastnostiach.

Vyzerá to tak, že automobilka dokázala zatieniť novinky iných výrobcov na autosalóne North American International Auto Show, hoci každý jeden vystavovateľ má čím zaujať. Sedan Stinger na seba strháva pozornosť práve preto, že vyzerá skvele už na prvý pohľad a zreteľne napovedá o snahe konkurovať aj typickým predstaviteľom segmentu, do ktorého vstupuje.

Kia Stinger (2018) Foto: Kia

Rázvorom kolies prekonáva aj Gran Coupe

Stinger má pomerne klasické tvary, dôrazné línie a široký postoj. Zadné partie sedanu sú podľa automobilky vyhotovené v štýle fastback, hoci motoristi si pod týmto pojmom ešte stále predstavujú niečo odlišné. Toto slovo používa už dlhší čas aj značka Audi, ktorá ním označuje svoje športovo ladené automobily s plynulo sa zvažujúcou strechou vzadu.

Rozmery novinky sú úctyhodné. S rázvorom kolies 2,9 metra prekonáva aj automobily Audi A4, Infiniti Q50, Lexus IS, BMW 4 Gran Coupe, Lexus GS a prekvapivo aj Mercedes-Benz CLS. Celková dĺžka nového športiaka je 4,83 metra, šírka 1,86 metra a podľa slov automobilky je zadný batožinový priestor dostatočne veľký aj pre športové náradie a golfové palice.

Kia Stinger (2018) Foto: Kia

Silné motory a pohon všetkých kolies

Stinger je údajne najvýkonnejšie auto, aké kedy Kia vyrobila. Bude sa predávať v dvoch motorizáciách, pričom základom bude 2-litrový motor Theta II, ktorému dopomáha preplňovanie a dosahuje veľmi pekných výsledkov: maximálny výkon 255 konských síl dopĺňa krútiaci moment na úrovni pôsobivých 352 Nm. Tento štvorvalec je už sám o sebe dostatočne silný na to, aby automobilu zabezpečil základ pre športovú jazdu.

Motorický variant s 3,3-litrovým motorom Lambda II však bude ešte silnejší. Bude mať dvojité preplňovanie (biturbo), maximálny výkon 365 konských síl, krútiaci moment až 509 Nm (!), šesť valcov a z nuly na rýchlosť 100 km/h akceleruje za 5,1 sekundy.

Stinger bude využívať 8-stupňovú automatickú prevodovku, ktorú automobilka prvýkrát využila v luxusnom modeli K900 a pohon zadných kolies, za príplatok ponúkne aj pohon všetkých štyroch (AWD).

Zdroj: 2018 Kia Stinger GT trailer (youtube.com)

V priebehu jazdy bude možné meniť aj jazdné režimy, k dispozícii ich bude až päť: Eco, Sport, Comfort, Smart a Personal. Obzvlášť sa tešíme na režim Personal, v ktorom sa budú dať manuálne upraviť vlastnosti prvkov vozidla tak, aby vyhovovali šoférskemu štýlu vodiča.

Kia Stinger je výsledkom práce, ktorá započala v roku 2011 uvedením konceptu GT na autosalóne vo Frankfurte. Automobilka uvádza, že model zaradí do predaja ešte tento rok, prvým trhom bude ten v Spojených štátoch.

ODPORÚČAME AJ:
Evolúcia dizajnu nášho najpopulárnejšieho sedanu
Nový luxusný elektromobil príde opäť z USA, osloví aj fanúšikov Tesly
Kompaktné sedany sú dnes väčšie ako staršie kombíky
Najpraktickejšie športové auto z Talianska a jeho nenápadné vylepšenie
Premiéra najmenšieho sedanu z Bavorska: Na Európu sa opäť zabudlo
Moderné sedany sú čoraz odvážnejšie a nápaditejšie

Komentáre